Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

B5 modellen er ikke tilgjengelig enda, og prisen er ikke klar.. men ila mars/april ca blir denne lansert.

Denne løsningen blir vist litt kostbar, men blir spennende å følge med på ja. :)

 

B2 modellen blir klar for lansering/utsending ila februar. Prisen på disse blir ca 1850,- ink. mva.

B1 modellen blir med dagens valutakurser 1950,- ink mva.

 

Det er samme funksjoner i B1 og B2, men materialet er av billigere kvalitet vistnok. Han anbefalte heller B1 versjonen inntil de har funnet et bedre materiale for B2 enheten.

 

Polar: Jeg kommer til å ta inn B1 modellen neste gang også, tar ikke helt sjangsen på å gamle med noen produkter jeg kan bli sittende inne med, eller som folk ikke vil ha osv.

Når han anbefalte B1 fremfor B2, så hører jeg på han.. siden han selger de liksom.. hehe..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at det ikke skjer noe før i februar uansett er at det er Kinesisk "spring holiday" i perioden fra 21. januar, til 3. februar. :-)

Og jeg rekker ikke å skrape sammen pengen før de drar på ferie. Må ha minst 10 stk som må være interessert, og kan betale til meg innen 13 januar, for det tar ca 4 dager å overføre penger til kina igjen, også skal de ha tid på å pakke og sende.

Litt "stress" kanskje, så da er det nok bedre å vente til i februar.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Mine problemer med Netcom kontant løst.

 

Før: Sorry, the network is busy, fail to send one MMS.

 

Send: #145#netcom#

Respons: Load Netcom MMS config successfully

 

Nå: Motion detection activated, the camera is sending images 5

HL-17xxxx Motion detection + 5 små bilder (og fryd og gammen)

 

 

Virker som IP-adresse må legges inn med første siffer lik "0"

Jeg har brukt:

 

#124#"http://mms/#

#125#0193.0209.0134.0133#9021#mms.netcom.no#mms#netcom#

 

... og da antar jeg at Chess-brukere mm. kan legge inn sine IP-adresser

på samme måte.

 

 

Tips!

De som har blinking på fronten av kamera, og ønsker å fjerne den:

Hold ”læreknappen” ba på kameraet inne ca 8 sekunder (til det piper).

Nå lyser/blinker ikke ”Led” lenger.

 

 

--

Link to post
Share on other sites

Jeg får bare:

 

"Your session is no longer valid.

 

This may be due to an extended time of inactivity, or technical problems with our web server.

Please note that if you log in with your user ID and password, your session is valid up to 24 hours."

 

Du må legge ved varenummeret slik at vi kan søke opp varen hos dem.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

I dag skjedde dette:

 

Jeg ringer telefonen min får å få ett bilde.

Telefonen svarer at et bilde nå blir sendt.

Ingen MMS dukker opp.

 

Jeg resetter kameraet via telefonen #08# passord#

 

Ingen forandring.

 

Bruker Telenor som har fungert prikkfritt i flere uker.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Advarsel - fersking kommer sent inn i tråden :wink:

 

Jeg har lest meg gjennom alle sidene. Ser interessant ut dette her. Det jeg lurer på er om det kan lages et enkelt oppsett som gjør at selv jeg kan sette opp et slikt kamera ombord? Da tenker jeg på alt fra vha slags abonnement man bør ha på SIM kortet til vilke koder man bør legge inn.

 

Jeg har to strømkilder - enten 220V via inverter eller 12V via sigarettkabel og 12-5V mini usb. Beste er vel 12-5V ettersom inverteren drar litt strøm ogsp

 

er interessert i et klasse B kamera. Og jeg er interessert i bevegelsessensor og magnetsensor som kan kobles til trådløst (gjerne batteridrevet - liker ikke å koble strøm selv).

 

Noen muligheter for det?

Link to post
Share on other sites

I dag skjedde dette:

 

Jeg ringer telefonen min får å få ett bilde.

Telefonen svarer at et bilde nå blir sendt.

Ingen MMS dukker opp.

 

Hørte snodig ut, det går også ann å resette via knappen på baksiden av kameraet, har du forsøkt denne?

Husker ikke helt i farten hvordan det skulle gjøres, men det står forklart i bruksanvisningen.

 

Det kan ikke ha vært et lokalt problem med systemene til telenor?

