Jump to content

Sommerbåten minutt for minutt NRK


Lagavulin

Recommended Posts

Nå er det vel Trondheims innbyggere som skal kjenne sin besøkelsestid og ikke kommunen... Det er vel ikke noen kommunal oppgave å sørge for folk på kaia... I alle andre byer i Norge så er det opp til befolkningen å sørge for at det er folk på kaia under slike hendelser ved å møte opp, men trønderne kanskje litt for trege til dette..

 

Selv tenker jeg å møte opp og kaste glans over forsamlingen når båten snur i Kirkenes om ei drøy uke, dette gjør jeg selvsagt helt uoppfordret og forventer ikke kommunepolitikerne sørger for noe.. men finnmarkingen er vant til å ordne opp selv...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Politikerne hadde sendt ut det de ville tjene penger på, så det ut til.

 

Anne Ragde reklamerte lenge og vel for sin kommende bok, mens Paul Ottar Haga fikk nesten like lang reklametid for Røros-spelet han sysler med i sommer. Are og Odin fikk reklamere for revyfestivalen på Høylandet, og det er jo vel og bra. En eller annen seiler reklamerte for verdien av mental trening og personlig mental trener, og sannelig var ikke hans personlige trener der for å drive litt egenreklame også. De var enige med Anne Ragde om at mental trening gjerne kunne reklameres mere for, og det skjønner jeg jo godt at de synes.

Til slutt fikk Ida Jenshus reklamere for sin kommende plate og sin pågående turne før hun tok seg tid til å synge en sang også.

 

Hyggelig pludre-TV, om det ikke var for all reklamen.

 

Det krever selvsagt evne til selvstendige tanker for å gjenkjenne snikreklame. Mange sier at det er så godt med reklamefrie NRK, men det sier tross alt mest om dem som sier det.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel Trondheims innbyggere som skal kjenne sin besøkelsestid og ikke kommunen... Det er vel ikke noen kommunal oppgave å sørge for folk på kaia...

Bra du irettesetter meg... Trodde turistsjefen var ansatt av kommunen jeg...

Forrige turistsjef rodde i hver fall for livet etter tabben med Hurtigruta.

Derfor min kommentar.

Forøvrig, det tok bare halvannet døgn fra Bergen til Trondheim med Hurtigruta, og hypen startet vel for fullt ETTER Trondheim, om du ikke husker feil.

Forøvrig VAR det endel folk som møte opp, men nesten ingen "opptreden" av noe som helst, bortsett fra nevnte damekor "Havdur" fra Frøya.

OG, det var både stort korps- og korstevne i byen på det tidspunktet.

Hvis det ikke var turistsjefen sitt ansvar å samkjøre slike arrangement, hvem var det da mener du?

(Sjøl fulgte jeg båten fra Rødbergodden og helt inn til byen den morgenen (omtalt i en annen tråd her))

 

Redigert:

Et av mine tidligere innlegg var: https://baatplassen.no/i/topic/81872-hurtigruten-live/?p=1158764

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Joda Marwin turistsjefen bør "smi mens liket er varmt".. men det er innbyggerne som må stille opp. Jeg synes at et personlig/privat gjerne spontant engasjement er bedre enn et kommunalt regissert arrangement..

 

En får se hvordan det blir på de neste stedene om jeg husker rett av hurtigruten minutt for minutt, så var det bra engasjement fra private nordafor Trondheim iallefall..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Joda Marwin turistsjefen bør "smi mens liket er varmt".. men det er innbyggerne som må stille opp. Jeg synes at et personlig/privat gjerne spontant engasjement er bedre enn et kommunalt regissert arrangement..

For å ha sjanse til det, må noe info tilflyte publiket, og det skjedde ikke i vesentlig grad før etter Trondheim.

Videre oppover kysten ble det jo villere jo lengre opp du kom.

Vel er vi vel noe trege / sindige, men i dette tilfellet er det litt feil å skylde på Træge Trøndera.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Sorry, men dette er som å hoppe etter Wirkola. Synes det hele virke patetisk.

Som å se maling tørke!

