Jump to content

Tråden for Marex båter


Magne A.

Recommended Posts

Det var ikke mye bilder å se på der, men ett av de viser ett "rottereir" av det elektriske - ved batteriene - det behøver ikke bety noe, for kan som regel lett ryddes i ved egeninnsats.

66 HK til Yanmar er en traust og god maskin, men hvor langt har den god? Lett å ha service på, og grei tilgang på deler. men at den gjør 12 knop med den motoren, det er med hjemlengsel, nedoverbakke, vinden i ryggen, og en dose god tro + lett båt, men bør kunne marsje rundt 7,5 - 8.

 

Ingen bilder fra hvordan innvendig.

Se overalt, spør etter kvitteringer på utførte jobber/utstyr.

Prisen er nok noe stiv, men alle vil jo helst ha så mye som mulig

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Hehe. Ja du sier noe. Men spagetti var det på forrige båten jeg så på også, så kan hende jeg må vente enda litt lengre. Men uansett er det fint å få tatt en kikk på flere. Men hva gjelder motor betyr det at en forholdsvis ny 55 hester drar båten bedre? I tilfelle det skulle dukke opp? Jaja får lese litt i båtførerprøveboka og drømme litt om sjølivet istedet haha.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Sikkert grei nok og kan være I god stand teknisk! Kommer litt an på hvilke krav man har til båten ;) Som WorryII sier er det meste originalt fra 85. Noen ganger er det bedre det enn at noen har klabbet i vei med mer/mindre vellykket oppussing.. Kan være et fint utgangs punkt denne båten. Så kan du pusse opp litt etter hvert!

 

- Men prisen er nok mer riktig 140-150 da denne ikke er påkostet noe stor grad..

 

66 Yanmar passer båten veldig fint, og ikke minst kvalitets motor!! Min marser 8-9 og maxer på 12 med feriepakket båt med denne motor..

 

Ta en titt og prut om det er intr! Båten har lagt en stund og du kan argumentere med at du må påkoste endel!

Redigert av Wester (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja blir uansett moro å se enda en marex. Jeg likte designet og plassen og den kule båtfølelsen. Har ikke noe imot litt oppgradering heller bare prisen blir nærmere riktig :) Vi får se. De hevdet forresten at puter var byttet, men det kunne ikke jeg skjønne.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen. I forhold til motorskifte om man for eksempel skulle komme over en "ny" brukt motor. Er det veldig avansert å få byttet om man har hjelp som har det meste av verktøy, pluss en del kunnskap generelt om motor (spesielt japse bil). Tenker selvsagt ikke fra Yanmar 55 til Mercruiser v8, men nyere Yanmar eller lignende type motor?

Link to post
Share on other sites

Så med andre ord bør det være kurant. Bare tenker litt i forhold til at det er mange gamle 55 pluss ihvertfall 1 gammel 66 hester foreløpig ute. Hvis man skulle få til en god deal. Får leve i håpet. Men har ikke avskrevet den store 135hk helt ennå heller. Men er jo litt stille på Marex fronten hva gjelder 80 talls båter så får håpe det tar seg opp.

Link to post
Share on other sites

:diving: Da gjelder det å holde hodet over vannet på lørdagen. Kommer visstnok en del folk for å se på den båten jeg kikka på i fredrikstad forrige helg. Noen av dem ganske klare for budgivning etter hva jeg forsto på selger. Så får jeg dra å se på et par andre båter mens jeg følger med på meldinger om eventuelle innkomne bud. Hihi føler meg som et surrehue som vimser hit og dit. Men spennende er det, og kanskje det til og med blir en båt til slutt. Nå får jeg slutte å "spamme" ned forumet med bare tull :).

Link to post
Share on other sites

Hei folkens da var det seriøs tid og nye spørsmål :)

Var i dag og så på Marex 77, var først faktisk og så på en Biam 660 som egentlig var ganske kul og myyye billigere enn en marex. Men tilbake til 77. Den luktet godt, var som noen påpekte at det meste var gammelt og velholdt og det stemte. Men av positivt var det nytt innertrekk baug lugar og akter lugar. I tillegg alle puter i lugarer trekt om i en fin blå farge ++. Setetrekkene i cockpit var som nevnt originalt men i usedvanlig bra stand. Gulv, skap, toalett var alt fint. Varmtvannsbereder fryst og ødelagt:(, elektrisk litt spagetti men har sett verre og alt virker. MEN store spørsmålet er: Motormannen min sjekka jo motoren (66hk Yanmar , 480 timer på teller??) , og mente bestemt at det luktet ganske eksos av denne? Den var skiftet etter sesongslutt 2014. Kan det være grunn til å holde seg unna? Båten ligger på finn.no til 169 k men selger gikk med på 160k hvis jeg bestemte meg innen noen dager.

Samtidig har jeg også snakket med Marex som selger en 77 med 55hk Yanmar. Denne skal pusses opp til tilnærmet "ny" standard ifølge Marex (alt utenom motor tipper jeg som får en vanlig service sikkert). Og denne er utropspris 160k for.

I tillegg kommuniserer jeg med eier av båt fra forrige helg med 135hk Yanmar. Men hadde vært greit med noen tanker om dette hvis noen har synspunkter.

Link to post
Share on other sites

Føler på spenningen din nå:-)

Virker som du har is nok i magen til å gjøre en bra handel, vet ikke så mye om den Forden men har jo lest her på forumet at noen av disse Fordene er temmelig solide greier, kansje lurt og sjekke litt rundt deletilgang båten så jo veldig velholdt ut.

Når jeg handlet ifjor skjønte jeg jo at stor motor er kun et plus og bør telle endel.

 

Lykke til med handelen :yesnod:

 

Var innom messa idag, var inne i en båt: Marex 375 , bare imponert av den løsningen, kjempe ute plass og lukket båt i en!!! så går lottoen inn så..... :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...