Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Gratulerer masse med kjapt salg !

Ta deg litt god tid til å kjøpe nå da :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Joda, skjønner du er ganske klar for 440. Sjekk gjerne 430 også, den har langt bedre badeplattform !

http://no.yachtworld.com/baater/1999/Princess-430-2647491/Translation-not-supported#.Uw2Lg4WGfCt

Det kan jo være tilbudet av båter blir litt større jo nærmere Påske man kommer

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Igjen takk til alle dere som kommenterer her i denne tråden dere aner ikke hvor mye dere støtter meg . Å det er jeg veldig takknemlig for.

 

Er det noen som vet seilingshøyde på denne P 440?

Er jo spent på om den går under Vippa broa. :-) den har seilingshøyde på 3.9 meter men det er ganske mye høyere mellom ståldragerene under broa.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bergen dørk. Rundt elva er et begrep her i Arendal. Så jeg håper at jeg smyger under. Men det blir først testet under kontrollerte former når jeg har øvd myyyye på å håndtere båten. Er den 4.22.tror jeg den går under med god margin.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Får faktisk med meg sønnen på tur for å levere å hente.. så det blir fantastisk gøy.. :-) sist tur var han matros med opprykk til styrmann. Spennede å se om han vipper meg ned fra kapteinsetet på denne turen. :-)

For øvrig håper jeg det blir tid å treffe noen av dere på denne turen til Bergen. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det blir nok et par tre dager landligge for å flytte over fra Nord west til nybåt. :-) så da er det gode muligheter. . Å takk flr tilbud ang transport. :-) det kan godt hende jeg må takke ja til det. . Gleder mitt hjerte dette. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...