Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Når man står ovenfor en slik «skinnende nyskapning» blir man gjerne litt ukritisk. Er omtrent som når man ser den lekre jenta for første gang, er det forelskelse det kalles?

 

Du burde ha en uhildet person med peiling på tilsvarende båter sammen med deg som ser tingenes tilstand fra en litt annen synsvinkel.

 

Få endelig alt teknisk utstyr som er i båten nedskrevet i kontrakten og bekreftet at det fungerer og er i orden.

 

Så kan du videre holde igjen 200.000 til du er tilbake i Arendal, da har du fått prøvd det meste av det tekniske utstyret og sjekket ut om det fungerer tilfredsstillende.

Link to post
Share on other sites

Jeg prøvde å ringe nå. Får ikke svar. Men den er ikke skipsregistrert. Å da nytter det ikke å finansiere. :-)

 

Nå har jeg snakket med forrige eier av P 440 igjen. Han sier at ved siste gang han hadde.denne båten oppe var det ikke antydning til vedlikeholdsbehov. Nå løftes båten enten i dag eller i morgen på Bjordal Og Madsen. Så da får vi en ny vurdering. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg synes jo at du har fått en ok deal og du må jo nå få ro til å vurdere denne disse dagene. Ingen vits å hive seg rundt på alternativ nå. Anbefaler at du tar en grundig vurdering nå i Bergen og venter med evnt alternativ til dette er forkastet. Jeg synes det ser lovende ut! Det er ikke mulig å prøve seg på - hvis du går for denne - at du går med på pris mot at du får med en vinsj? Da får du evnt det dekket utført i Arendal eller får i det minste vinsjen med og må dekke montering selv.....men dette har du kanskje prøvd deg på? :-)

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

For meg ville dette handlet om hvorvidt jeg følte at dette var båten jeg ville ha, at dette er båten hvor alt er solid, skikkelig, vedlikeholdt og i topp stand. Hvis det er slik vil du siden ikke bry deg om 50 000,- til eller fra.

 

Men det er selvsagt en masse båter i denne prisklassen, og langt flere blir det utover våren.

 

Lykke til med en stor avgjørelse.

Link to post
Share on other sites

Bergen dørk. Dette et akkurat hva jeg tenker nå. Når det gjelder vinsj får jeg 25 prosent hos Ståle her i Bergen. Så har jeg gjort avtale om montering for mellom 8 og 10 k i arendal. :-)

Jeg heller mot kjøp.. etter å ha testet å sett grundig. Er sikkert både dum å naiv.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Da må du gjøre en avtale med B og M, evnt få en fra Norsk Båtsenter til å stikke bortom. B og M er vel først og fremst et motorverksted. Vet ikke hvor god de er på skrog mv. Du får sjekke med de. :-) Jeg stikker nok nedom, ja.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en bror som drev bilverksted.Hans råd når det gjaldt kjøp av bruktbil var følgenede :Ikke se på noen tusenlapper til eller fra når du kjøper bruktbil.Se på hva du får.!

Det samme gjelder nok også i høyeste grad nå en kjøper brukt båt.

Dette er vel heller ikke et vanlig kjøp av en båt du skal ha til å reke rundt i om helgene.Det er et framtidig hjem for deg.Da blir det litt som å kjøpe hus.En ankervinsj til eller fra betyr ikke mye i den sammenhengen.En vinsj kan du alltid komme over,og du monterer den selv,kanskje med litt hjelp av en kompis.Jeg synes du opererte med med en veldig pris på ankervinsjen .Sett den i kasse.Det er ikke all verden så vanskelig !

Hilsen Guttorm

Link to post
Share on other sites

Ta kontakt med Askøy båt og motor, Thomas Iversen 92488998, og få han med på befaring av båten.

Han har jobbet på Norsk Båtsenter Bergen i en årrekke, og har startet for seg selv nå.

Han kan Princess og volvo ut og inn.

 

Dette er vel ein situasjon der ein kan ha nytte av andre sin fagkunnskap og praktiske erfaringar, også momentet med at dette blir diskutert og delt med så mange vil gjera den siste prisdiskusjonen lettare for deg. Det er å finne punktet der kjøpar og selgar er så passeleg fornøgde.

 

Men som du seier så kan vel B&M sine ting også, men dei ligg vel litt nært til Bergen Marinesenter kansje??

 

Lykke til, spennande dette :-)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...