Jump to content

GM 6,2L V8 Diesel 165HK, erfaringer?


Goddis77

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
Hei igjen!

 

Jeg har snakket med Marinediesel og fått en pris på 13500,- pluss mva på to manifoldere ferdig levert.

Ble dyrt synes jeg, så jeg tror jeg skal prøve meg på OSCO sine...

 

Bestiller jeg dem fra USA får jeg dem for 300 USD per stykk...

 

Colabrus

 

Den manifolden som er avbildet er de samme som jeg har på Hulda. Tror ikke de passer i f.b. med turbo. Dette burde du sjekke før du bestiller.

Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt å bygge om til tørrturbo etter manifolderne. Skal gå greit det, litt sveising...

Slipper du inn vann i ene enden av manifoldern og tar det ut i andre, eller går det ut og inn i samme enden? (Hulda?)

Hvordan blir klaringen mellom motorlabb og manifolder? Jeg finner ingen mål av den på OSCO sine sider...hmmm

 

Colabrus

Redigert av colabrus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt å bygge om til tørrturbo etter manifolderne. Skal gå greit det, litt sveising...

Slipper du inn vann i ene enden av manifoldern og tar det ut i andre, eller går det ut og inn i samme enden? (Hulda?)

Hvordan blir klaringen mellom motorlabb og manifolder? Jeg finner ingen mål av den på OSCO sine sider...hmmm

 

Colabrus

 

Service fra Hulda:

 

BB_manifold.jpgSB_manifold.jpg

 

Front.jpg

 

Bedre kan det ikke bli.

 

Du skal ikke få problemer med motorfester.

 

Se hvordan jeg har koblet slangene inn på varmeapparatuttakene. I bakkant av manifolden går du bare inn med tørre 2" rør, grener dem og inn i turboen. Det går så bra så!

 

Hvis du er interessert kan du sende meg IM om privat e-mail, så kan jeg sende deg 'fulle' fotografier. De vil muligens gi deg en bedre ide når du kan zoome inn detaljer.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Noen som har noen formeninger om denne motoren?

Står i en båt jeg er ute etter...

 

Skal være fra '93. Stått i en Chevrolet før, men Marinisert av firma, og satt i båt.

Lekker litt olje. Vet ikke hvor...

 

Hei har en del erfaring med 6,5 TD motoren til GM. Pålitelig og driftsikker motor. Er du nøye med intervallene på olje og filter skifte (mobil 1). Blir den treg å starte kontrolleres glødepluggene, Bytt alle glødepugene samtidig vist noen blir defekt. Dyktige GM aktører www.kmc-motor.se, Bergheim i Oslo.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Satt og tenkte litt på hvordan motoren min hadde vært med turbo, og hvor mye jeg evt hadde klart å dra ut av den.

 

gm_6_5_1.jpg

 

Hadde det vært mulig å montere turbo/kompressor med manifoilene jeg har? Ville jeg måtte ha 2 turboer?

Spør egentlig bare av ren nyskjerrighet, og fordi jeg egentlig angrer litt på at jeg ikke monterte turbo med en gang jeg overhalte motoren... Litt sent nå...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

I mange tilfeller har en båt med motor et turtallsområde man bør holde seg unna. Kommer motor og båt i samfrekvens vil vibrasjoner oppstå og forsterkes. Kritisk turtall kaller vi det til sjøss, kjører kun over eller under dette turtallområdet. Det sparer både maskineri og båt for unødvendige belastninger.

Se for deg en stor millitærtropp som marsjerer, de marsjerer i takt over en bro og treffer broens eget svingetall. Broen vil faktisk begynne å svaie under bena på de grønnkledde. Det er mest sansynlig det samme som skjer i båten din.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Byttet dieselfiltrene mine idag, men fikk ikke start på motoren etterpå.

Nå hadde jeg ikke diesel til å fylle filtrene med, så jeg tok den på starteren...

Hadde bare lufteskruen til finfilteret åpen, så kan jeg ha fått luft mellom pumpen og dysene?

Er dysene vriene å åpne/lufte?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...