Jump to content

Trange farvann, båt vil forbi....


Uglesett

Recommended Posts

 

Kjernen i saken er at enkelte båtfører bryter regelverket og dette forsvares av , ikke bare av uerfarne båtførere, men også de som påberoper seg erfaring og ikke minst høy anseelse på forumet. Det forundrer meg ganske mye.

først etablerer du deg med null kredibilitet, for deretter å implisere at du selv aldri bryter en eneste regel. trollallallalallala, montro om det blir napp på den .... hehe.

Link to post
Share on other sites

Kan vi ikke bare la han seile sin egen sjø da? Så kan vi andre kose oss på fjor'n :-)

:clap: :clap: :yesnod:

 

Jeg har mønstret av denne tråden.

Det hele er blitt for dumt.

Synd for det er ett viktig tema.

Nyt finværet på vannet og vis hensyn :sailing::easter:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

:lol: ja det er du jammen den rette til å si, ref ditt innlegg om mitt kompetansenivå :lol:

 

Kom med fakta som vi ber om. Kan jo ikke være så vanskelig det. For meg var det ikke vanskelig å beskrive en faktisk opplevelse fra Sotekanalen. Kan tillegge at båten var en norsk Bavaria også.

 

Hvorfor vanskelig for deg?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pussig tråd egentlig dette syntes jeg... Nå er jeg vel godt inne i god feriefølelse og liker alle så jeg syntes ikke noe om person angrepene til noen av "sidene" ! En god diskusjon liker jeg, men da om sak. Mulig dere som er mest aktiv i denne tråden kjenner hverandre og dermed ha bedre grunner for å "ta" hverandre enn oss andre. Syntes uansett tonen i denne tråden minner mest om folk på kontorer som helst ønsker å være på sjøen..

 

Riktig god sommer alle sammen! Nyt stille late dager på sjøen og nyt verdens vakreste kyst i stede for drittkasting. Det skal ihvertfall jeg

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Pussig tråd egentlig dette syntes jeg... Nå er jeg vel godt inne i god feriefølelse og liker alle så jeg syntes ikke noe om person angrepene til noen av "sidene" ! En god diskusjon liker jeg, men da om sak. Mulig dere som er mest aktiv i denne tråden kjenner hverandre og dermed ha bedre grunner for å "ta" hverandre enn oss andre. Syntes uansett tonen i denne tråden minner mest om folk på kontorer som helst ønsker å være på sjøen..

Riktig god sommer alle sammen! Nyt stille late dager på sjøen og nyt verdens vakreste kyst i stede for drittkasting. Det skal ihvertfall jeg

Mvh

Pjolter

Vet ikke om du siktet til bla meg siden jeg har vært litt aktiv. Jeg har ikke vært ute etter å ta noen, men liker en god diskusjon. På en annen side liker jeg ikke trolling, og fokuset dreide seg kanskje over på troverdighet mot slutten her. Vet jeg er naiv og tok det TS sa for god fisk, men når jeg etterhvert så hvordan han skrev i innleggene og det at han kun var ute etter å hause opp stemningen, falt "en god diskusjon" bort for min del og det hele ble for dumt. Mulig det ble sett på som om jeg ville "ta han", men det har ikke vært min agenda ihvertfall. :smiley:

Til opplysning kjenner jeg bare 1 i denne tråden, og han har ikke angrepet noen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Se der kom det litt mer fakta. På det smaleste 50 m mellom stakene, merket med røtt og grønt, gjennom hele leden på flere nm? Og tett trafikk mot. Var det trafikk uten opphold mot, feks 30-50 m mellom båtene over flere nm?

 

Det er interessant å se hvordan du vrir argumentasjonen din. Nå er det alkohol og natt som ulykkesårsaker også, ikke bare fart og trange farvann. Det er ikke fakta bare fordi du sier "vi vet". Fakta er at du viser statistikk. Jeg bestrider ikke fakta, jeg bestrider at du har definisjonsmakten på hva som er fakta.

 

Poenget med å utfordre din beskrivelse er todelt:

1) har den faktisk funnet sted?

2) er dette noe man faktisk må akseptere å oppleve på sjøen, gitt din beskrivelse?

 

Noen av de andre kommentarene dine tyder vel på at det begynte å bli litt for sen natt til lørdag :smiley: men en ting har jeg erfart: det er ingen grenser for hvor dum man kan bli :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil anbefale at Uglesett legger ut kart av omtalte område. En norsk fjord høres ut som er tatt ut fra Asbjønsen og Moe. Et kart gir mer kjøtt på beina og en mer faglig diskusjon og vi kommer bort fra personfikseringen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I sitt første innlegg hadde nok det vært en god ide og til hjelp, men som tråden har utviklet seg så vil det å gjøre dette nå trolig kun medføre halshugging av TS (mange skarpe kniver her!) og ikke nødvendigvis hevet kvaliteten på selve diskusjonen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En kan bare se for seg hvordan det ville blitt i f.eks. Sotenkanalen i fellesferien, hvis en skal følge det som blir presentert her om å legge seg ut og slippe forbi de som vil kjøre for fort.

