Jump to content

Langtur, foredrag v Euklid. Meteorologisk institutt 18.Jan. kl 1900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei.

Som kanskje noen av dere har lest i tråden til Euklid er det et forslag om å få til et treff. Denne gangen i Oslo. 

Jeg har hatt litt kontakt med Euklid i kveld. 

Han sier han er villig til p være med på en slik kveld. Litt travelt nå før jul. Men vi kan prøve å få til noe på nyåret sier han. 

 

Som jeg har lest i den tråden har både @Tom Rør og @Framtia og @Popeye70

Antydet at de muligens kan sjekke opp steder det kan være mulighet. 

Jeg er ikke kjent i Oslo så håper dere , evt andre kan hjelpe til med å finne et egnet rimelig sted. 

Hvor stort dette blir ser vi kanskje i trådens utvikling. Men mitt forslag er å holde dette på lavbudsjett. 

 

Vil gjerne ha innspill på denne tanken. 

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Euklid mente at om det var en ukedag eller helg så var det samme for han. Jeg kjører glatt til Oslo for å delta uansett hvilken dag. 

Derfor lodder vi stemning her.  Så får vi se hva dette blir til. Og hvilken dag som passer best. Mitt forslag er ca midt i januar.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Tjorven III skrev 32 minutter siden:

Kult. Blir gjerne med.

 

Vi har klubbhus i rygge båtforening som sikkert kan brukes. Åpen Klubbkveld feks. 

Send en Mail. Www.Ryggebf.no for adresse. 

 

 

Knallbra. Vi har det og i bakhodet . 

Supert at du vil være med.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg kan som nevnt i den andre tråden sjekke status og tilgjengelighet hos min arbeidsgiver, Handelshøyskolen BI. Vi har klasserom og auditorier med alle vanlige fasiliteter i alle størrelser (20 til 650 seter). BI ligger rett over gaten for Nydalen t-banestasjon (t-baneringen), og vi har parkeringshus (koster penger) under bygget. Er det interesse så sjekker jeg med vår arrangementsgruppe om det er ledige rom. Jeg regner med at det er kostnadsfritt for meg å låne et rom.

 

Alternativt foreslo jeg å høre med Flyt Forlag på Akershuskaien. De har arrangert flere slike foredrag. De pleier å ta 50,- i døra, men da får man kaffe. Og som Framtia nevner - da er veien kort til en (lukrativ?) bokkontrakt for Euklid. :thumbsup:

 

Jeg er forøvrig helt med på å vente til etter jul. Det er så mye annet som skjer nå i desember, men i januar-februar blir det bedre.

 

Jeg overlater til dere å finne ut hvor og når dette bør arrangeres - vil ikke presse noen eller legge føringer for den beslutningen. Men hvis det er flertall for at jeg skal sjekke muligheten på BI så gjør jeg gjerne det.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 3 minutter siden:

 

 

Alternativt foreslo jeg å høre med Flyt Forlag på Akershuskaien. De har arrangert flere slike foredrag. De pleier å ta 50,- i døra, men da får man kaffe. Og som Framtia nevner - da er veien kort til en (lukrativ?) bokkontrakt for Euklid. :thumbsup:

 

 

Dette synes jeg høres spennende ut.

En 50 lapp for kaffi er ikke galt. 

 

Hvordan er det med parkering der i området. Og hvor mange er det plass til.

Vet du noe om det?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg vil anta at det er plass til rundt 100 personer (ti rader, ti i bredden), i hvert fall. De har lite med parkeringsplasser der, og de skrev dette på websidene sine i forbindelse med Are Wiig sitt foredrag i november:

 

Sitat

Slik kommer du deg til Skur 28 (Akershusstranda 3) der foredraget holdes:
Ta 12-trikken til Rådhusplassen (holdeplassen heter Kontraskjæret), gå utover kaia (på festningsiden) – Skur 28 er det første huset du kommer til! Pr bil: kjør rundt ved DFDS/Cruiseskipene og finn en lovlig parkeringsplass (ellers blir det en dyr kveld!).

 

Jeg ser ellers at de har økt prisen og utvidet serveringen fra da jeg var der i fjor:

 

Sitat

Inngang: 100,- (kontant)
Kaffe og noe å bite i er som vanlig gratis. Kanskje blir det også noe godt i glasset.

 

Hvis Anne på Flyt Forlag blir med på dette så synes jeg vi burde skaffe en egen BP-gjesteliste med reserverte plasser, fordi det kan bli fullt hvis mange kommer. Da jeg var på foredrag stod det folk langs veggene og bakover og ut i gangen.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

En ting har jeg lært opp igjennom åra..at det har aldri kostet noe å spørre. ? det er verre med gjennomføring.. ?

 

Hva mener resten av Bp om et åpent foredrag hos flyt. kontra et eget arr i et klubbhus eller liknende. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Må si jeg synes det hadde vært moro med en egen seanse for oss BPere, og så tenker jeg at Euklid vil få flere anledninger til å holde foredrag for folk med interesse for langturseiling, i regi av diverse seilforeninger. Det er jo litt jobb med å sette sammen et foredrag for første gang, men når det er gjort vil det kreve mindre de neste gangene. Etter å ha fulgt historien og sett bilder fra turen er jeg overbevist om at dette bør formidles til glede for andre.

 

Jeg synes også at det bør kunne legges opp til en passende inngangsbillett som gir Euklid litt tilbake for innsatsen. 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Denne tanken støtter jeg egentlig fullt ut @Framtia

 

Såpass mye at jeg heller mot at vi prøver å få til et klubblokale . Hadde du tilgang på noe ?

Ellers synes jeg jo det som @Tom Rør nevner på Kjelsås kan være et alternativ. 

Og jeg ser også for meg at vi legger en liten krone til arbeidet som Euklid må gjøre. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Live sending var et tema i samtale med Euklid. Så vi får se hvordan det går med det prosjektet. Ellers er det jo fort å rulle seg noen mil.. ? kombinere det med å se på ny båt feks.. ?

Jeg vet av egen erfaring at når det kommer til båtrelaterte hendelser så sitter milene løst.. ??

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...