Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

Heisann og takk ? lenge siden jeg har oppdatert.  ser bra ut din mørebas også? idag har jeg oljet interiøret med owatrol d1. Ble 6 strøk så tørke av med fille? får se når det er tørt om jeg skal bruke owatrol d2 også.. er jo fint når det er blankt? 

20170614_184732.jpg

20170614_184736.jpg

20170614_184752.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

hei :)

 

kjempeartig og lese din tråd :) har nettop kjøpt meg makan båt med en perkins 4108. liker båten kjempegodt. bortsett fra farten. går litt sakte med 8,5 knop desverre.  har litt planer om en 4.236 på 81 hk. ser du satt ned en Volvo i din. det såg ut til og funke utrolig bra. 

 

ligger du på maks turtall på 13,1 på den siste posten din. har selv elektriske flaps på min

Link to post
Share on other sites

Hei? joda greie båter men ikke laget for fart? marsjer på rundt 10/11 på 3000/3200. Ligger på 3500 på 13knop. Maks mars er vel 3600omin. Topp på 3800.  Tåler mye sjø disse båtene og er behagelige i bølger? har hydrauliske flaps og kunne ikke vært foruten ved lavere hastigheter da det er så greit og kunne justere båten rett både med tanke på en har folk ombord og vekt?

Link to post
Share on other sites

artig og høre :) var og henta min oppi verdalen og seilte ned til aure på nordmøre. spennende tur. sprakk et dyserør og litt småtteri, men ellers smertefritt :) hadde da gummibåten oppå kalesjen isteden for bak på daviden så den stakkars kalesjen takka for seg i løpet av første natta etter jeg var kommet hjem. så det ble bestilt ny på alf hansen i trondheim. 14000kr :O 

 

tenkte veldig på den luka du laga og såg det var ikke så domt så spørs om jeg får legge me i hardkjør og lage til en sånn når båten kommer på land igjen. båten er i god stand, men er nokså orginal og kjedelig innvendig. så du har gitt meg mye inspirasjon der :) 

 

fikk meg en brukt ebersspräker her om dagen til 1500 kr :) luft til luft diesel fyrt.

 

skal komme med eget prosjekt her med bilder og diverse når jeg kommer meg fra jobb igjen.

Link to post
Share on other sites

Ja kjekt med gummibåt bak? min kalesje er gammel så hadde trengt ny.. lager di på malnr da? Ebern kostet skjorta men er det lureste jeg har kjøpt? kan være litt og bruke en feinkutter av noe slag slik at du får smale kutt. Hovedskottet på tvers er beholdt. 

Link to post
Share on other sites

ja det var ikke noe og samle på min. har vert lappet og limt mange ganger så like greit. ikke trivelig når det er vått heller :P malnr skal du finne på en av sømmene dine. en lapp fra leverandør der du må ta ut alle stinga og så lese serienummere som står på innsiden. på min var det borte, men siden alf hansen kjente godt til typen så var det ikke noe problemer. jeg har den med 2 stenger.  blir spennende og se om jeg får fyrt i gang varmeren min. skulle egentlig ha 3000kr for den i utgangspunktet. 3,5 kw. hvor stor er din eber?  ser du har montert en del stereo også :) spennende. 

 

har selv en 4 kanaler og en monoblokk som skal i båten.

Link to post
Share on other sites

Har 2 stenger på kalesjen ja der den ene står fast i den andre slik at en får ståhøyde. Hel kalesje men gammel.. finner ingen malnummere.. har en eber 4kw. Varmer godt ? har tre forsterkere og slik at jeg kan slå av en og en og focal frontsett og ground zero suber. Bruker en del strøm? 

Link to post
Share on other sites

ok. kan ikke si jeg gleder meg til og begynne på ledningsnettet. skal bytte det meste der for og si det sånn. er ikke så gla i tidløse brytere og drit og lort. ebay er tingen for sånt :D  

 

det må jeg si dem har holdt lenge da. strøm er alfa omega ;)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tok meg en tur i helga og fisket litt og overnattet i båten på svai for første gang ? sover som en stein i båten den ligger veldig rolig i sjøen selv med litt bølger? våknet og kikket ut og tenkte ååånei nå har ankeret sluppet og jeg ligger midtfjords.. men når jeg fikk summet meg så oppdaget jeg at jeg bare var innhyllet i tykk tåke?? måtte også låne liten jolle noen dager og fiske litt mens båten var bortlånt. Den jolla var lita men fikk fisk fordet? deilige dager? 

20170804_180045.jpg

20170803_183054.jpg

20170802_220931.jpg

20170803_175438.jpg

20170803_000502.jpg

20170804_200344.jpg

20170805_115900.jpg

Link to post
Share on other sites

Fikk strammet dynamoreima idag? hadde vridd over hodet på bolten men klarte og lure det til og fikk byttet bolt? lading ligger på 14.4 . 14/6. Burde være greit det. Batteriene er 10år nå og virker greit ennå? men plages med at motoren lekker ferskvann selv om den står i ro. Og klarer ikke og se hvor? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...