Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Blir dessverre ikke skrevet ut denne uken heller. Hadde sårrevisjon i går, og ny skal gjennomføres søndag eller mandag (med min erfaring blir det vel snarere tirsdag/onsdag), så foreløpig blir jeg her på Ahus.

 

Hadde permisjon for første gang forrige helg, men dro da til noen venner og ikke hjem eller til båten. Siden rederinnen er bortreist denne helgen som kommer, så overveier jeg mulighetene for å ta en permisjon hjem til Nesodden hvis jeg får ordnet med kjøring.

 

Med været som er meldt i helgen er det absolutt ikke umulig at jeg vurderer å prøve en båttur...Må til Oksenøya for å tanke... :-)

Link to post
Share on other sites

Kommer du til Borgen, så er vi klare til å ta imot tampen, Pequod

Ikke umulig, men jeg tror nok at det blir en kortere variant denne gangen. En tur til Oscarsborg i snekka mi betyr enten en lang dagstur med et par timer i land på Borgen, eller overnatting, og jeg tror nok ikke jeg er helt klar for det ennå!

Link to post
Share on other sites

Trenger du mannskap eller vil være med så er jeg klar i helgen Pequod:) trenger en tur til Borgen nå!!

Takk for tilbud, Jangul! Jeg har mannskap nok og ønsker å ta meg en tur ut med Bergtatt, men permisjonen min fra Ahus blir litt kortere enn planlagt, jeg må tilbake allerede søndag morgen.

 

Og ettersom jeg nok ikke kommer ut på sjøen før mellom 15 og 16 så blir det nok å holde seg innerst i Oslofjorden. Har planer om å fylle tanken på Oksenøya. Det blir en fin tur fram og tilbake.

Link to post
Share on other sites

Det ble en herlig tur på nærmere fire og en halv time lørdag. Kom i gang sent, og det blåste litt, men koste meg gløgg i hjel uansett! Fylte opp tank og reservekanne på Oksenøya og deretter dro jeg inn i havnebassenget via Dyna fyr, Tjuvholmen, Vippetangen, Bjørvika, Sørenga og hjem til Oksval.

 

Hadde mannskap om bord som ikke hadde vært ute i båt i Oslofjorden siden 80-tallet, derfor rundturen.

 

Hadde planer om å kjøre innom Lindøya for å titte nærmere på restene etter brannen av ren nysgjerrighet, men da var det blitt så mørkt at det ikke var noen vits.

 

En flott tur og en skikkelig vitamininnsprøytning!

Link to post
Share on other sites

Da blir det jaggu meg en liten båttur i dag også! Ahus ringte meg på morgenkvisten og sa ifra om at jeg ikke ville ble tatt til operasjon i dag likevel, så jeg behøver ikke komme tilbake før i kveld.

 

Så da blir det tid til en ny tur! Ikke så lang som i går, men likevel!  :smiley:  God utnyttelse av helgeperm kaller jeg det!

Link to post
Share on other sites

Så deilig at du kom deg utpå:))

Ja, det var deilig med en lang og fin tur! Tur nummer to i dag gikk i vasken, med det kan jeg leve godt med ettersom jeg var så lenge utpå dagen før!

 

Gir absolutt mersmak dette, ikke minst det at jeg fint klarer å bevege meg ganske bra selv med manglende stortå på venstrefoten, også uten krykker. Jeg har jo nå noen ledninger koblet til foten og må bære med meg en liten maskin som driver vakumpumpen, så det er litt tungvint, men jeg klarer fint å bevege meg i båten og komme ut og inn av den.

 

Når disse ledningene blir koblet fra og jeg får en tilpasset sko til venstrefoten som gjør meg god og stabil der også, så ser jeg ingen grunn til at jeg ikke kan fortsette båtylivet utover høsten og vinteren som vanlig.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag forsvant vakumpumpa på såret og dermed kan jeg si farvel til slanger og ledninger som jeg måtte bære med meg! Nå er det snakk om å ta en liten bit hud fra låret for å legge over amputasjonssåret. Dette vil skje i begynnelsen av neste uke. Gror det bra så blir jeg utskrevet!