Men jeg er vel i mindretall her om den oppfattningen :sweat::pray::lol::lol::lol:

 

(Er det Rutighurta de prøver å kopiere??)

 

Er jo hyggelig at du har skiftet mening og nå titter litt på "malingen tørke" da Marwin :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Tror det Marvin forteller om bare er en direkte konsekvens av at flere og flere byer bygger seg "vekk fra" sjøen. Folk (og politikere) blir bare mer og mer distansert fra det som skjer på havna. Se bare hvordan Tromsøs politikere gradvis tillater at det bygges/er blitt bygd en "mur" mellom havna og sentrum.

Bodø er hverken nevneverdig eller en by, men der har jeg opplevd at vi ble nekta kaiplass under et helsikes uvær pga. at det bare var kaiplass nedfor et hotell tilgjengelig, og der fikk vi ikke ligge pga. at hotellgjestene kunne bli sjenert av støy fra hjelpemotorer....

 

Det der hurtigruteprogrammet tok vel ikke av sånn oppmøtemessig før de kom til Rørvik. En plass som virkelig vet å gjøre stas på hurtigruta. Likegyldig om NRK er der eller ikke.

Link to post
Share on other sites

 

Er jo hyggelig at du har skiftet mening og nå titter litt på "malingen tørke" da Marwin :giggle:

Nope. Det VAR drit kjedelig i starten

Syntes jeg!

Det har blitt litt mere å se på etterhvert, men fortsatt er det laaange kjedelige strekk.

Blir vel, som sagt, bedre når båten kommer oppover Helgeland og ikke minst Vestrålen og Lobenet. SørTroms er heller ikke å forakte!

 

 

Det der hurtigruteprogrammet tok vel ikke av sånn oppmøtemessig før de kom til Rørvik. En plass som virkelig vet å gjøre stas på hurtigruta. Likegyldig om NRK er der eller ikke.

Mye sant i DET ja! Rutighurta betyr mere jo lengre nord du kommer. Å takke f@nden for det, når billettprisen med fly mellom Mo og Tromsø er 3 ganger så dyrt som Oslo-Bergen. (Men slikt vet de fleste sør for Dovre mindre om.)

 

Redigert tillegg: Det hender at flypassasjere som skal mellom byer nord for moralsirkelen, må reise via Osjlo (!!)

(Lurer på om DET er nevnt i Nasjonal Transportplan? (En typisk avsporing! Sorry)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Joda Marwin turistsjefen bør "smi mens liket er varmt".. men det er innbyggerne som må stille opp. Jeg synes at et personlig/privat gjerne spontant engasjement er bedre enn et kommunalt regissert arrangement..

 

En får se hvordan det blir på de neste stedene om jeg husker rett av hurtigruten minutt for minutt, så var det bra engasjement fra private nordafor Trondheim iallefall..

Her er det vist noen som har missforstått helt , jeg betaler flere tusen kroner i året til NRK for at de skal underholde meg , vis Sydvesten mener at jeg og almuen skal stille opp på kaia i regn og blest for å underholde NRK gratis så..... kan du gjør det sjøl.

Link to post
Share on other sites

Her er det vist noen som har missforstått helt , jeg betaler flere tusen kroner i året til NRK for at de skal underholde meg , vis Sydvesten mener at jeg og almuen skal stille opp på kaia i regn og blest for å underholde NRK gratis så..... kan du gjør det sjøl.

Nevnte pode har det med å vrenge litt. Har du ikke merka det?? :lipseal:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Her er det vist noen som har missforstått helt , jeg betaler flere tusen kroner i året til NRK for at de skal underholde meg , vis Sydvesten mener at jeg og almuen skal stille opp på kaia i regn og blest for å underholde NRK gratis så..... kan du gjør det sjøl.

