sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) Avgang oksenøya 05:31 i litt tåkedis som jeg håper løsner rimelig snart. Distanse til Båly er 182 nm. Arendal og kakao hos onkel bjørn er ca 120 ? Redigert 1.Mai.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 God tur! Er noget misundelig... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Om noen ser på AIS tracket så i vi ikke på en snurr her ombord, med det er/ var tjukk tåke og vi måtte justere headingen på radar samt Google oss til dealer meny på piloten som også var 20-30 grader feil. Passert Drøbak nå og sikten er nå 200 meter ca som er en stor forbedring fra ca 20 i sted. Håper de løsner helt snart Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 God morgen til dere morgenfugler! Tror jeg må zoome godt ut på MT i dag, så dere ikke forvinner ut av bilde så altfor kjapt. Ser at dere allerede er oppe i en matsjfart som "normale" folk bare kan drømme om. Jeg håper og tror dette kan bli en god dag. Lykke til og god tur! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Hos Bjørn ved 10-tiden!! Håber han er stået op der... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Passert slagentangen nå på vei mot bolerne på flatt hav i 35 kn @ 2900 rpm ca 100 l/t. Går leia forbi vasser og ut ved V ende. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trond123 Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Versjon 1 av Garmins retningssensor for autopiloten, har en kjent feil som forårsaker avviket du opplevde. Korrigeres med "å angi nord" i menyen. Trenger ikke gå via dealer menyen. Via kartplotterens meny ordnes det enkelt: Innstillinger -> Innstillinger/oppsett for autopilot -> kompassoppsett -> angi nord. Har samme feilen hos meg, og opplever spesielt ved større kursendringer at nord må angis på nytt. Garmin kommer forøvrig med versjon 2 av retningssensoren (antatt i løpet av mai), og denne skal ikke ha samme feil. Jeg venter på å få tilsendt denne for testing. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 6 ms på Torungen fra nord. Nå kl 7. 12 ms fra øst nord øst. På Lindesnes Lista har 9 ms ren øst Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Hadde ventet meg en telefon når du dro i gang jeg.. ? vekke sørlenningen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Takk. Fikk fiksa det sted. Kjørte inn tåka igjen ved Valle men den slapp nå rett før krukkehavn. