Fru Jacobsen Svart 14.Februar.2014 Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Den har vært for salg i flere år. Men det er en fin båt ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Februar.2014 Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Veit eier har kjøpt seg ny båt. Om den gamle er solgt eller opptar plass kjenner eg ikkje til. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
finnmarken Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Den har vært for salg i flere år. Men det er en fin båt Ser jo veldig fin ut da. Jeg har ikke så peiling på prisene på sånne båter. Du sier den har vært for salg i flere år, men da antakelig til en høyere pris eller? Jeg synes i alle fall det ser ut som typisk "mye båt for penga" båt. Den er jo også ganske gammel, men dette er jo gode og solide motorer. Hvis den er gått i ferskvann frem til 2007, så må jo det også være positivt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Fairline på Stord var desverre solgt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
finnmarken Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Det var synd Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Jepp. Bare å lete videre. Jobber enda med finansiering. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Interessant dette med finansiering. Hvilke tilbakemeldinger får du? Det vil si: Hvilken egenkapital kreves? Hvilke betingelser blir du tilbudt? Avkortes finansieringen basert på båtens alder? Litt nysgjerrig på dette og selvsagt også hvilke banker som du opplever som forståelsesfulle og skjønner dette med NIS/NOR? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 det ser ut som de har ei grense på tyve år, når det gjelder finansiering over lengre tid en ti år. De må alltid sende dette til andre folk, avgjørelser blir tatt sentralt. Hatt en god dialog med nordea og handelsbanken. Etterhvert har og min egen bank Spbank Sør kommet på banen og. men det er og noen banker som ikke er interresert siden jeg ikke er kunde fra før Har ikke lyst å henge ut noen banker, så legger ikke ut navn. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Hva mener folket om prisen på denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46703115 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Jeg synes det er en god holdning, sålenge vi får vite litt om hvilke det kan sies noe positivt om. :-) Det er nyttig for oss andre også å vite. Da forstår jeg det slik at det kanskje må bli rimeligere båt eller båt som er nyere enn 1994? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Jeg har hatt en veldig god dialog med Handelsbanken, her i Arendal, og en Sentralt plassert konsulent i oslo i Nordea Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
finnmarken Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Hva mener folket om prisen på denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46703115 Ser jo helt strøken ut. Slik jeg ser det må jeg dette være "mye båt for penga" båt. Regner med prisen på 1 150 000,- er inn til Norge? Så spørs det da om den er så bra som den ser ut som. Men er ikke denne for gammel i forhold til hva bankene finansierer? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Og den er vel heller ikke Skipsregistrert? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Jo...så det må trikses noe...med lånebeløp.. å nedbetaling. . Prøve å presse litt på. . reiser til strømstad i morgen for å se Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Den fairlinen har også vært til salgs i flere år. Mulig den er fin men her mangler kalesje akterut (og varmer tror jeg). Så da er det jo bare å smelle på oppunder 100' med en gang Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Tror du kan få problemer med å hoste opp nok historikk på denne til å få NOR-regga den Bjørn Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 det var bare to eiere, så da trodde jeg det burde gå? men jeg vet jo ikke Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Ja men hvor er de eierne? et eller annet sted i Europa Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Engelske..han hadde adressen til dem Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 (redigert) Det må også skaffes "bill of sale" fra forhandler til første eier. Første eier her på berget bør ha det. Jeg kjøpte av broker i England, og jeg fikk da alle papirer fra båten var ny, og til jeg kjøpte. Han som kjøpte den av meg igjen, bør kunne registrere den i Skipsregisteret hvis han skulle ønske. Redigert 15.Februar.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Fikk mail fra Roland. Han har levert båten. Han mente det ville bli vanskelig... :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Hva med den Marine traderen? får du den for 8-850' så har du jo en god og billig start.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Å registrere en gammel båt i NIS vil bli veldig frustrerende og true finansieringen din. Ville ikke gått løs på det. Sats på Traderen. Flott båt, Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Enig, men bare for å ikke blande kortene; vi registrere ikke i NIS,heller ikke i NIS-NOR men i NOR. Norsk Ordinært Skipsregister ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Takk for presisering. Du har selvsagt helt rett. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.