 

I helga hadde jeg lyst på både båttur og en titt på Båter i sjøen,men skal hjem til rederinnen for første gang, så jeg har vel en mistanke om at jeg blir der...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er for tiden litt ufrivillig hjemme etter at Ahus skrev meg ut forrige mandag, men hadde klart å glemme å søke om ny plass for meg på opptreningssenteret på Bakke, så jeg kommer meg ikke dit før 1. oktober.

 

Fredag fikk jeg meg et par timer på sjøen med mannskap i et deilig høstvær. Turen ga selvsagt mersmak og jeg leker nå med tanken på å prøve å få til en lettere "amputert" ferietur med båten noen dager denne måneden, før jeg skal til Bakke...

 

Planen har jo hele tiden vært å få til en tur til Sverige etter at oppholdet på Bakke er over, men nå bil dette oppholdet, på grunn av inkompetansen på Ahus, bli forskjøvet med over tre uker, slik at det ikke vil være over før i slutten av oktober tidligst. Da er jeg noe usikker på hvordan forholdene vil være langs svenskekysten, både med hensyn til vær og vind og kanskje til og med is -selv om Oslofjorden har vært omtrent isfri hele vinteren.

 

Jeg leker derfor med tanken på å ta en kort ferietur fra kommende helg, da det da er meldt både sol og akseptable vindforhold til langt ut i neste uke. Jeg tenker da litt slik at det er nå eller aldri!

 

Jeg må tilbake til kontroll på Ahus torsdag 24. september, så en slik tur kan gjennomføres mellom lørdag 19 og onsdag 23. september. Jeg rekker fint ned til Strømstad/Koster og tilbake i løpet av disse dagene. For meg ville det v ære en seier uansett å komme meg ut på tur med overnatting! Men det ville vært gøy å komme meg over grensen!

 

Alt er selvsagt avhengig av at utviklingen i foten fortsetter positivt, og jeg tar ingen avgjørelse før etter den ukentlige kontrollen førstkommende torsdag. Ser det bra ut da er det vel ingenting som kan holde meg tilbake!

 

Det vil bli en solotur denne gangen også, da rederinnen av praktiske grunner ikke kan være med, men jeg har tommeløen opp fra henne! Hun er uansett bortreist/utilgjengelig fra førstkommende torsdag til onsdag uken etter, så jeg vil ikke miste noen tid sammen med henne heller.

 

Jeg vil selvsagt ta det forsiktig, og hvile foten hele tiden ved å sitte litt på siden av førerstolen med ryggen vendt mot styrbord slik at foten hviler på passasjersetet. Slik kan jeg sitte i timesvis uten problemer!

 

Må innrømme at bildene fra Hulda i "svensketråden" også har inspirert meg litt... :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det, Zitt! Skal selvsagt fore dere med bilder og beskrivelser hvis jeg får lov av legene å ta turen. Det blir nok ikke veldig mange beskrivelserr av stedene jeg havner på, da jeg ikke skal gå så mye med foten, men skal nok få knotet ned noen linjer.

 

Jeg har jo mulighet til å ta med en rullestol for sikkerhets skyld, og skal vurdere det.

 

Avgjørelsen tas som sagt på torsdag, og det mest sannsynlige er at jeg drar avgårde lørdag, for å ha litt ekstra tid.

 

Føler at jeg trenger litt alenetid i båten nå...

Link to post
Share on other sites

Får se etter deg Pequod...utpå bøljan :) Slår værmld til prøver jeg meg på Oscarsborg...er avhengig av 220v for å få litt godt med varme I Yachten.

Regner med å kjøre strakt nedover så lenge jeg kan på lørdag, og utpå lørdag ettermiddag er det vel ganske fullt på Borgen - selv i september - men det kunne jo vært hyggelig å tatt en liten stopp for å bare slå av en prat og ta en kaffe hvis det er mange forumfolk der. Vi får se, jeg skal sjekke webkameraet mens jeg putrer nedover...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...