Nemo Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Ser det står at motoren er Ford Sabb. Den ligner ikke på en Sabb marinisert motor. Men det er jo flere som har marinisert Ford og disse motorene er solide saker om de har fått godt stell. Når du finner typenummeret på motoren er det mange her som kan mye om disse Fordene. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Det er en GM 6,2 liter diesel på 165 hk, står i mange Chevrolet Vans, Suburban etc. Tatt ut av en 1990 model Chevy Van og var i 2003 gått ca 100 000 km. Forrige eier betalte 3500 kr for den + mariniseringsutstyret. Det er også støpt nytt dekk med en stor luke som gir danseplass rundt motor. Sitér dette innlegget Link to post
tgil Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Har nettopp kjøpt meg en halco 29 offshore og håper på og få brukt den en del denne sesongen. motor volvo pente aq 40 https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62443/img_0971.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Mahler Svart 27.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2016 Da er endelig min Halco 29 kommet på sjøen igjen, etter aaaalt for lang tid på land (2 1/2 år!). Den ble tidligere brukt som ungkarshybel i forbindelse med pendling men nå skal den bli familiebåt. Da ble plutselig både bading og sikkerhet litt viktigere (akkurat det siste burde nå vært viktig hele veien). Jeg har verken badeplattform eller stige på båten og det må jo til. Noen som har noen tips til hva som fungerer best? Disse plattformene koster jo en del og jeg er ikke helt sikker på hva som skulle passe heller. Er det noen gode løsninger for stige som passer bra på disse uten plattform, eller bør jeg montere plattform? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 En divinycellplate og litt glassfiber, så har du grei badeplass: Sitér dette innlegget Link to post
Mahler Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Wow det var riktig så lekkert! Har du en tråd om hvordan du laget den? Er det slik at den er boltet fast inne i de "trekantene" på sidene. Drar en sånn plattform noe sjø når du går opp i plan? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Har ingen tråd desverre. Plattformen ble boltet i kassene og i tillegg med skråstag under. Var aldri i sjøen opp i plan, men det kom av og til litt sjø inn ved sakte gange i grov sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Hei Da er jeg en ny lykkelig eier av en halco 29 offshore med fast aksling. Har lurt litt på å lage et sete som går an å slå ned i bakkant av uteplassen. Er det noen i forumet som kan ha mål eventuelt tegninger på noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
erlla Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Da er jeg også blitt eier av en Halco 29 økonomi kjøpte den i går 21.06.2016. Kjøpte den i Mandal og skal kjøre den heim til Lyngdal på Søndag. Prøver å få lagt til ett bilde, men tror det er for stort. Får se litt på det , kommer vel etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 24.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 Jeg har lyst til å bygge på "svinerygg" på min Halco 29, er det noen som vet hvem som eier båten på bildet i dag ? skulle gjerne vite om det finnes tegninger .. Sitér dette innlegget Link to post
erlla Svart 24.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2016 (redigert) C:\Users\Erling\Downloads\31_285313101.jpg Redigert 24.Juni.2016 av erlla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erlla Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Jeg har en halco 29 økonomi med en ford 2722 motor. Med turbo 100 hk. Da jeg var på vei inn med båten i dag, begynte den å ryke mye (svart røyk) og den mistet effekt og turtall. Tomgangsturtallet sank også til bare 400 rpm. Det ser ut som den får for mye diesel. Dyser eller dieselpumpe ?noen som vet noe om dette Motor har veldig godt oljetrykk og går ok uten belastning, men ryker litt mere enn normalt. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut er hva som er feil . Hilsen Erling. