Jump to content

Trange farvann, båt vil forbi....


Uglesett

Recommended Posts

 

Jeg blir litt skuffet over ditt bidrag i denne tråden BT. Du har helt sikkert bestått båtførerprøven men har kanskje noe igjen på den praktiske delen?

 

Jeg for min del bruker sjøkart fra kartverket sammen med kartplotter av ny dato. Dessuten er jeg lommekjent i mine nærområder. Det er derfor utidig at man stiller irrelevante spørsmål hele tiden om båt, kompetanse, utstyr og sted.

 

 

Linje 1: Så langt fra skiva kan man altså treffe.. :lol::lol:

 

Linje 2: Syntes du virkelig at dette er irrelevante spørsmål? Tror du er en liten tøysegutt nå jeg.

 

det praktiske har jeg nok fortsatt mye å lære i forhold til mange andre.

 

 

En kommentar som faktisk viser i seg selv at han har mer erfaring og kunnskap enn de fleste her inne. :yesnod:

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg sittet med fasiten på alt hadde vært lite vits i å være på dette forumet. Jeg er her av to grunner. Hovedsakelig for å lære og dele kunnskap. Og til en viss grad for å sosialisere meg med båtfolk, men dessverre er det enkelte her som sosialiserer seg på en lite hyggelig måte. Det har jeg virkelig fått lære i denne tråden.

 

Heldigvis er det mange som deler kunnskap her på en saklig måte, diskuterer høflig, og er åpen for å høre på hva andre har å si. Jeg tror mange flere av oss hadde vært enige dersom vi hadde hatt samme oppfatning av den faktiske situasjonen vi diskuterer.

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

Etter og ha lest hele denne tråden er jeg egentlig litt sjokkert over hvordan enkelte behandler andre og orbruken. Det er mer en bare ett troll i denne tråden det er helt sikkert.

 

Du burde ta litt egentrening på OffTopic, så får du litt tykkere hud i ørene. Man lærer ganske fort hvem sine meninger man egentlig ikke trenger å følge med på.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Det å hindre andre i å komme frem er intet annet enn selvtekt det ... Da tar du loven i egne hender og nekter å slippe frem noen vil komme forbi deg..

Javel? Hvis en vurderer det som uforsvarlig å legge seg ut grunnet hindringer, så bedriver man selvtekt? Interessant! En vurdering av hva som kan/bør gjøres for å eventuelt hjelpe de bak forbi, er det da den som ligger foran som må ta. Hva andre tror og synser er likegyldig etter min mening.

Dessuten er det den som innhenter et annet fartøy som HAR vikeplikten, ikke den som blir innhentet. Andre regler kan selvfølgelig komme til anvendelse, men vikeplikten kommer i første rekke i dette tilfellet her.

En kan bare se for seg hvordan det ville blitt i f.eks. Sotenkanalen i fellesferien, hvis en skal følge det som blir presentert her om å legge seg ut og slippe forbi de som vil kjøre for fort. Og ja, jeg har opplevd en del kaos der fordi noen på død og liv skal presse seg foran andre. Og DET er ikke hyggelig. De egoistene lager MYE kvalme for alle andre som innretter seg etter køen.

Redigert av GeirFrode (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes vi skal ignorere UGLESETT sine innlegg da han åpenbart driver med trolling. Ville ikke tro det i starten, men jeg er vel naiv og Sydvesten hadde nok rett hele veien... :smiley:

 

Han kommer inn i tråden hver gang den roer seg litt og lirer av seg masse fjas for å hause opp stemmningen, og svarer ikke på konkrete og relevante spørsmål... Nå ble jeg usakelig jeg og gitt :wink:

 

Men det var en morsom og lærerik diskusjon, og et tema som tydeligvis engasjerer :smiley:

Link to post
Share on other sites

En kan bare se for seg hvordan det ville blitt i f.eks. Sotenkanalen i fellesferien, hvis en skal følge det som blir presentert her om å legge seg ut og slippe forbi de som vil kjøre for fort. Og ja, jeg har opplevd en del kaos der fordi noen på død og liv skal presse seg foran andre. Og DET er ikke hyggelig. De egoistene lager MYE kvalme for alle andre som innretter seg etter køen.

Faktisk opplevd situasjon i Sotekanalen en svært trafikert dag, sydgående led. Båter i kø med 20 metersavstand. Omtrent 50/50 seil/motorbåter

 

Brua nettopp lukket. Seilbåt ca 40 fot først i køen. Seilbåten passerer det "brede" oppsamlingsstedet 100m før brua der ventende båter trygt kan ligge mens andre båter passerer og går inn i kanalen ved brua der kanalen er på sitt smaleste. Mye trafikk i mot. Seilbåtens manøver skaper trafikk kork for alle andre da ingen andre sydgåe de båter kan passere.

 

Når brua åpner fortsetter seilbåten i 3 knop, hvilket skaper problemer for mange bakover i køen pga manglende styrefart og opphopning i køen.

