Jump to content

Trange farvann, båt vil forbi....


Uglesett

Recommended Posts

du synes det ja. Når leien svinger til venstre så må også båtene svinge til venstre. Så å holde til venstre er det eneste rette å gjøre.

Om du synes å skjære tvers over til høyre foran båten som kommer bak samt gjøre denne ulogiske manøveren så vær grei å hold deg på land

Apropos dine påstander om bilkjøring...:-) hehe

 

Må si innleggene dine har gitt diskusjonen en ny dimensjon :-)

Link to post
Share on other sites

Skulle nesten tro det enten er noen som kjenner hverandre godt, eller om det er samme person med flere nick. Likheten i innleggende er ihvertfall slående... :wink:

Er glad hvis det er overtall av "landkrabber" og "kontorister" enn "sjøfolk fra nord" på vannet om "sjøfolkene" kjører, snakker og oppfører seg som Strå... :wink:

Link to post
Share on other sites

 

Du er vel en sånn som ikke engang blir irritert av at noen passerer deg... :yesnod:

Vinker og evnt slår av en prat om det går sakte nok forbi, f.eks. når jeg ligger i 4.2 og de i 5.0 ;)

 

I 100 sonen passer jeg også på ligge i høyre fil, eller legge meg inn når noen tar meg igjen, tenker at de har lyst å kjøre fortere enn meg, og at jeg ikke har noe med farten deres :)

Link to post
Share on other sites

Irritert av at noen passerer deg?

 

Det er mange av den sorten. Noen gir på for å hindre deg i å passere. Noen legger seg helt opp i rumpa på deg etter at du har passert. Noen irriterer seg så mye at de legger ut sinte poster på diverse fora....

 

Og så er det noen som ikke bryr seg i det hele tatt...

Link to post
Share on other sites

tuller nei, makan te syting skal en leite lenge etter. Hun skal faktisk være glad det bare var ribbein som gikk. Slik det framstilles i artikkelen så fremstår hun som en skikkelig bitch. Akkurat som han gjorde det med vilje..

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

Om noen tror eg troller så får de tro om igjen. Kjente eg blei rett irritert når eg las artikkelen. Makan te grining på nasen over noe som faktisk gikk overraskende bra. Men om du mente eselet og rør derimot

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post
Share on other sites

Du er her

 

tuller nei, makan te syting skal en leite lenge etter. Hun skal faktisk være glad det bare var ribbein som gikk. Slik det framstilles i artikkelen så fremstår hun som en skikkelig bitch. Akkurat som han gjorde det med vilje..

Du er herved nominert til Årets tullebukk. Når en nisse ikke klarer å se seg for, spiller det vel ikke noen rolle om han gjorde det med vilje. Det kunne fort gått liv tapt, men det ser vel ikke du :nonod:

Link to post
Share on other sites

Hjælpe å trøste!

Har skum-lest denne strengen og

1 Er glad jeg ikke bor ved Osjlo!

2 Hadde jeg hatt slike problemer, ville jeg aldri ha hatt båt!

3 Tipper at omtalte problemer eksisterer på 2-3% av kysten.

 

Si meg, er østlendinger (mellom Sinsen og Moss-Horten) ekstra kranglevorne?? Har sjelden truffet slike typer på sjøen i vårt nærmiljø!

Eller er det agurktiden som slår til?

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro Strå bare tuller. Hvis ikke er det noe frytelig galt ett sted. :) Jeg føler med kvinnen i snekka. Hun har fått ødelagt en nydelig sommer av en tullebokk i lånt båt. Ligger man i høy fart er det kun fokus fremover i kjøreretning. Hva som dukker opp bak er mindre viktig. Godt at de som fallt i vannet brukte vest.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hjælpe å trøste!

Har skum-lest denne strengen og

1 Er glad jeg ikke bor ved Osjlo!

2 Hadde jeg hatt slike problemer, ville jeg aldri ha hatt båt!

3 Tipper at omtalte problemer eksisterer på 2-3% av kysten.

 

Si meg, er østlendinger (mellom Sinsen og Moss-Horten) ekstra kranglevorne?? Har sjelden truffet slike typer på sjøen i vårt nærmiljø!

Eller er det agurktiden som slår til?

Dette er nok bare sånn enkelte folk tror, og til tider vil tro at det er på østlandet. :giggle:

Link to post
Share on other sites

hmmm Tipper BP representerer en knapp prosent av båtfolket, så om nokon her får bildet av at det kjøres meir hensynsfult på vestlandet, så er det ikkje nødvendigvis slik. Det er nok berre lengre i mellom plassene det kan oppstå forbannelse. Det har vert spekulert i om det er båt/type som framkaller slik oppførsel :giggle:

 

Mange tusen cruicer rundt i over 20knop, er det sp uforsvarlig fort nå ?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...