En måte å teste på er om du kan sette telefonen ved siden av kameraet og sende en mms til noen du kjenner og se om den kommer frem.

I tilfelle Telenor har problemer i mastene med selve mms løsningen.

 

Bitteliten:

 

Nå har jeg ikke testet med slike trådløse sensorer enda, men jeg kunne tenke meg å få testet det ut.

Hvis du skal nedover til sørlandet med båten ila sommeren, så kan vi alltids få satt opp en løsning hos deg :-)

Jeg har ikke flere B modeller inne for øyeblikket, men skal si i fra neste gang jeg skal ta inn noen. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Velkommen inn i klubben.

Det er i første rekke Ulven som har vært drivkraften i denne tråden. Jeg har benyttet B1-kameraet siden november 2008 og kan ikke få fullrost systemet. Jeg mottar døgnlig minst 6 bilder fra salongen ombord hvor jeg kan se noen strategiske signallys.

En forutsetning for å få god nytte av systemet er nok at du er villig til å lese brukermanualen som både finnes på engelsk, kinesisk og norsk.

Disse lenkene kan være interessante:

Her har du A1 modellen: http://www.vision900.com/Product.asp?id=1

Her er B1 modellen: http://www.vision900.com/Product.asp?id=2

Det er spesielt B1 kameraet som er interessant for deg.

De forskjellige mobiloperatørene har forskjellige oppsett for dette kamerasystemet. Vi kan gi deg referanser når du har valgt operatør.

Link to post
Share on other sites

Hvis du har fri familie, så ordner du deg et kontant kort, og får det meldt inn i fri familie, da må du bare huske å fylle på en 50 lapp en gang i året slik at de ikke sletter nummeret osv..

Telenor funker out-the-box :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Sett meg på liste over interessenter da Ulven. Vet at du må vente til over Kinesisk nyttår - det er helt greit. Men med USD utviklingen nå blir det kanskje litt dyrere enn tidligere? Dog bør jo båtfrakten ha gått ned. I dag blir man jo nesten betalt for å frakte varer fra Kina :wink:

 

Det jeg kan tenke meg er å ha kameraet stående inni kabinen. Drar for gardiner foran og på sidene - så kameraet kan "se" akterover mot døra fra akterdekket. Enten bevegelsessensor eller magnetsensor på dørene inn til båten slik at det automatisk tas bilder av kabin og akterdekk om en av sensorene utløses. Samt at jeg vil ha "sit rapp" fra båten et visst antall ganger pr døgn. Er det mulig?

 

For de som ikke har strøm mulighet kan kanskje dette produktet brukes?

 

http://www.altitec.no/product_info.php?products_id=46112

Dette produktet fungerer som en bærbar USB lader, lades via USB.
Om jeg har lest rett trekker kamerat ca 30 MA per døgn? Hvor lenge vil et slikt batteri holde da?
Link to post
Share on other sites

Hehe, jeg har allerede foreslått det for han.. å bli beta tester for dem på nye modeller etc.. men de hadde vist godt dekket opp.

Men jeg står på, for jeg kunne tenkt meg å teste den ut selv. :-) men hører jeg noe, så skal jeg si i fra.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Bra.

Det må jo være mulig å overføre et betydelig informasjonsmateriell fra båten via dette systemet.

Jeg vil formode at vi i løpet av relativt kort tid kan få monitorerisngssystemer som kan registrere:

- om noen personer beveger seg nærmere enn 1 meter fra båten

- om noen personer er inne i båten

- spenningstilstand på forbruks- og startbatterier

- temperatur i ulike områder av båten

- tilsvarende for fuktighet

- vannivå i "kjølsvin"

- vind

- utetemperatur

- annet

Link to post
Share on other sites

Hørte snodig ut, det går også ann å resette via knappen på baksiden av kameraet, har du forsøkt denne?

 

 

 

Det kan ikke ha vært et lokalt problem med systemene til telenor?

En måte å teste på er om du kan sette telefonen ved siden av kameraet og sende en mms til noen du kjenner og se om den kommer frem.

I tilfelle Telenor har problemer i mastene med selve mms løsningen.

 

Har resatt på begge måtene.

 

Skal teste dette i morgen med MMS fra min egen telefon til konas. Funderte litt på dette i dag jeg også. Det kan være et lokalt problem som du skisserer.

