Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Fant stedene på kartet nå SveinHa. Men blir nok for langt i dag dessverre.. :-(

Skal se på det til en senere anledning. Takk for tips :-)

Tror jeg feiger ut på Kuleseid og røyksund iom at jeg er alene. Kjekt med utkikk i røyksund.

Greit å ha litt tid på å gå gjennom båten også.

 

Flid: tror Zitt trommet alt godværet over på Vestlandet og lot tåka bli igjen østpå, hehe ;-)

 

 

Noen bilder til.

 

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det var hyggelig å høre, Svarten :-)

 

Må være en av årets beste dager på Vestlandet dette. Blir nesten målløs over hvor flott det tar seg ut, men må ikke finne på å si det til frøken (stril), for da blir jeg vestlending før jeg vet ordet av det, hehe :-)

 

Snart på Ryvarden nå, og turen nærmer seg dessverre slutten :-(

 

 

bilde

https://youtu.be/XnNBqDYdHLw"]https://youtu.be/XnNBqDYdHLw[/url

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Fantastiske føreforhold! Det gynger jo mindre enn når båten ligger på land, og sjøsyketablettene kan du bare kaste overbord. :giggle:

 

Jeg tror du skal holde deg der du holder til, Sap, og så kan du besøke Vestlandet når vi byr på disse fine dagene.

 

Det har vært kjekt å være med deg på tur igjen, fine bilder som vanlig!

Link to post
Share on other sites

Takker for følget Sap
skikkelig koselig å treffes igjen samme med med JulieIII og mange takk for flott vær til Zitt
Speil nedover til Sørlandet og
De som har fjæsebok noen bilder her
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011409734424&sk=photos&collection_token=100011409734424%3A2305272732%3A69&set=a.356388551418133.1073741836.100011409734424&type=3

Takk for turen ble skikkelig balsam for abstinensene ;-)



 

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Da er tid for å børste støvet av denne tråden igjen.

 

Er noen som sier at Vestlandet ranes for båter av sultne østlendinger med hentetråder på BP, så får fylle på med friske forsyninger til vestlendingene :yesnod:

 

Ser ut som det blir en ny tur vestover mot slutten av langhelgen. Jeg fikk nesten ikke med meg hva slags båt det var snakk om, da hjernen min stoppet opp på "2 x D6 400 DPH og 33 fot" :eek:. 2017 modell med radar, autopilot og det meste av nyttig utstyr.

Føler meg heldig og gleder meg som en unge til å få lov til å kjøre denne kraftpluggen til Vestlandet :cool: 

 

Sitter å følger med på værprognosene fremover og det ser ikke så galt ut fra og med søndagen. Håper og vil prøve å finne et tidspunkt hvor det rolig med sjø nedover Sørlandet og langs Lista/ Jæren.  Alt blir så mye mer behagelig da, og med denne båten kan milene renne unna ganske fort om havet er glatt. 

 

Setter som vanlig stor pris på tips og innspill på vær, ruter og andre faktorer underveis. 

Skal ta en kikk på båten i morgen å sette meg inn i det tekniske. 

 

Gleder meg :yesnod:

 

 

 

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du må snart si opp jobben og gjøre dette på heltid du SAP :-)

Høres ut som ei grom tralle :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja, han har nok god kontakt med Nord Star gutta han SAP`n. Jeg møtte de i Bergen, da var de på vei med "Flytende Messe" og jeg trengte ikke spørre 2 ganger for å få bekreftet at SAP var en de hadde mye kontakt med :-)

 

Likervel, her tror jeg kanskje vi snakker om Sargo 33. En ny modell fra den kanten. Den leveres med 2 x 400hk og når da ca. 50 knop :-)

Sargo 33

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Bjørn Løvjomås said:

Makan.. kamerat kaller han seg..så legger han opp slik en tur når jeg ikke kan...?

 

 

Boats before bros, vettu :giggle: Du får fyre opp kakaokjelen ... om sørlending er oppe så tidlig, da :lol:

 

39 minutes ago, baatsman said:

Høres ut som Nord Star. De har også en 47 på vei inn. Og de tar ikke den inn uten videre?

 

 

 

:nonod: - men nesten...

 

Ang 47'en så "jobber" jeg med saken. Jeg tror jeg må øke budet mitt på hva de skal ha for at den båten ikke går på lasteskip :pray:

Hadde vært en utrolig artig tur jeg nesten hadde vært villig til å ofre en arm for å bli med på.  Kokkola ligger ganske langt opp i Bottenviken. Rundt 1000 nm straka veien.  

 

29 minutes ago, VannTro said:

Likevel, her tror jeg kanskje vi snakker om Sargo 33.

Sargo 33

 

10 poeng @VannTro :thumbsup: Godt gjettet.  

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kakao... bli voksen gutt...å drikk svart bek kaffi ? jeg satser på at været blir så dårlig at du må vente til onsdag..  liker ikke helt tanken på at du skal sette rekord alene..?

Å tidlig oppe.. pøh.   Jeg har tatt deg på senga flere ganger...????

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...