 

Men grunnen til at det hele foregår såpass sivilisert som det gjør i Sotenkanalen og lignende er vel neppe at folk ligger og "passer på" å ikke slippe noen forbi? Det er ikke sånn at hvis man "slipper opp litt" så resulterer et i umiddelbart kaos, det er ikke paragrafrytterne og naysayerne som får det hele til å henge sammen her i verden ...

Link to post
Share on other sites

Jeg ser du tjater videre. Båten var en norsk princess og hendelsen i en norsk fjord i juli 2013. Fjorden har fartsbegrensning 7 knop, som er varslet med skilt. Det er røde og grønne staker som viser leden. Avstanden mellom stakene er ca 50 m på det smaleste.(

 

50 meter på det smaleste mellom stakene altså.

Og hva i himmelens navn er er da problemet for deg i din lille Sjømann 22 å slippe forbi de som kommer bak deg?

Her hadde du sikkert kunnet gitt Princessen 40 meter å passere deg på.

Men skjønner jo at 50 meter kan bli litt i smaleste laget for en Sjømann på 22 fot, så er nok best å kjøre midt i.

Og hva blåfragen på plotteren din tror jeg ikke ville vært noe problem sålenge du holdt deg mellom stakene.

Om det i det hele tatt var noen princess, blått på plotter, norsk fjord i juli og staker i avstand 50 meter da.

Redigert av Zenit (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når brua åpner fortsetter seilbåten i 3 knop, hvilket skaper problemer for mange bakover i køen pga manglende styrefart og opphopning i køen.

 

Hva tenker dere om dette?

Sydgående er det vel ganske trangt et stykke også, hvis jeg husker riktig, så her hadde det nok ikke nyttet å prøve å slippe noen forbi heller, ihvertfall ikke hvis det var møtende trafikk. Så her burde seilbåten satt opp farta litt, hvis den ikke hadde problemer med motor da. Båtene bak kunne jo prøvd å gi signal eller kalle opp på vhf, men hvis lusefarta skyldtes uerfarenhet hadde det kanskje ikke hjulpet, selv om litt bært-bært generelt pleier å bli forstått av de fleste.

 

I fjor - nordgående - hadde jeg gleden av å ha tre svenske båter foran meg i Sotenkanalen. Det er altså ikke så trangt og grunt som mange skal ha det til, for disse tre var mest opptatt av å kjøre i ring og siksak og prøve å erobre hverandres flagg. Slik idioti har jeg problemer med, de som på død og liv skal ligge i 80 i venstrefila kan jeg fint leve med, man kommer forbi til slutt, uansett. I dette tilfellet derimot, var det vanskelig å holde hodet kaldt ...

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I sitt første innlegg hadde nok det vært en god ide og til hjelp, men som tråden har utviklet seg så vil det å gjøre dette nå trolig kun medføre halshugging av TS (mange skarpe kniver her!) og ikke nødvendigvis hevet kvaliteten på selve diskusjonen.

Det går vel ikkje an å komme på eit laver nivå enn denne tråden har gjort.

Så eg oppfordrer TS til å legge ut referanser. Så får vi sjå kordan gutteklubben Grei :lol: klarer å håndtere det?

Link to post
Share on other sites

( hvis du ikke klarer å forstå hendelsen ut fra beskrivelsen bør du gå til en annen tråd som er enklere å forholde seg til ut fra dine forutsetninger)

 

Folks holdninger er i stor grad basert på hvilken kunnskap man har. Lite kunnskap kan gi dårlige holdninger. Det kan gi utslag i helt feil vurderinger som at de bak har forkjørtsrett i trange farvann med fartsbegrensning .Noen mener sogar at all trafikk skal vike til side for å slippe frem de som bryter fartsgrensene. Hvor dum kan man egentlig bli, Bitteliten?

 

:lol: :lol: :nonod:

Link to post
Share on other sites

Som jeg har sagt før, kunnskap får man aldri nok av og mange har mye mer enn meg. Jeg er en enkel amatør som gjør så godt jeg kan.

 

Men hvorfor personangrep i stedet for fakta?

 

Takk for tipset om å lære fra Baatforum. Jeg oppdaget det noen år før deg, om du ser på registreringsdatoene våre her

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå blander du snørr og barter Uglesett. Jeg ber kun om et kart! Har overhode ikke tatt del i selve diskusjonen. Hvorfor angriper du meg? Fordi Bitteliten og jeg har mange innlegg. Det er det nærmeste jeg ser likheten. He

 

Mitt ønske var å lette trykket for Uglesett og be om en referanse til diskusjonen.

50 meter er det samme som åpningen i jetteen på Hurumsiden for de som er kjent der.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I sitt første innlegg hadde nok det vært en god ide og til hjelp, men som tråden har utviklet seg så vil det å gjøre dette nå trolig kun medføre halshugging av TS (mange skarpe kniver her!) og ikke nødvendigvis hevet kvaliteten på selve diskusjonen.

Hvis du leser innleggene til UGLESETT, vil jeg si at han er bevæpnet med vel så skarpe kniver :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...