Ellers har dette fungert meget bra.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Bra.

Det må jo være mulig å overføre et betydelig informasjonsmateriell fra båten via dette systemet.

Jeg vil formode at vi i løpet av relativt kort tid kan få monitorerisngssystemer som kan registrere:

- om noen personer beveger seg nærmere enn 1 meter fra båten

- om noen personer er inne i båten

- spenningstilstand på forbruks- og startbatterier

- temperatur i ulike områder av båten

- tilsvarende for fuktighet

- vannivå i "kjølsvin"

- vind

- utetemperatur

- annet

C-POD systemet som Belamarin selger fikser jo det meste av dette. Men det har ikke kamera - hvilket jeg anser som en stor svakhet.

Link to post
Share on other sites

Sett meg på liste over interessenter da Ulven.

 

Det jeg kan tenke meg er å ha kameraet stående inni kabinen. Drar for gardiner foran og på sidene - så kameraet kan "se" akterover mot døra fra akterdekket. Enten bevegelsessensor eller magnetsensor på dørene inn til båten slik at det automatisk tas bilder av kabin og akterdekk om en av sensorene utløses. Samt at jeg vil ha "sit rapp" fra båten et visst antall ganger pr døgn. Er det mulig?

 

Jeg skal skrive deg på listen :-)

 

Ja, det du skriver burde være enkelt å sette opp :-)

 

Når det gjelder strømforsyning, så ville jeg ha laget til et 12v strøm uttak der kameraet skal stå, og kjøpe en slik 12v->mini usb adapter på clas ohlson. (som beskrevet i tidligere innlegg her).

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det geniale med dette kamera er at man kan følge med hvor stabil strømmen er på brygga. Jeg ligger tilkoblet landstrøm hele tiden mens jeg ligger i hjemmehavn. (Jeg har skilletrafo.)

kamera sender meg melding pr. sms når strømmen kobles fra og kobles til. Det gir meg oversikt at påsatt strøm ombord fungerer tilfredstillende.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det blir spennende å få prøvet ut kamera til Ulven. Prøvde online-bestilling via chat med Ulven i går og det fungerte veldig bra. :lol:

 

Prisen var hyggelig, fri montering og fikk livsvarig avtale om utrykning innen 10 min ved innbrudd. :cool: (ikke helt sant da.)

 

Gleder meg til å prøve dette. Regner med att det er(relativt) enkelt å sette opp.

 

Takker Ulven

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Telenor tenker jeg - fri familie. er det Kontant eller vanlig abo som gjelder? Ser at Astor bruker et alarm kort - funker det?

Alarmkortet er nettopp beregnet på slike dingser som dette, Bitteliten. Det fungerer 100%. Jeg gikk til en Mobilshop i sandvika som jobber mot næringslivet. De har lang erfaring og jeg kjenner disse menneskene som alle har flere år i bransjen. De anbefalte meg Telenor Alarmabon. Da slipper jeg å tenke på at kortet mitt går tomt og må påfylles.

Det står i underteksten at de ikke støtter tale. Det gjør mitt kort. Jeg kan ringe kamera ombord og lytte om noe foregår ombord.

 

Dette er klippet fra Telenor sin side:

Fjernstyring over mobilnettet

GSM Alarm er et mobilabonnement beregnet for M2M kommunikasjon for alle typer kommunikasjon mellom maskin - maskin og menneske - maskin.

 

Typiske bruksområder

alarmløsninger for hus, bil og båt

To-veis kommunikasjon til strømmålere for måleravlesning

overvåkning av maskiner, bygninger, containere

nivåkontroll på tanker og anlegg

 

GSM Alarm er også beregnet for privatmarkedet. For privatpersoner kan GSM Alarm brukes til tjenester som for eksempel "ring hytta varm". en er da sikret at abonnementet virker over tid noe som er mer problematisk med kontantkort.

 

 

GSM Alarm støtter SMS, MMS, videotelefoni, GPRS, EDGE, UMTS og linjesvitsjet data (CSD).

GSM Alarm er ikke tilpasset vanlig talebruk. Tale benyttes helst i forbindelse med alarmsituasjoner som for eksempel i heisløsninger.

 

Prisoversikt

GSM Alarm Pris

Månedspris 16,-

Etableringspris 100,-


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...