Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Skrev, "just cruising" som destinasjon på mAIS. Må være en automatisk tolkning på en havneby i Tyskland tipper jeg...

 

Båten er ferdig tanket nå. Litt mer trykking, så en dusj så får jeg få meg noen timer på øyet i Karma som ligger på andre siden av brygga. Satser på å komme meg avgårde før 07:00, så får vi se hvor langt jeg kommer.

 

bilde

Oppdaget at de to ytterste teleskopiske trinnene på nødstigen under siden på plattform var sklidd litt ut.

I og med at den står 90 grader på fartsretningen tror jeg at jeg sikrer de med et par runder tape eller tynn hyssing. Vil ikke risikere at den sklir ut i fart om det blir litt slingring, men også viktig at man kan ryke sikringen lett om man ligger og kaver sjøen....

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Håper ikke du har vært våken siden 14. August, Zitt ;-)

 

Har gått i ett kjør en stund og er litt sigen om dagen. Må prøve å få noen timer på øyet, men er ikke alltid like lett når man gleder seg til å dra avgårde på tur :-)

 

Håper på silkeføre og en behagelig tur denne gangen ?

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Håper ikke du har vært våken siden 14. August, Zitt ;-)

 

Har gått i ett kjør en stund og er litt sigen om dagen. Må prøve å få noen timer på øyet, men er ikke alltid like lett når man gleder seg til å dra avgårde på tur :-)

 

Håper på silkeføre og en behagelig tur denne gangen

God morgen!

Ser ut til at jeg har litt sommerfugler å stri med jeg også, våknet kl 05.00! :lol:

Bon voyage!

Link to post
Share on other sites

Æsj. Der kom tåka :-(

Under 100 meter sikt og ikke radar eller B AIS er ingen god kombo.

Sliter også med å komme inn i hovedoppsettet på piloten (garmin 2016 mod) for å justere heading blandet annet. Fant menyen tidligere der man lærer opp kompasset men nå er de valgene borte.

Noen tips?

 

Huff. Ser ikke land 50 meter unna nå. Får stoppe på Borgen om det ikke blir bedre :-(

 

bilde

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Se der ja, Julie III :-)

Var noe dritt med tåka når man ikke har de rette hjelpemidlene :-(

 

Håper vi sees senere i dag. Rasket med meg et par ankerdrammer (cider) tilfelle vi ender i samme havn i kveld :)

 

Tar svært gjerne i mot tips om å komme inn i grunnoppsettet på garminpiloten. Kommer bare inn i user oppsett.

 

Bildet er Askholmene på 25 meters avstand

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Fant ut av piloten. Måtte holde en knapp inne i 5 sek inne i en annen meny for å frem dealer meny.

 

Ligger på Borgen nå, men har fått noe info om mer sikt lenger sør, så tusler avgårde snart igjen.

Takk for informasjonen :-)

 

10 meter lenger inn på brygga ligger Bonus og sover søtt, hehe :-)

 

bilde

bilde

Dealermenyen er tilbake igjen :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk Jangul :-)

 

Er tidvis litt lettere sikt nå, men plutselig er det nede på 100 meter igjen.

Møtte color fantasy nettop. Så han på MarineTraffic, så holdt meg på riktig side av separasjonslinja sydover.

 

Vil slå et slag for radar og AIS mottager som jeg dessverre ikke har her. gull verdt i slike forhold og hadde senket skuldrene endel hakk.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

God morgen  i tåka ka se ut som  du kan få kontakt med tåke ned mot jomfruøyene før det gir seg helt hvis jeg leser windyty.com riktig
  ....er vel det flotte været som virker inn ;-)

Ringer deg om  litt og slår av en prat om du ikke er dypt konsentrert i "SUPPA" :rolleyes:
Hold deg på "rett" side i seperasjonen etter baastøferjene er det "2 storkarer" som kommer mot deg (taubåt Balder og containership )

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Var rimelig konsentrert ved bastøyferjene, ja. Passerte bak den som gikk mot Moss, men så den ikke.

Tåka er en utfordring nå og jeg lurer på hva som er lurest av å gå langt ut forbi Færder eller inn i Tjømeskjærgården - vedens ende, innsiden av Svenner etc.

 

Noen som kan sjekke litt webkameraer og værmeldinger for meg ang tåka? Takker :-)

 

Litt tjukkere tåke igjen. Kommer og går litt.

Er ved Medfjorbåen nå. Så den på ca 100-150 meters avstand.

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...