Morten A Svart 18.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2016 Sånn jeg har forstått det er overbygget likt, kun dekket som er lengre. Men har du loddrett bakvegg på båten din? De med "knekk" i bakveggen er noe større innvendig og dertil mindre akterdekk. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 18.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2016 (redigert) Har forøvrig tenkt å bygge om salongen til to benker som står mot hverandre istedet for L-salongen. Skal være plass til det selv om toalettet kommer litt inn i salongen. Skal også prøve å få den fremste to-seteren vendbar men da må jeg ta vekk veggen inn mot "sovesalen"og la denne flukte loddrett ned ved frontviduet for å få plass til beina når man sitter i kjøreretningen. Redigert 18.Oktober.2016 av Morten A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erlla Svart 7.November.2016 Del på Facebook Svart 7.November.2016 Fullstendig tømming av VV tank. Da er båten klargjort for vinteren. Det er en Halco 29 økonomi 86 mod. Jeg har vel alltid hatt båt, men denne er den første med varmtvnnstank og da var utfordringen å få tømt den for vann. Det var ikke tappekran i bunn på denne, alle slanger og overtrykksventil var på toppen av tank. De fleste vet sikkert hvordan det best kan gjøres, men det er kanskje noen der ute som er ikke vet det. Jeg koplet av slangene ut og inn av tank og åpnet overtrykksventil, satte så på en liten slangestuss på utløpet og brukte en liten 12 v. kompressor til å få litt trykk på tanken, da kom vannet ut av innløp og overtrykksventil ca 25 liter. selv om jeg hadde tappet den så tom som jeg kunne med kranene var den allikevel nesten full. Dette var en grei og ryddig måte å gjøre det på. Slangene senket jeg ned på dørken for å tømme de også helt for vann. Der kan de ligge til våren. MVH Erling Larsen Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Hei. Jeg går å funderer på om jeg skal bytte sjøvannsinntaket på min HALCO29. Er det noen der ute som har erfaring med kompositmaterialer kontra messing/bronse? så kom gjerne med tips Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Byttet til truedesign komposittventiler i min båt. Måtte gjøre hullet litt større. Ventilene er lekne lette og åpne å lukke ?? anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 6.Februar.2017 Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Takker for tilbakemelding boble65. Det var denne typen jeg hadde sett på som alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Tenker å sette inn et sjøvannsfilter på min Halco 29. Motoren er en Iveco 250HK. Noen der ute som vet hvor mange liter sjøvann man må regne med i minuttet på en slik motor. Det er 38mm slange fra sjøvannsinntaket til impellerpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Her er to typer filter som kan være aktuelle. Men det er forskjellig kapasitet på disse. Det ene har ca211 liter i minuttet mens det andre har 180liter i minuttet Sitér dette innlegget Link to post
trulsegil Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Marineblå, todelt kalesje til Halco29 selges. Det medfølger bøyler og kalesjefester. Kalesjen har aldri vært i bruk, og framstår som ny. Kalesjen er impregnert, og klar til montering. Ta kontakt på 95100058 ved interesse :) Sitér dette innlegget Link to post
Rana 530 DC Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Hei hvordan er kalesjen i forhold til den båten du ser på vedlagt bilde? Kalesjen her er tredelt! men kan den du selger brukes på denne båten? https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22786/85_1724714120.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Halco-Dreamer Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Halco 31, annonse fra Båtmagasinet sin båtguide, fra 1991. Sitér dette innlegget Link to post
Halco-Dreamer Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Halco 870, annonse fra Båtmagasinet sin båtguide, fra 1994. Sitér dette innlegget Link to post
Halco-Dreamer Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Halco 29, annonse fra Båtmagasinet sin båtguide, fra 1994. Sitér dette innlegget Link to post
HHBoating Svart 25.Januar.2018 Del på Facebook Svart 25.Januar.2018 Hei Jeg holder på med bytte av motor og lurer på om det er noen som har erfaring med Halco 29 offshore med vp kad300 og dpg. Maks fart? Marsjfart? Propellvalg? Sitér dette innlegget Link to post
Todolva Svart 3.Februar.2018 Del på Facebook Svart 3.Februar.2018 Vårt andre hjem ⚓️?? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Februar.2018 Del på Facebook Svart 3.Februar.2018 Velkommen til forumet, og Gratulerer med fint 2. hjem! Håper dere får mange hyggelige stunder ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 (redigert) Hei, Har skaffa meg ein flott billig (!!) Halco 29. Nåken så klarer å sjå om det er økonomi eller offshore? Står en Ford Sabb 2704 i den. Litt småtteri å ta tak i, men veldig overkommelig. Splitter ny gasskomfyr med kokebkuss, varmtvannsbereder og wc med elektrisk kvern. Redigert 20.April.2018 av Haukefer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Mener økonomi har fast aksling og offshore hekkaggregat ? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Økonomi har ein liten kjøl,akter spegelen skrår utover fra fenderlist mot vannlinja. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Aha? så da er det offshore med hekkaggregat eller V gir. Og økonomi med vanlig gir? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Haukefer skrev for 1 time siden: Nåken så klarer å sjå om det er økonomi eller offshore? Dette skroget er et planende offshore-skrog. Type gear, aksling eller hekkaggregat- installasjon har ingen ting med skrogtypen å gjøre. Økonomiutgaven har en noe dypere kjøl. Beregnet for mindre motorer og ikke planingshastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 (redigert) Takk for svar Fikk båten for 20.000kr så trur eg gjor eit godt kjøp der Redigert 20.April.2018 av Haukefer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.April.2018 Del på Facebook Svart 20.April.2018 Det var fin pris? gratulere med ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
Pettersenmotor Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Har nylig kjøpt meg en 29 offshore med en gammel aqad40a motor og 280drev. Blir å erstatte dette med en kraftigere 41b motor og 290dp drev. Dette er jo en ganske vanlig installasjon i 29 offshore. Noen som vet hvilken utveksling jeg burde ha på drevet og hvilke propeller jeg burde ha? Har fått tak i ett 290dp med 1.96 i utveksling, men vet ikke om dette blir rett. Sitér dette innlegget Link to post
Mourits Danberg Svart 8.Juni.2018 Del på Facebook Svart 8.Juni.2018 Jeg har Halco 29 offshore fra 1985. Er det noen som ligger inne med fargekoder til denna modelen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.