Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

bilde

 

 

trekt alle nye kabler fra cabinen foran å åpna skapet så kjente jeg gløden datt tre hakk. for her må det bli en skikkelig opprydning. gamle eierene brydde seg ikke stort om detta skjønner jeg:) muligens kunnskapen ikke var der heller men her må det ryddes. men det blir neste prosjekt:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

litt bølger blir det i trekket også på grunn av at platene limte seg inn i rillene nedover i skroget, så må til med litte granne akryl helt foran i hjørnet her:) litt juks er lov. ellers veldig enkelt å legge så lenge man er to så går jobben litt enklere:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

valgte å starte oppe ved vinduene å legge ned istedet for å få skjøten i underkant under vinduet. syns ikke det ville blitt no pent, blei anbefalt det av en som har gjort det tilsvarende som jeg har vært å sett på men da når jeg ligger der å kommer til å titte opp i den sprekken som du aldri blir fornøyd med så gjorde jeg det heller slik, men fra vindu å ned til platene brukte jeg kontakt lim for å få det til å feste seg skikkelig med en gang å det fungerte greit:)

 

så i morra blir det å rett skjære litt kanter å fortsette på bb side:)

Link to post
Share on other sites

Dette blir nok en god og lun kabin. Har selv merket hvor kjølig det kan bli på overnatting før varmen setter seg.

Virker de isolasjonsmattene solide? Tenkte kanskje å legge sånne under madrassene i kabinen på Windy'n.

Trakk noe jævlig neden i fra og opp på de første overnattingene.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet båtprodusenter leverte en rull med skai i ny og ne til et firma i arendal som heter industrisøm.

Om dem har noe på lager kan du sikkert finne ut av.

Iallefall. Industrisøm skar rette fine strimler som ble brettet litt inn fra hver side og sydd sammen. Limes på med kontaktlim. Alle windy eiere av nyere enn femten år har slike skjøter. Sikkert noen her som har bilde av dette.

 

Og ja... skjøtene blir ganske fine.

Jeg synes det er rart at ikke maritim selger dette til sine standard ruller med skai..

Link to post
Share on other sites

Den isolasjonen er knall. Fasthet som den beste typen liggeunderlag. Lukkede celler. Har brukt den i seilbåten sammen med Armaflex 19mm.

Med litt akrobatikk klarer man også å isolere skroget bak fastmontert innredning..

 

Bruker noen restebiter som sitteunderlag i cockpit på kalde dager.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

da har vi fått lagt på litt mer på bb side:)

lagt en lengde idag så skal den få tørke til i morra så legger vi den siste inn mot baugen:)

 

i helga så blir det å legge rundt vinduer å prøve å gjøre så mye som mulig.

 

fler bilder kommer etterhvert:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...