Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

bilde

bilde

bilde



Var utpå idag med min datter og fisket litt og kjørte båt ? fikk fire torsker og hun bløgget og kastet også hodene på havet. Godt å se at hun ikke er fisefin ? på tur hjem skulle vi nå barne-tv så ga godt pådrag og så vips.. null fremdrift. H........ akselflens. Klarte og stramme settskruver med rørtanga nok til at vi kunne luske oss på tomgang hjem. Nådde ikke barne-tv å måtte bestikke med kioskmat til kvelds ? bestiller ny flens på mandag vist jeg klarer og få tak i en slik klemflens for 32mm aksling..
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da var ny klemflens på plass. Hadde ikke kjangs og få på girkasse med nyflens så Fikk lånt meg slipp i båthavna og dro opp båten selv. Jobben gikk førsåvidt smertefritt og etter 2.5time var den på vannet igjen. Meeen.. har fått følgeskader av at propellen har presset seg fram i akselflens og gått helt inntil cutlesslager og rett og slett filt seg innover lageret. Propellen ser grei ut men skal prøve i helga og se om kjølinga på cutless og framover virker. blir nok til at jeg tar båten opp igjen om en stund for og få nytt cutlesslager. I verste fall må jeg ut med hylse og alt. Isåfall setter jeg inn ny komplett hylse med lager å hele sulamitten.. kjente idag at jeg vurderer salg og kjøp av noe annet..??????????????

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tid er ikke noe problem? ja har sett han har laget baugspyd men tviler på det passer på min.. mørebassen er ganske butt.. så for meg og lage en form i kryssfiner og sparkel så støpe inn to jern som jeg kan bolte fast inni dreggkassen i baugen. Må bare finne ut hvor langt spydet skal/må være for og få plass til baugrulle for ett rocna vulcan anker.. ?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...