Flid Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 (redigert) Vi dro forbi Rørø for Sydgående i går ettermiddag uten å stikke innom og hilse på Lars. Vi ble fristet av at vinden skulle løye og tok etappen fra Strømstad til Læsø i en jafs. Godt men slitsomt valg, i dag blåser det mer enn nok. Redigert 10.Juni.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Til dere Nord West diggere, så har jeg nå sjekket opp de tre modellene. Og det er fra venstre en NW370, så en NW430 og til høyre en NW355. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Så var det på tide å forflytte seg litt nordover for ikke å måtte opprette postadresse NW for Göteborg. Så vi tuslet oss nordover fra Rörö. Opp mot Marstrand var det tung sjø, men ingen problemer med lite vind og solskinn. Vi gikk inn Albrechtssunds kanalen via Marstrand. Der dreide vi NE innenfor Kråkholmene og opp til Åstol der vi nå ligger. Her er det bare noen få båter, men to svenske seilbåter har lagt seg kailangs der en skal ligge med baug inn og akterfortøying i bøye. De tar opp mange plasser! Her ser det ut til at havneavgiften for oss er 150 kroner, men om strøm kommer i tilleg, er usikkert. jeg finner ingen betalingsautomat her. Toaletter og dusjer ser helt greie ut, ingen steder å legge på penger for å dusje, så dusj er nok inkludert i havneavgift. Det er fritt internett her, men en må ha kode som en får når en betaler havneavgift her. Uønskede aktiviteter som fysisk utfoldelse på bryggen, er forbudt. Det passer meg godt! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 (redigert) Lars H nu får du tänka på att inte svära, inte dricka alkoholhaltiga drycker, lyssna på andakt vid dagens slut på P1 kl. 21,45 eller som det numera heter, Tankar för dagen. (Före sjörapporten) när du är på denna ö. Redigert 11.Juni.2015 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 He he, - ja forrige gang vi var her, - for sikkert 15 år siden, hørte vi salmesang ut av vinduet på et hus: "Vår gud han er så fast en borg, han . . . . " Men tro det eller ei, på butikken her er det mulig å bestille "spritdrycker" fra Systembolaget! Verden går fremover? Lars H. pt. Åstol mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Antilia Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Takk for NW oppdatering Lars . Utrolig mange fine plasser du viser oss underveis. Og flott bilde av "Trudelutt"!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Får vel komme med noen fler bilder da fra skjæret med en haug hus oppå. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sigmundh Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Takk for flotte bilder Lars. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Draco24styling Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Skal gi go gass på yammaren nå Lars skal du rekke sand marina til i morgen ☺ Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Tom Rør Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Du ligger ihvertfall på den "rette" siden Lars. På den siden får man servering på Røkeriet, og ikke salmesang Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Mht svensker og skilting fikk jeg meg en hAhA opplevelse her - er det påbudt å kjøre til sjøss eller....? Mener å huske at det stod ved fergekaia til den førerløse kabelfergen til Bohus - Malmøn ved Smøgen.... Uff lang historie som vile kreve et eget emne men skiltingen... på toppen av alt annet. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Svensk Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Räcker du Springet till Onsdag nästa vecka Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 (redigert) Dersom du mener førstkommende onsdag, så rekker vi det ikke. Vi planlegger ikke noe særlig og har det ikke travelt med å komme hjemover, bare vi er hjemme før industrisemestern slår til for fullt. I dag ligger vi over her på Åstol, og sansynnligvis går vi til Skärhamn imorgen. Noen videre planer har vi ikke, men vi skal nok innom Käringön eller Gullholmen eller begge stedene. Redigert 12.Juni.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Gleder meg veldig til disse oppdateringene dine, Lars H., spesielt siden jeg er landfast for øyeblikket. Har notert meg flere flotte steder jeg har lyst å stikke innom når jeg kommer meg i båt igjen. Sverigetur står på tapetet i august, sammen med kanskje alle ungene, og da må jeg jo vise dem Kalvøn, blant annet! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Så har vi etter en times tur kommet oss til Skärhamn. Her er det en del båter, mest seilbåter men godt med plass. Nå ligget Trude godt oppstablet i puter og ser på TV. Det er jo prinsebryllup her i Sverige i dag! Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Etter noen fine dager i Skärhamn med påfylling av rødt på Systembolaget, gikk vi en rolig 2-timers tur nordover til Gullholmen. Her er vi en av 8 båter. På veien ut fra Skärhamn fikk vi sett at kirken der har fått på seg sommersmilet. Det var ikke der da vi for tre ukersiden passerte på sydgående. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 I dag regner det og er kun 11gr. ute her på Gullholmen, men vi har det godt og varmt inne i båten. ( fra vårt webcam) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MaSa Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Huff ikke det riktige sommerværet dette, må si jeg begynner og engste meg litt nå. Vi reiser ut på 3,5 uke ferie fra i kveld. Ser der blir 2-3 våte dager til og begynne med illefall !! Håpe sommeren snart kommer, trist med 13-14 grader i vannet for ungene i sommerferien :/ Fortsatt god ferie Trudelutt:) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Lars H. Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 13- 14 grader i vannet? Nå er det hele 15gr. i vannet her, he he.... Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sequoia Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Huff ikke det riktige sommerværet dette, må si jeg begynner og engste meg litt nå. Vi reiser ut på 3,5 uke ferie fra i kveld. Ser der blir 2-3 våte dager til og begynne med illefall !! Håpe sommeren snart kommer, trist med 13-14 grader i vannet for ungene i sommerferien :/ Fortsatt god ferie Trudelutt:) Ikke helt den gode magefølelsen enda. Kona har spurt et par ganger om vi ikke skal vurdere å bestille en sydentur. Men å betale 50-60k for et par uker med all-inclusive buffè og Bamseklubb på Rhodos, attpåtil midt i sommerferien skjer ikke så lenge hun er gift med meg. Jeg har tiltro til at det blir en del dager med sol, men håper virkelig spesielt for ungenes skyld at varmen med påfølgende badetemperaturer også gir seg til kjenne.Etter ha vært båtløse i seks sesonger kjøpte vi båt igjen i månedskiftet august/september i fjor. Jeg sa da at jeg blir skuffet, men ikke altfor overrasket om sommeren 2015 blir nedfelt i historiebøkene som en av tidenes kaldeste og mest regnfulle. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Ta det med ro, sommeren kommer. Her på Læsø er det badetemperatur så fort solen skinner. I dag regner det og blåser en god kuling, selv da er det 16 grader i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Snør i nord. Merkelig, i fjor var det knallvarmt, da var medias søkelys klimaendringer. I år har ikke media nevnt det med ett ord. Uansett, samme for oss båtfolk. Jeg sitter i båten nå (10 grader ute, 23 grader inne) og nyter det vi skal gjøre; Nemlig båtlivet! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Senest i går kom det vel fem i Dagsrevyen at temperaturen i resten av verden aldri har vært høyere. Tror ikke været i mai og juni i Norge gir noen grunn til å avblåse klimautfordringene. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Hei Lars! Kan du posta fleire bilder frå Gullholmen? Har høyrt litt om denne plassen, men har aldri vore der. Skulle vore moro med ein liten bildereportasje... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.