Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

Ja da nærmer det seg å snart å kunne legge plater å legge nytt trekk:) har igjen I morra å vaske ned dassen å lufte ut skikkelig å trekke no kabler til lys å høytalere:) har Vært en skikkelig ditt jobb å få vasket ned alt limet men like greit å Gjøre det skikkelig med en gang:) kommer bilder I morra:)

Link to post
Share on other sites

Ja da var endelig vasking av limet unnagjort;) men så klart kamera gikk I dørken å takka for seg så skal få tak I kamera I morra. Neste da blir å trekke no kabler til lys så det ligger bak isolasjonsplater. Blir nye led downlight I taket med led striper nede I rygg støttene som også er litt oppbevaringssted. Så blir det å vaske over treverket med rødsprit å legge noen lag med owatrol teakolje;)

Link to post
Share on other sites

Godt å være ferdig med limfjærning, vil jeg tro :smiley:

Her du muligheten til å legge slikt el.trekkerør? Få gjemt det et sted. Så har du muligheten til

å trekke flere ledninger eller bytte de du har lagt.

 

http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Elektrikerverktoy/Flexror-35396/

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det var en skikkelig møkka men nødvendig:) Ja jeg legger ferdig trekte rør å så legger jeg to reserve rører tomme ned til kassa helt framme I bauen sånn hvis det dukker opp no ekstra seinere:) Ja de blir gjemt bak skrog isolasjonen;) har plenti med røre sobo driver som elektriker så får håpe dette går greit;-)

Men lurer på en ting om det finnes no middel for å vaske vekk tynner lukta eller om den bare må luftes ut:)?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

bilde

 

 

da var jula å influense hælvete over så da e det bare å klemme på videre. idag har pusset så vidt litt på treverket for å få vekk den løse gamle lakken på treverket. har gått over alt treverket idag med fire strøk med ravilakk å syns det blir fint. bildet her viser bare ett lag med lakk under døra det lille feltet å pentri på siden.

i morra blir det å legge på noen lag til å se hvordan det blir. har fått trekt litt kabler idag til lys i tak å helt foran under luka, blir også lys i "rygg" støttene når sofan brukes. der blir det led lister bak dimbare:)

vurderer også led punkter nede ved gulvet som man har i lastebila, blir kanskje fem på hver side av gulvet som kan brukes som kveld/nattlys når jent ungen ligger nede å sover.

kommer flere bilder i morra av alt som er lakket:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

da var det lagt på seks lag med lakk nede i båten å treverket fikk en helt annen glød enn det var:) bildet kvalitetn på kamera er ikke helt bra men det ser veldig mye bedre ut i virkeligheten.

i morra blir det å vaske ned toalettet med rødsprit å fjerne det som løsner å få lakket noen strøk der inne også så kan man snart begynne kledningen av skottet å montering av lamper og div:)

Link to post
Share on other sites

Kjørte bare på med lakk torsen. Brukte en type svamp som sitter på male penselen til å dra ut lakken etter hvert som jeg blei ferdig så det ikke skulle sige I lakken. Rundt vinduene skrur jeg av listene å skjærer kledningen rundt vinduene å skrur listene på plass igjen. Legger ikke isolasjons plater opp til vinduene. De stopper akkurat I knekken litt under vinduene;)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

da var lakkinga ferdig:)

blei en del bedre enn hva som kommer fram på bildene, kamera er ikke det beste:)

da er det nok klart på søndag på for litt annet som jeg håper blir bra:)

bruker kontakt spray på små steder som er lett å legge skinnet å de store delene så hører jeg flere av dere sier er lurt å bruke baderomslim?

det blir liggende på isolasjonsplater, er det fortsatt like vanskelig da?

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

lurer litt på varme apparatet også, det fungerer greit å blir fort varmt, men lakken på det er ikke veldig pent å irra en del nederst på lakken. er det noe måte å få dette reint på å legge på ny lakk? noen som har no gode råd tas det imot med takk:)

dette er fyrt opp med parafin med en drypp tank som er den beholderen som ligger ved siden av.

Link to post
Share on other sites

Pusse og lakke litt på varmeren kan du jo hvis den står synlig til. Puss godt rent, påfør epoxyprimer og lakk i passende farge. Eller bare la den være hvis den ikke står synlig, den fungerer like godt uansett!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

 

 

 

lurer litt på varme apparatet også, det fungerer greit å blir fort varmt, men lakken på det er ikke veldig pent å irra en del nederst på lakken. er det noe måte å få dette reint på å legge på ny lakk? noen som har no gode råd tas det imot med takk:)

dette er fyrt opp med parafin med en drypp tank som er den beholderen som ligger ved siden av.

 

Drypptank? Varmeren skal jo henge på et skott/vegg, og tanken skal stå under.

 

Om du mangler bruksanvisning/monteringsanvisning, finner du det her

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige tilbake mld:)

Ok da skal jeg prøve å få av alt gammel lakk på varmeren:) den henger på dassen så er ikke veldig synlig men greit at det ser litt ordentlig ut. Når den blei brukt I høst så røss det lakk av den når den startet.

Takk for hjelp Wallas service, for den sto nå over på siden av varmeren. Har ikke noe peiling på dissa var bare den forrige eieren som sa det men da skal jeg ta en titt på manualen;)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...