Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Ble fin luke det.  Flink   :smiley: 

Så lenge du har en bue og en ned kant så blir den tilstrekkelig stiv. Nå er det vel ikke meninga at noen skal gå oppå den.

Det trikset med gladpakk har jeg aldri prøvd, men det så jo ut til å fungere veldig fint !

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Ja må si meg fornøyd med luka ☺ den første prøvestøpen brukte jeg gladpack i forma. Funka det men ble veldig ujevnt på gladpack siden da den var vanskelig og få jevn i forma. Kunne kanskje limt fast gladpacken men var usikker på hvilket lim jeg skulle bruke.

Så når jeg støpte luka tok jeg blank tape og tapet i hele forma og støpen ble overraskende slett og var lett og få ut av forma ? skal slipe den jevn idag og så begynne på forma til targa bøylen ☺

Link to post
Share on other sites

bilde


Litt lukearbeide ikveld. Har slipt ferdig oversiden og lagt ett ekstra strøk topcoat på undersiden. Får se om jeg skal lime litt skai innvendig i luka for og få det lunere ? nå er luka og resten av taket på båten klar til og grunnes før jeg maler med 2komponent topgloss over. Skal se om jeg får til og prøve glideskinnene/rørene til luka imorgen. Blir spennende ?
Link to post
Share on other sites

Båten skal ut i midten av mars.. og må på kurs fra 22feb til 8mars så begynner og få det travelt ? men en god del er jo på stell.. må koble vaiere på motor og få gjort ferdig og montert takluke og targabøyle og mast. Endel ting som oljing av innredning og teak rundt vinduer utvendig lurer jeg på og ta til våren når den er på havet. er jo litt kaldt nå..

Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

bilde

bilde

Eksospotte på plass og siste teaklist som ligger over bolten til potta. En milepæl i en gammel mørebas historie ?

Og en håndlaget dukke til min kjære datter som jeg skal hente nå til ny pappauke ? ps: dukka har jeg ikke laget selv(får være måte på evner?) men mora til dama til en kompis. Ikke mange av slike dukker så blir spennende.. får lage til en skattejakt så det blir ekstra spennende ?

Ps:for di som måtte lure så er det en Elsadukke ?

Redigert av boble65 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...