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Når det kommer svart røyk fra motoren, da får den for lite luft. Siden dette kom raskt bør du sjekke det enkle først. Luftfilter på turbo kan tette seg fort. Det skal lite til før luften inn til turbo blir bremset og da får du svart røyk. Mål turbotrykket og se om det mangler mye trykk. I så fall kan turbo ha blitt syk. Sjekk med forsiktighet at den går lett rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Olejohnzen Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Hei er ny her jeg. Har akkurat fått en halco 26 1979 modell som vi skal resturere. Men i hoved sak må vi få fatt i motor og hekk agregat så om noen vet av så er det bare å sendemelding, legger ut bilde å blir trolig og lage en opppusing tråd etter vært Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Tomgangsturtallet sank også til bare 400 rpm. Reduksjon i tomgangsturtall kan indikere at du har en eller flere injektorer som trøbler. Dette i kombinasjon med mye røyk kan bety at en eller flere injektorer lekker kraftig. I tilfelle vil det være hardt for stemplene å fortsette å kjøre med dette. En annen mulighet kan være gjennomslag i motoren slik at du har mistet kompresjon på en sylinder. Ikke for å skremme deg unødig, men dette kan være verdt å sjekke opp. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
erlla Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Hei folkens. Dagen ble bedre enn ventet Først vil jeg takke alle som kom med svar på mailen min. Nå er jeg i godt humør igjen . Kom akkurat inn døra etter og har vært nede i båten og undersøkt litt. Nå er alt 100 %. Det var heldigvis enkelt å fikse. Luftfilteret var sugd flatt og motoren fikk ikke luft. Hadde nytt luftfilter liggende, så det var bare å hive det på. Sjekket også at turbo'n gikk rundt og det gjorde den. Det virket som om lagert var bra. Nå fikk jeg det turtallet jeg skulle ha og ingen røyk å se. Nå kan kjerringa trygt komme hjem fra jobb Blir litt mutt og sur når det går noe galt med båt eller bil Takk igjen for alle svarene Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Hyggelig at motoren vart frisk igjen. Dette er jo solide maskiner som tåler mye. God sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Hei Noen som vet hvor det går ann å få tak i navnedecaler til Halco 29? Sitér dette innlegget Link to post
Halco-Dreamer Svart 28.August.2016 Link til dette innlegget Svart 28.August.2016 (redigert) F.eks. Folietec eller andre som har en "skjæreprinter", kan lage en slik "navnedecal" til deg. Tror jeg har det grafiske designet av dette decalet, digitalt. En kan i så fall sende over dette digitalt, en noen som har en printer, som nevnt. Redigert 28.August.2016 av Halco-Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 (redigert) Hei Fikk tak i navnedekaler hos http://profila.no/logodekor Både Halco og Halco offshore Redigert 4.Oktober.2016 av Halco 29 offs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Er det noen som har gode toalettløsninger i Halco 26? Vi kjøpte oss en Halco 26 i sommer og er kjempefornøyd utenom toalettet. Det er rett og slett for lite og kronglete. Vi har den "orginale" innredningen med lav langsående vinkelsalong og toalettet framfor her på BB side. Jeg vurderer å støpe skråvegg på akterveggen på BB side og lage til toalettrom her for og få skikkelig høyde og litt større plass. Er det noen som har forsøkt/sett løsninger som dette? Jeg har sett noen har toalettrom på SB side innforbi døra men syns dette ser kronglete å trang ut med tanke på kok/vask. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Jeg har en Halco 29 med loddrett bakvegg. Her er det laget toalett-utstikk ut på dekket. Inngang fra innsiden av båten, dette gir et bra toalett med ståhøyde og grei plass til vask. Annonsen ligger enda på Finn, søk på dette nr: 36136186 så kan du se bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2016 Akkuratt en slik løsning jeg tenkte på. Dette ser jo glimrende ut, spiser litt av sittegruppa men da vi stort sett kun er to på tur har dette lite å si.. Takk for bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 17.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2016 Bare hyggelig du! Ja det tar jo litt av inneplassen men det er greit med et toalett der du slipper å sitte med beina utenfor eller stå utenfor med heroinknekk i knærne for å å gjøre sitt fornødne, hehe! :) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 17.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2016 Men er Halco 29 lenger i overbygget eller er det bare akterdekket som blir lenger på denne utgaven? Blir altså min 26foter mindre i sittegruppa enn din om jeg lager en slik løsning? Eller er båtene like utenom akterdekket? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.