Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiel_Canal

 

The Kiel Canal (German: Nord-Ostsee-Kanal, NOK), known as the Kaiser-Wilhelm-Kanal until 1948, is a 98-kilometre (61 mi) long canal in the German state of Schleswig-Holstein.

The canal links the North Sea at Brunsbüttel to the Baltic Sea at Kiel-Holtenau. An average of 250 nautical miles (460 km) is saved by using the Kiel Canal instead of going around the Jutland Peninsula. This not only saves time but also avoids potentially dangerous storm-prone seas. According to the canal's website, it is the busiest artificial waterway in the world; over 43,000 vessels passed through in 2007, excluding small craft.[1]

Besides its two sea entrances, the Kiel Canal is linked, at Oldenbüttel, to the navigable River Eider by the short Gieselau Canal.[2]

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Så på web bildet fra Cuxhaven nå :) Så kult :) takk for bildet!

 

Har igjen 30 - 40 min til slusene nå. Fortsatt nesten 3 knop medstrøm :)

Får se hvor lang tid det tar og komme seg gjennom slusene. Vurderer om vi skal kjøre 2 timer til om vi har tid. Må få sjekket hva som finnes av stoppmuligheter i så fall. Tyskerne er vel pinlig nøyaktige med tiden ;)

 

Et spørsmål: er diesel billigere i Tyskland enn i DK? Har fortsatt 80%, men vil ha godt med fuel på tankene før kryssing av skagerak.

Noen som vet?

 

Håper jeg ikke maser for mye ;)

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takker Major A :)

 

Er det bare og melde seg for slusene i Brunsbuttel?

Har prøvd på VHF på 13 som står i papiret jeg printet ut for brunsbuttel sidn, men får ikke svar.... Har hørt de har pratet med andre på 13. Liker de ikke norwegische amatören?

 

20 min igjen nå....

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

En fantastisk fin tråd. Reality-show på tv kan ikke måle seg. Og all honnør til sap_2000 for at du tar deg tid til hyppige oppdateringer så vi får følge med. Ser ut som du sluser gjennom allerede ?

 

Også må eg stille meg i gratulantenes rekke - en flott båt :thumbsup:

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Moro dette. Her blir teori og mestring forent. Veldig artig tråd :thumbsup: . Ang dieselpriser så tror jeg ikke det skiller så mye mellom Danmark og Tyskland. Fylte i Danmark torsdag i forrige uke. 10,28, og det så ut til å være nivået på hele Jylland. Men marinapriser er vel noe høyere. God tur videre!

Link to post
Share on other sites

Der er ganske vist et havnesymbol ved Gieselau, men da jeg så på Google Earth så det ikke ud som om der er en rigtig havn der. Men måske er det fint nok for natten?

 

De har to timer eller så tilbage til Rendsburg og de er jo nogle hårde bananer, så jeg kan da godt se dem klampe på endnu et par timer :-)

 

Kanon indsats må man sige! Her er nogen, der er committede til at komme derudaf!

 

Her er et site (på tysk) med gode informationer om signaler, havne, seværdigheder mm i kanalen:

 

http://www.jk-ronja.de/01b82296b70e2e401/01b82296bd0b38a01/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...