C-marine Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 På veldig mange bilmotorer er det samme manifolder til disel og bensin. hvis du ringer en chevrolet forhandler finner du nok ut dette. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 23.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Har du prøvd å sende Hulda en IM? Ser ut til at han ikke er tilgjengelig for øyeblikket. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 send en mail til : marineparts@home.no Nystartet her i Ålesund. Ser at han skaffer manifolder, men ikke hvilke?? http://www.home.no/marineparts Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
colabrus Svart 23.Januar.2007 Del på Facebook Svart 23.Januar.2007 Den er god. Jeg har sendt marineparts en mail, så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
colabrus Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Marineparts hadde ikke manifolder til diesel... Venter på svar på mailen min til Osco, men det ser dårlig ut det også..er ikke lett dette med manifoldere til 6.5... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 1.Februar.2007 Del på Facebook Svart 1.Februar.2007 (redigert) Kanskje svenske marinediesel har bra priser???? http://www.marinediesel.nu/downloads/cat2003.pdf ring : http://www.marinediesel.nu/md_site.html Redigert 1.Februar.2007 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 4.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2007 Colabrus - fikk du napp hos svenske Marinediesel? Spennende å se hvilke priser de opererer med. Var mye snadder der for GM motorer ja Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansa666 Svart 4.Februar.2007 Del på Facebook Svart 4.Februar.2007 Hei! Trenger dere info på den norske forhandleren av Marinediesel, heter han Per Vikheim mob. 90055555 Han har god peiling på GM6,5 og skaffer det meste. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
colabrus Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Hei igjen! Jeg har snakket med Marinediesel og fått en pris på 13500,- pluss mva på to manifoldere ferdig levert. Ble dyrt synes jeg, så jeg tror jeg skal prøve meg på OSCO sine... Bestiller jeg dem fra USA får jeg dem for 300 USD per stykk... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 21.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 dette blir spennende. gi oss en tilbakemld om hvordan dette går :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Hei igjen! Jeg har snakket med Marinediesel og fått en pris på 13500,- pluss mva på to manifoldere ferdig levert. Ble dyrt synes jeg, så jeg tror jeg skal prøve meg på OSCO sine... Bestiller jeg dem fra USA får jeg dem for 300 USD per stykk... Colabrus Den manifolden som er avbildet er de samme som jeg har på Hulda. Tror ikke de passer i f.b. med turbo. Dette burde du sjekke før du bestiller. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 21.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Tenker du da på styrken i manifoilen? Eller tilpassing til turbo? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 Jeg tenker på tilpassing av turbo. Manifoldene er nok sterke nok. Støpejern og kjøles med grønt vann fra varmeapparatuttakene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
colabrus Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) Jeg har tenkt å bygge om til tørrturbo etter manifolderne. Skal gå greit det, litt sveising... Slipper du inn vann i ene enden av manifoldern og tar det ut i andre, eller går det ut og inn i samme enden? (Hulda?) Hvordan blir klaringen mellom motorlabb og manifolder? Jeg finner ingen mål av den på OSCO sine sider...hmmm Colabrus Redigert 22.Februar.2007 av colabrus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 22.Februar.2007 Del på Facebook Svart 22.Februar.2007 (redigert) Jeg har tenkt å bygge om til tørrturbo etter manifolderne. Skal gå greit det, litt sveising...Slipper du inn vann i ene enden av manifoldern og tar det ut i andre, eller går det ut og inn i samme enden? (Hulda?) Hvordan blir klaringen mellom motorlabb og manifolder? Jeg finner ingen mål av den på OSCO sine sider...hmmm Colabrus Service fra Hulda: Bedre kan det ikke bli. Du skal ikke få problemer med motorfester. Se hvordan jeg har koblet slangene inn på varmeapparatuttakene. I bakkant av manifolden går du bare inn med tørre 2" rør, grener dem og inn i turboen. Det går så bra så! Hvis du er interessert kan du sende meg IM om privat e-mail, så kan jeg sende deg 'fulle' fotografier. De vil muligens gi deg en bedre ide når du kan zoome inn detaljer. Redigert 22.Februar.2007 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
buster70 Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Noen som har noen formeninger om denne motoren?Står i en båt jeg er ute etter... Skal være fra '93. Stått i en Chevrolet før, men Marinisert av firma, og satt i båt. Lekker litt olje. Vet ikke hvor... Hei har en del erfaring med 6,5 TD motoren til GM. Pålitelig og driftsikker motor. Er du nøye med intervallene på olje og filter skifte (mobil 1). Blir den treg å starte kontrolleres glødepluggene, Bytt alle glødepugene samtidig vist noen blir defekt. Dyktige GM aktører www.kmc-motor.se, Bergheim i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 27.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2007 Satt og tenkte litt på hvordan motoren min hadde vært med turbo, og hvor mye jeg evt hadde klart å dra ut av den. Hadde det vært mulig å montere turbo/kompressor med manifoilene jeg har? Ville jeg måtte ha 2 turboer? Spør egentlig bare av ren nyskjerrighet, og fordi jeg egentlig angrer litt på at jeg ikke monterte turbo med en gang jeg overhalte motoren... Litt sent nå... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 28.April.2007 Del på Facebook Svart 28.April.2007 Du kan ta ut 270 hk, en turbo, manifoldene dine er en utfordring. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 28.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2007 Det beste hadde nok vært å kjøre ett fullt Penisular opplegg. Hadde da fått orginale manifoiler, samt adapterplate for ferskvannskjøling av manifoilene. Men som sagt, bare litt mimring fra min side. Lommeboken er ikke fullt så full lengre... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Har en tendens til å være en del ressonnans i båten ved lavt turtall, også tomgang. Er dette normalt, eller bør jeg sjekke dette nøyere? Under test av motoren på palle var der veldig liten risting... Bare lurer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 I mange tilfeller har en båt med motor et turtallsområde man bør holde seg unna. Kommer motor og båt i samfrekvens vil vibrasjoner oppstå og forsterkes. Kritisk turtall kaller vi det til sjøss, kjører kun over eller under dette turtallområdet. Det sparer både maskineri og båt for unødvendige belastninger. Se for deg en stor millitærtropp som marsjerer, de marsjerer i takt over en bro og treffer broens eget svingetall. Broen vil faktisk begynne å svaie under bena på de grønnkledde. Det er mest sansynlig det samme som skjer i båten din. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Jeg hadde dette på tomgangsturtall på min forrige båt. Vibrasjonene var direkte plagsomme. Etter å sjekket litt i manualen på motoren så jeg at jeg kunne senke turtallet (det var noe høyt) og problemet var løyst. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 12.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Kom til å tenke litt på lydpottene mine. Hvor høy temp tåler plastpottene fra Vetus (tror det er det de heter)? Har 2 stk av disse montert kom til å tenke på hva disse egentlig tåler. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 26.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2007 Byttet dieselfiltrene mine idag, men fikk ikke start på motoren etterpå. Nå hadde jeg ikke diesel til å fylle filtrene med, så jeg tok den på starteren... Hadde bare lufteskruen til finfilteret åpen, så kan jeg ha fått luft mellom pumpen og dysene? Er dysene vriene å åpne/lufte? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 28.Juli.2007 Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 Denne motoren lufter seg selv, men du må kinne lenge og vel og ha gode batterier..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.