Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Jeg tenkte Tananger da jeg så hvor radig det gikk etter at tåka lettet. Fantastisk å få unna Jærens Rev i dette været!

 

Gutta som tok Westline-båtene til Norsk Båtsenter tilbake til Bergen gikk fra Vollen til Haugesund forrige mandag. De hadde litt mer vind... Men gunstig, i følge dem selv.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Høsten er sterkt undervurdert, og vinteren også for den saks skyld. Er egentlig glad for at vi for det meste slipper all isen om vinteren, og at båten kan ligge ute.

Legger ved et bilde fra Ryvarden/Sletta 11. november da jeg hentet hjem Classicen fra Kvitsøy. Det er ikke så langt unna det været dere har i dag. Kanskje det er samme Bongoformelen som har vært i brukt? :thumbsup::giggle::thumbsup:

bilde

Link to post
Share on other sites

Hadde blitt Haugesund eller Stord om det ikke hadde vært for den hersens tåka :-)

Men isteden fikk jeg selskap av Laluna fra Søgne og møter Julie III i Tananger i kveld ?

 

Zitt har gjort en fabelaktig jobb må jeg si :-)

Men hva funker mot tåke?? Hva med sekkepipe eller panfløyte??

 

 

Deilig å være på tur igjen ?

 

5 nm igjen til bøya.

Er litt medsjø som gir noen flotte baugspruter ?

 

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

God tur. Litt misunnelig på den turen der Ang Garmin og oppsettet der hadde jeg det samme på min. Snakket med Garmin på båtmessa om det og den er lagd slik at etter en viss tid forsvinner forhandleroppsettet og man må "lokke" den frem på måten du gjorde. Fikk ikke lest tråden din før nå ellers hadde jeg kunnet gitt deg et hint. Men du har en tendens til å finne ut av slik elemtriske dubbeditter

God tur videre

Link to post
Share on other sites

Jeg er bare litt misunnelig Sap. Du trenger ikke gni det heeelt inn. Med alle de fine bildene av flatt hav. Jeg bruker litt spent når jeg så tåka ligge som graut enkelte plasser fra traileren. Men ble glad når vi snakket på telefon og skjønte at du var blitt vestlending allerede. ? fortsatt god tur. Misunnelig..jaaaa

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Se, har var han jammen på tur igjen, og Julie III også. Det var for øvrig litt av en "fløyels-tur" du fikk, bortsett fra tåka da.

Elektronikk hvor bruker-oppsettet må lures frem med kommando man må inn i manualen for å finne, det liker vi ikke.

God tur videre og kos deg med Cider og selskap i kveld ! 

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nydelig, stille morgen her i Tananger.

Akkurat vekket opp syvsoverene Laluna og Julie III, hehe.

Blir en flott dag i dag tror jeg. Allerede shortstemperatur.

 

Har noe ekstra tid i dag på vei opp til Sagvåg på Stord og lurte på om noen hadde tips til noe å se på veien som ikke er den store omveien?

Er det f.eks en ide å gå utenfor Karmøy og kjøre gjennom Røvær på veien?

Andre muligheter som er verdt å se om man tar innsiden av Karmøy?

Er jo ikke ofte det er så stille som nå :-)

 

Soloppgang

 

bilde

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da er vi på vei. Kjørte et stykke sammen og tok noen bilder før vi dro hver vår vei. Er faktisk blikkstille utenfor Tananger nå :-)

 

Tusen takk for hyggelig kveld og turen i går Laluna :-)

God tur videre

 

Hei MA :-)

Jo kan fortelle litt mer senere. Er bra båter dette her. Skjønner ikke at ikke flere har fått øynene opp for at de også er gode fritidsbåter for tur og ferie.

 

Fra 32 fot og oppover får man senterkabin under hele salongen med nedgang akter. Foran er det vanlig forkabin med dobbeltseng, man har bysse nede og toalettrom med dusjhjørne.

Uteplassen bak er større enn på mange 36-38 fotere og kan utstyres med kalesjetak som ser litt stilig ut, og man kan få sidevegger så man får lukket inn hele rommet.

Motorrom og teknisk synes jeg er noe av det bedre. Kommer til alt og det er teknisk rom inn fra senterkabin hvor det meste av pumper, varmer, tanker og annet utstyr står.

Kjøper du en slik båt, krever jeg å kjøre den til Danmark, hehe ;-)

 

Bilder

 

bilde

bilde

bilde

bilde

Fikk tilsendt et par bilder fra Laluna :-)

 

bilde

bilde

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Gikk gjennom Kvitsøy og ut mot vest. Fy flate så flott det var der i dette været. Gøy med trange sund og stakejungel også :-)

 

Setter kursen mot Haugesund og Stord nå. Skal bare ta frokosten i rolig fart over boknafjorden først

Har vært en nydelig tur. Balsam for båtsjela :-)

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kvitsøy er en av mine favoritter. Har litt familie der ute, og har vært der noen ganger. Blir litt blank i øynene hver gang, både når jeg kommer og når jeg drar.

På Røvær har jeg aldri vært, men rapportene fra Tom Rør var veldig gode.

Det ble litt mye vær i dag, så hold deg inne eller bruk faktor 30!

Link to post
Share on other sites

Vil du kose deg med smale sund og staker er turen via Espevær og inn Nesaosen på vestsiden av Bømlo, Selsfjorden og en stopp i Brandasund (Johnsen eller Nillo er for så vidt hipp som happ) for bunkring av nybakte skillingsboller (og diesel) absolutt å anbefale. Ikke så lang omvei men i dette været er den turen et must :cool:

 

Inn Nesaosen ser litt koplisert ut på kartet men er godt merket og ikke vanskelig i praksis.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...