Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

bilde

bilde

bilde


Våren begynner vel og nærme seg så tenkte jeg skulle begynne og Shine opp endel av det som ikke er ferdig? Fikk brukt varmluftpistol og skrapet av olje/lakk på doveggen. Skal ta resten imorgen.
All teak innredning skal jeg olje eller lakke enten med owatrol d1 og så owatrol edelolje eller kanskje prøve Epifanes. Tror jeg vil ha det blankt og ikke silkematt.. har ikke helt bestemt meg enda. ?
Link to post
Share on other sites

Litt av en jobb du gjør der Boble! Når det gjelder lakk vil jeg anbefale deg helblank i alle strøk unntatt siste strøk, der ville jeg gått for silkematt. Hvis du tar blank i siste strøk får du fort en finish som i ei gammel tresnekke. Hvis du skal få et bra resultat med helblank i siste støk må du ha en profesjonell lakkboks og utstyr og erfaring deretter. For å illustrere hva jeg mener skal jeg se om jeg finner et bilde fra innredningen vår. Her i huset er det fruen som er ekspert på treverk, snekring og overflatebehandling, så det holder jeg meg laaangt unna :smiley:  Kan ellers anbefale deg å se på prosjekttråden til Finn Erik der han renoverer en Windy. Da kan du snakke om en som har sans for finnish og detaljer :yesnod:

 

Der fant jeg endelig tråden https://baatplassen.no/i/topic/49655-ny-teakdørk-og-div-andre-prosjekt-på-en-w-8000/page-1

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Sånn da var ny dynamo montert og tok meg en tur ? lading 14,6 volt så funker og stabil temp ? nesten umulig og jobbe nedi motorrom da jeg må bruke speil og lykt for og se no.. og da blir det speilvent?  holder og på og kle baug innvendig med teakog bytter ut høytalere. 40 år gammel teak får nytt liv med sagog pussemaskin? tror turbo er moden for overhaling/ny.. den hyler noe voldsomt ?

20170404_171139.jpg

20170406_154603.jpg

20170406_164712.jpg

20170407_152844.jpg

20170407_153212.jpg

20170405_125441.jpg

20170406_134247.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Får gjort litt i ny og ned.. skal skjære ferdig imorgen og liste rundt luka til det som skal være i baugen. Har kappet til brede lister fra en gammel teak ytterdør og limt sammen disse oppe den hobbyplata jeg hadde før i baugen. Høvlet ned etterpå og fylt i ett noen små hull med teak pussestøv og lim. skal se om jeg får oljet/lakket (har ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke) til våren ? syns det er litt fantastisk at 40 år gammel teak blir som ny igjen med litt kjærlighet?

20170419_131810.jpg

20170419_201701.jpg

Redigert av boble65 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hej.

Gratulerar til en veldigt fin Båt , otroligt artigt o se hvor fin den blir , må sie att du er kempeflink,

Jag har också en Mørebas 8400 dl , den har hjemmehavn  sunnanå i Venern, køpte den 2016

sitter en Chrysler/Nissan diesel Mn22 på 65HK i den. gjort en del oppussing i vinter , er veldigt fornøjt

med Mørebasen . bare en ting o fixe på , backslaget BorgWarner 71C drar med proppen på frileget.

funker fint forøvrig men det er lit irriterrande da .

Mvh: Conny Eriksson

Mellerud Sverige.

DSC_0090.JPG

DSC_0089.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...