boble65 Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 Heisann og takk ? lenge siden jeg har oppdatert. ser bra ut din mørebas også? idag har jeg oljet interiøret med owatrol d1. Ble 6 strøk så tørke av med fille? får se når det er tørt om jeg skal bruke owatrol d2 også.. er jo fint når det er blankt? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2017 Burde kanskje fått montert ett litt finere ratt? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Fikk gjort ferdig bordet til lugar oljet det. Må si undersiden ble finere en oversiden så må kanskje snu listene.. men skulle bære midlertidig til jeg en dag bestiller en teakplate? tok av innertak i styrehus for og modifisere det litt? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Lurer litt på om jeg skal olje teakdekket også med owatrol d1 istedenfor og holde på med høveling teakolje hvert år.. litt usikker på om det blir glatt men D1 skal jo være silkematt så går sikkert greit? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Tok båten på slippen idag for og spyle under? har også fått smurt to strøk høveling teaksealer på teakdekket? og montert benker ferdig bak? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Sånn det va den ferdig under ? byttet sink og ny bunnstoff og polert propell? bare impregnering av kalesje igjen? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Var og impregnerte kalesjen idag og tenkte og ta meg en tur.. den turen ble kjapp da jeg nesten ble ruset av lukta fra impregneringa?? Fikk prøvd om nettbrettet funka som plotter uten og være på nett og det gjorde det? Sitér dette innlegget Link to post
Exscalibur Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 hei :) kjempeartig og lese din tråd :) har nettop kjøpt meg makan båt med en perkins 4108. liker båten kjempegodt. bortsett fra farten. går litt sakte med 8,5 knop desverre. har litt planer om en 4.236 på 81 hk. ser du satt ned en Volvo i din. det såg ut til og funke utrolig bra. ligger du på maks turtall på 13,1 på den siste posten din. har selv elektriske flaps på min Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Hei? joda greie båter men ikke laget for fart? marsjer på rundt 10/11 på 3000/3200. Ligger på 3500 på 13knop. Maks mars er vel 3600omin. Topp på 3800. Tåler mye sjø disse båtene og er behagelige i bølger? har hydrauliske flaps og kunne ikke vært foruten ved lavere hastigheter da det er så greit og kunne justere båten rett både med tanke på en har folk ombord og vekt? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Det morsomme er at jeg kan ligge på rundt 7.5 knop ved 2000omin. Og 6.5 på 15/1600. Og rundt 2.5 knop på tomgang? bruker lite diesel da. På full mars går det fort 20 liter i timen.. Sitér dette innlegget Link to post
Exscalibur Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 artig og høre :) var og henta min oppi verdalen og seilte ned til aure på nordmøre. spennende tur. sprakk et dyserør og litt småtteri, men ellers smertefritt :) hadde da gummibåten oppå kalesjen isteden for bak på daviden så den stakkars kalesjen takka for seg i løpet av første natta etter jeg var kommet hjem. så det ble bestilt ny på alf hansen i trondheim. 14000kr :O tenkte veldig på den luka du laga og såg det var ikke så domt så spørs om jeg får legge me i hardkjør og lage til en sånn når båten kommer på land igjen. båten er i god stand, men er nokså orginal og kjedelig innvendig. så du har gitt meg mye inspirasjon der :) fikk meg en brukt ebersspräker her om dagen til 1500 kr :) luft til luft diesel fyrt. skal komme med eget prosjekt her med bilder og diverse når jeg kommer meg fra jobb igjen. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Ja kjekt med gummibåt bak? min kalesje er gammel så hadde trengt ny.. lager di på malnr da? Ebern kostet skjorta men er det lureste jeg har kjøpt? kan være litt og bruke en feinkutter av noe slag slik at du får smale kutt. Hovedskottet på tvers er beholdt. Sitér dette innlegget Link to post
Exscalibur Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 ja det var ikke noe og samle på min. har vert lappet og limt mange ganger så like greit. ikke trivelig når det er vått heller :P malnr skal du finne på en av sømmene dine. en lapp fra leverandør der du må ta ut alle stinga og så lese serienummere som står på innsiden. på min var det borte, men siden alf hansen kjente godt til typen så var det ikke noe problemer. jeg har den med 2 stenger. blir spennende og se om jeg får fyrt i gang varmeren min. skulle egentlig ha 3000kr for den i utgangspunktet. 3,5 kw. hvor stor er din eber? ser du har montert en del stereo også :) spennende. har selv en 4 kanaler og en monoblokk som skal i båten. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Har 2 stenger på kalesjen ja der den ene står fast i den andre slik at en får ståhøyde. Hel kalesje men gammel.. finner ingen malnummere.. har en eber 4kw. Varmer godt ? har tre forsterkere og slik at jeg kan slå av en og en og focal frontsett og ground zero suber. Bruker en del strøm? Sitér dette innlegget Link to post
Exscalibur Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 ja det stemmer. samme som min kalesje det. såppas du ja :D hvordan kjører du med batteri? skal selv kjøre 1 på start og 2 på forbruk med skillerele som var planen Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Har ett til start og to til forbruk? bare vendebryter da jeg aldri glemmer og slå over? skal montere i to stk ca 100amp hver på forbruk etterhvert. Batteriene er over 8 år og har holdt utrolig lenge må jeg si? Sitér dette innlegget Link to post
Exscalibur Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 ok. kan ikke si jeg gleder meg til og begynne på ledningsnettet. skal bytte det meste der for og si det sånn. er ikke så gla i tidløse brytere og drit og lort. ebay er tingen for sånt :D det må jeg si dem har holdt lenge da. strøm er alfa omega ;) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Ja viktig og ha det strømmessige i orden. Har lagt alt nytt der? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Litt feriebilder bare? Sitér dette innlegget Link to post
Rikki Tikki Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Lest gjennom tråden for andre gang nå. Fantastisk arbeid boble65! Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Tok meg en tur i helga og fisket litt og overnattet i båten på svai for første gang ? sover som en stein i båten den ligger veldig rolig i sjøen selv med litt bølger? våknet og kikket ut og tenkte ååånei nå har ankeret sluppet og jeg ligger midtfjords.. men når jeg fikk summet meg så oppdaget jeg at jeg bare var innhyllet i tykk tåke?? måtte også låne liten jolle noen dager og fiske litt mens båten var bortlånt. Den jolla var lita men fikk fisk fordet? deilige dager? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 Fin båt, flott arbeid og ikke minst fantastisk fine omgivelser! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
boble65 Svart 7.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 Fikk strammet dynamoreima idag? hadde vridd over hodet på bolten men klarte og lure det til og fikk byttet bolt? lading ligger på 14.4 . 14/6. Burde være greit det. Batteriene er 10år nå og virker greit ennå? men plages med at motoren lekker ferskvann selv om den står i ro. Og klarer ikke og se hvor? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 Glemte jo seff og ta bilder da jeg ble skitten på hendene og det er sinnsykt trangt nedi der? Sitér dette innlegget Link to post
Westpoint Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 Fantastisk flott mørebas du har. Fint arbeid? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.