Pettersenmotor Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Brigg skrev On 15.11.2018 at 14.44: Bedre sent enn aldri: Vi hadde en 29 offshore fly med VP 41 og 290 DP. Drevet hadde 1:1,96 utveksling. Med A5 propeller marsjet vi på 22 knop. Om din er uten fly er den noe lettere og vil klare noe mer fart. Kanskje A6 blir passelig? Takk for svar, men ble endring i planene. Monterte heller en kad44 med originalt drev. Fulgte med ett sett med B5 men dette ble for tungt. Får 3100rpm og 30knop. Må nok ned til b4 eller c3. Link to post
Brigg Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Med en 44 er vel Halcoen veldig godt motorisert. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Pettersenmotor Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Brigg skrev for 2 timer siden: Med en 44 er vel Halcoen veldig godt motorisert. Ja det er det ingen tvil om? Men hovedpoenget er å kunne ligge i 20-25knop med ett veldig hyggelig dieselforbruk og så lavt støynivå som mulig. Og der er kad44 perfekt? Link to post
Finito Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Hei Har nettop kjøpt ein Halco 26 fra 1985 med ein Sabb/Ford maskin på 150 Hk. Båten hadde oppdrett av blåskjell under vannlinja så maks fart ved henting var 10,4 knop. Fikk opplyst at den skal gå minst 17 nysmørt under. Blir eit prosjekt å oppgradere denne til våren. Tenker på å plaste bakveggen og bygge flybridge. Link to post
Halco74 Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Halco-Dreamer skrev On 3.8.2017 at 18.47: Halco 29, annonse fra Båtmagasinet sin båtguide, fra 1994. Artig og se igjen dette bildet. Husker når dette ble tatt av oss ute på landstedet vårt. Link to post
Guest Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 (redigert) Dere som har litt erfaring med halco, er 26foteren følsom for vekt i ræva ? Mener og ha hørt det. Er litt i tvil: d4 260 eller d6 330, det er vel 2-300kg forskjell på de 2 der Redigert 2.Februar.2019 av Guest (see edit history) Link to post
eysteind Svart 3.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2019 Ja, hadde ad41 og syns den ble tung nok bak. Både ved kai og i fart. Måtte ha maks flaps for å få best fart. Hadde nok gått for en lettere 4-sylindret eller v6 motor idag. Link to post
Brigg Svart 3.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2019 Enig med Eystein, velg det letteste alternativet. 260 hk burde være rikelig i en Halco 26. Og D4 finnes vel i en 300 hk utgave også ... Men er det høyde nok i motorrommet til D4? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Guest Svart 3.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2019 Vi har hatt d4'n nedi der, så ut som det var god plass i høyden. Men siden jeg har en d6 330 også, så måtte jeg sjekke litt med dere som kjenner båten bedre Jeg rakk kun å kjøre 20timer med den når den hadde kad42'n, så skal ikke påstå jeg kjenner båten så godt Link to post
Guest Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 (redigert) Er det økonomi eller offshore jeg holder på med nå ? Gamle eieren (godt bekjent) påsto han hadde hatt 38knop med kad42 når båten var nylig satt på vannet, nesten tomme tanker og rødda for 2tonn drit, hva trur dere om det ? I såfall burde 40 med d4 260 være lett Skal få båten på tilhenger og inn på verkstedet i løpet av helga, da får jeg støpt om hullet så dph passer Redigert 21.Februar.2019 av Guest (see edit history) Link to post
Nemo Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 Det er ikke økonomi, men en av de andre modellene. Må se mer av båten. Link to post
Guest Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 Lurer litt på om jeg skal ta meg tid til og støpe baugpropell nå i vinter, eller om jeg bare skal kaste d4'n nedi, så ta den opp til sommeren også montere baugpropell også Shine den litt opp. Har 10L med kystvakt grå lakk jeg hadde tenkt og ha på noen andre båter, men jeg trur denne kunne sett bra ut grå Link to post
Guest Svart 21.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2019 (redigert) Det var alle bildene jeg hadde Noen med halco som har mer lys ? Hehehe Redigert 21.Februar.2019 av Guest (see edit history) Link to post
imow Svart 24.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2019 Hei, tenkte og sette in baugpropell i 29 ofshore men usikker hvor jeg skal montere den sånn at jeg er sikker på at den ikke blir for langt fremme. Blir jo bak vantanken ,noen som har sånn ca mål hvor den kommer? Link to post
Rana 530 DC Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Du kan jo komme til Verdal å ta mål selv. Båten ligger på land Link to post
eysteind Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Har tatt dette bildet av en halco med baugpropell Link to post
imow Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Takker for bilde. får lokal hjelp så det ordner seg :) Link to post
yam Svart 17.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2019 (redigert) Hei. Noen som utfra bilde kan se hvilken årsmodell den 26 fotern er? Har rett bakvegg. Redigert 17.Mars.2019 av yam (see edit history) Link to post
Thomasvarang Svart 26.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2019 Er det noen som har/ eller kjenner noen som har kalesje på en Halco 29 uten vindskjerm? Jeg har ikke vindskjerm på min Halco 29, og jeg ønsker en kalesje som går direkte ned på hard top. Alf hansen har en mal som heter 1133. Det kan se ut som det er den. Noen som vet noe? Link to post
TrikkerN Lønning Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Hei, Hvordan er en Halco 26 i sjøen? Link to post
Pettersenmotor Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Ble akkurat ferdig med det nye instrumentpanelet til 29 offshore. Ble en bra forbedring i forhold til det originale.? Link to post
Guest Svart 23.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2019 (redigert) Da blei det jaggu enda en halco på meg, 29 med d6 370 :) blir fint kontor til sommeren Redigert 23.Desember.2019 av Guest (see edit history) Link to post
Guest Svart 24.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2019 (redigert) Toppfart 35-37knop med 12passasjerer + bagasje, marsjer 25 på 2500 Kan fint dra vannski med 12stk ombord :) Redigert 24.Desember.2019 av Guest (see edit history) Link to post
TrikkerN Lønning Svart 24.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2019 Eika skrev for 7 timer siden: Toppfart 35-37knop med 12passasjerer + bagasje, marsjer 25 på 2500 Kan fint dra vannski med 12stk ombord :) Wow, har du bilder av kjelleren? Link to post
Guest Svart 24.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2019 TrikkerN Lønning skrev 46 minutter siden: Wow, har du bilder av kjelleren? Ser bare en stor, grønn klump nedi der, men skal få tatt ett bilde, når jeg skal ut på vannet etterpå Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn