Jump to content

Bobåt, mellom 40 og 50 fot. Anbefalinger?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Etter lange å gode samtaler med Sap så lurer jeg på om det er noen I Bergen som vet hvor jeg kan få løftet denne båten opp av vannet og kontrollert understellet.. mht tæring og evt slark å bunnstoff. .

takk Sap. Du er en god venn.. :-)

Takk for hyggelige ord Bjørn. Gleden er fullstendig på min side :-)

Det er så hyggelig å følge med på din vei til nytt skip og bolig :-)

 

Som vi pratet om så er det viktig og undersøke/ sjekke båten så nøye som mulig før blekk havner på papiret og penger bytter hender. Ta tiden du trenger og gå igjennom alt. Spes teknisk, mekanisk og elektrisk som det er mye av i en slik båt, og som fort blir mye jobb og penger.

 

Alt som kan avdekkes på forhånd kan gi bedre forhandlingsmuligheter, og om det er for ille, så kan man ta flyet hjem istedenfor.

 

Å få løftet den som et siste ledd i undersøkelsen om alt annet virker ok synes jeg er viktig. Tæring på ror, propeller og aksler, slitte cutlesslagere og osmose kan fort bli mye styr og utgifter.

Så bra at du allerede har fått tips om steder som kan løfte en slik båt :-) Norsk Båtsenter eller B og M er jo rett rundt hjørnet, men om de er dyre så er det jo verdt å ta turen til Viknes.

 

Håper ikke jeg har skremt deg med min skepsis og pessimisme (jeg er klar over det ;-) )? Er selv bare så livredd for å kjøpe katta i sekken og få ubehagelige overraskelser i etterkant. Jeg gikk nok gutta i NL litt på nervene for et års tid siden med hyppige besøk og maaange spørsmål, hehe :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det var min gamle båt jeg la inn ved en feil.båten som jeg har lagret er en princess 460 til 1750.. Eieren er åpen for bud. Den er registrert.98 mod...tipper du kan få den ned mot samme summen som du betaler for 440 en

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

460'n så flott ut Bjørn. 4 år nyere, litt mer moderne linjer, større badeplattform med plass til jolle og landgang/ jolleheis. Den så godt holdt ut og oppgradert ut.

 

Ang pris så er det lov å prøve seg. Får du denne ned mot det du hadde tenkt å gi for 440, så kan det si litt om hva 440'en bør kunne handles for.... Kjøpers marked nå :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

OT: Dette er et oppriktig ment tips til trådstarter (og beklager til alle dere som synes dette er en avsporing og at de med seilbåt ikke bør blande seg i motorbåttråder - hopp over dette innlegget og for all del ikke start en diskusjon om seilbåt vs motorbåt...):

 

Dette er båt jeg ville vurdert om jeg skulle bo ombord; Jeanneau 49 fot til 1,350.000: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=46162741

 

Da jeg hadde motorbåt selv var seilbåt noe fjernt abstrakt som jeg aldri trodde kunne bli aktuelt. Men det skal ikke så mye til for at en kan se helt annerledes på verden. Du skal ut med en drøss kroner så hvorfor ikke ta deg en tur ombord og prøv følelsen?

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...