 

Hva tenker dere om dette?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes vi skal ignorere UGLESETT sine innlegg da han åpenbart driver med trolling. Ville ikke tro det i starten, men jeg er vel naiv og Sydvesten hadde nok rett hele veien... :smiley:

 

Han kommer inn i tråden hver gang den roer seg litt og lirer av seg masse fjas for å hause opp stemmningen, og svarer ikke på konkrete og relevante spørsmål... Nå ble jeg usakelig jeg og gitt :wink:

 

Men det var en morsom og lærerik diskusjon, og et tema som tydeligvis engasjerer :smiley:

Jeg må vel dessverre si meg enig, men synes vel kanskje at enkelte av Sydvesten sine innlegg også burde vært ignorert. Å bekjempe trolling med enda verre trolling ser jeg ikke poenget med, og jeg sitter lite pris på ordbruken fra den kanten.

Faktisk opplevd situasjon i Sotekanalen en svært trafikert dag, sydgående led. Båter i kø med 20 metersavstand. Omtrent 50/50 seil/motorbåter

 

Brua nettopp lukket. Seilbåt ca 40 fot først i køen. Seilbåten passerer det "brede" oppsamlingsstedet 100m før brua der ventende båter trygt kan ligge mens andre båter passerer og går inn i kanalen ved brua der kanalen er på sitt smaleste. Mye trafikk i mot. Seilbåtens manøver skaper trafikk kork for alle andre da ingen andre sydgåe de båter kan passere.

 

Når brua åpner fortsetter seilbåten i 3 knop, hvilket skaper problemer for mange bakover i køen pga manglende styrefart og opphopning i køen.

 

Hva tenker dere om dette?

Med forbehold om at det er navigasjonsmessige ting som hindrer seilbåten i å gjøre noe annet, så høres jo dette lite hensynsfullt ut. Det var tilsynelatende ingen problemer for seilbåten å roe ned litt på den brede plassen?

 

3 knop kan vel også skape problemer for enkelte? 3 knop er i alle fall ikke noen fart jeg trives i. Da blir det inn og ut av gir i en båt som ikke kvir seg for å drive raskt sidelengs. Jeg kjenner riktignok ikke plassen, hvordan var strømforholdene på tidspunktet?

Redigert av leif_erikg (see edit history)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

Som nevnt kan du selv administrere hvilke brukere du selv vil ignorere.

 

Er det noen du ser som aldri har noe praktisk eller konstruktivt å bidra med og ellers har problemer med folkeskikken og bare skaper dårlig stemning så er det bare å sette dem på ignorer listen din, så ser du ikke innleggene derfra etterpå.

 

Funker gull :thumbsup:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

@leif_erikg:

Jeg gjorde en avveining, og kom til at å ignorere en bruker som bare kommer med svada og dårlig oppførsel, og som jeg aldri har sett bidra med kunnskap eller båt erfaringer, han klarer jeg meg godt uten å se hva har på hjertet uansett. Etter å ha lagt vedkommende på ignorer listen er denne tråden ihvertfall minst like lesbar, men jeg vet jo egentlig ikke hvor mye vedkommende har bidratt etterpå, for det ser jeg jo ikke :lol:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Julie III: Takker, og i like måte!

 

Ja, jeg ser jo det nå at de fleste her egentlig er relativt enige. En av mine største svakheter i slike debatter er at jeg lar meg så lett rive med. Da blir det vanskelig å ikke svare, selv om du selvsagt har helt rett. Det beste noen ganger er nok roe ned, ikke bare når man er ferdes i båt eller i trafikken, men også når man skriver på forum på nettet:)

 

Erik: Skjønner hva du mener. Jeg tror fortsatt jeg foretrekker å lese hele tråden. Må bare lære litt av Jule III og få på plass ett internt filter.

Redigert av leif_erikg (see edit history)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

la oss si at trådstarter faktisk har opplevd ( i grove trekk) hva han beskriver

hvilken hensikt har det egentlig for ham å oppgi eksakt sted, fartøyer involvert mm ?

enten blir han trodd og diskusjonen går på prinsipielt grunnlag, ellers blir han det ikke.....

oppgir han de ønskede fakta, vil det åpenbart kunne brukes som "skyts" i en "kampanje" for å fremheve hans totale inkompetanse og mangel på dømmekraft, evnen til å håndtere egen båt, avstand, fart osv

om det ikke er ønskelig , er det kanskje like greit å holde det på et prinsipielt plan.....

 

bare en tanke som falt meg inn etter å ha skummet gjennom 20 sider med mye svada på en stille dag på jobben.....

 

fortsatt god båtsesong

 

mvh

Leif

Link to post
Share on other sites

oppgir han de ønskede fakta, vil det åpenbart kunne brukes som "skyts" i en "kampanje" for å fremheve hans totale inkompetanse og mangel på dømmekraft,

 

mvh

Leif

Eller det stikk motsatte. Beroende på hvilke fakta ts faktisk hadde hatt å komme med. Skulle det vært en prinsippiell og generell diskusjon ville det nok startet som nettopp det frea innlegg én.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...