Er vel klar over at det nok er for meget forlangt at du skal løfte ræva ut av godstolen, og fjerne spindelvevet fra spaserskoene... Det ville vært for ille i grunnen... men heldigvis så er ikke alle i Norge smidd av samme råttstokk emne som du nok er... Noen positive mennesker velger faktisk å ta turen ut for å bidra til at bygda eller byen skal fremstå positivt på televisjonen, og det synes jeg er bra. Men andre forventer at kommunen skal ordne dette...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er vel klar over at det nok er for meget forlangt at du skal løfte ræva ut av godstolen, og fjerne spindelvevet fra spaserskoene... Det ville vært for ille i grunnen... men heldigvis så er ikke alle i Norge smidd av samme råttstokk emne som du nok er... Noen positive mennesker velger faktisk å ta turen ut for å bidra til at bygda eller byen skal fremstå positivt på televisjonen, og det synes jeg er bra. Men andre forventer at kommunen skal ordne dette...

Du er ikke på OT nå Sydvesten....

Er et litt annet nivå både på intelligens og dannelse her, så passer nok ikke så godt for deg...

Link to post
Share on other sites

Er enig i at det kanskje var litt OT, men budskapet om at en bør komme seg ut av godstolen og vise byen eller bygda synes jeg riktig.. og ikke forvente at andre skal gjøre det.. Det betinger at en må ut av godstolen... men for noen så er det for mye forlangt... Men de som er dårlig til beins, er noe annet...

 

Det tar jo kanskje en times tid å gjøre det, men det er kanskje for meget å forvente .... av en sending som stort sett går daglig dra St. hans og til begynnelsen av august.. Selv synes jeg det er flott å se folk og fe komme ut av husene sine langs ruten, og vinke med Norske flagg og plakater.. Om alle skulle tenkt slik som fiskebaat, så hadde det sett folketomt ut langs kysten, og det tror ville vært trist... Det er tross at folket som er langs ruten, som skaper den gode stemningen sik jeg ser det..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi møtte selv NRK Hurtigruten litt over kl 6 i morges, etter at vi nettopp var kommet inn sørgående over Folla til indre led. Vinket til de, men var kanskje litt tidlig for kamerafolkene... Var overaskende å møte de der på indre led.. Artig program.

Link to post
Share on other sites

Er vel klar over at det nok er for meget forlangt at du skal løfte ræva ut av godstolen, og fjerne spindelvevet fra spaserskoene... Det ville vært for ille i grunnen... men heldigvis så er ikke alle i Norge smidd av samme råttstokk emne som du nok er... Noen positive mennesker velger faktisk å ta turen ut for å bidra til at bygda eller byen skal fremstå positivt på televisjonen, og det synes jeg er bra. Men andre forventer at kommunen skal ordne dette...

 

Jeg var på kaia i Trondheim sammen med masse mennesker og trolig også en del råtteståkka , innlegget var nok litt spøkefullt men det virker som ikke Sydvesten forsto det helt ,.

Når det gjelder råtteståkka så ser jeg at begge bommene , krana og masta er fjernet og båten var egenlig blitt et bedrøvelig syn forran.

Om det var pga råtttestokka eller en dårlig modernisering vet ikke jeg , men den sammenleggbare lastebilkrana passet dårlig etisk der.

Den orginale krana eller poppulært kalt alkotesten var pen og burde ikke blitt fjernet. Masta burde og fått stått , men det er vell en tillpasning til alderen der ettervært ikke alt står så bra lengre.

Den ble av oss kalt alkotesten pga det var meget vanskelig å løftet lasteluka opp og legge den inn til forkanten uten at det ikke ble med et dunk , og når kaptein sov rett på innsiden der sååååååååå.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er flott at den norske mann og kvinne tar turen ut for å hilse båten velkommen, det være seg i båt eller på annet vis.. og ikke bare blir sittende inne i godstolen og bekymre seg for lisenspengene en betaler... Så ære være de som faktisk gjør programserien under seilas til seerverdig.. Men alle er vi forskjellig, noen liker seg ute mens andre sitter inne i godstolen med kulerammen sin og sjekker "pay back" for lisenspengene..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det at kranene ble fjernet av eierne en eller annen gang er selvsagt synd, men det kan neppe dagens leietagere av båten lastes for slik jeg ser det... For meg legger ikke mangel av kran og mast noen demper på hverken programserien eller skipet...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...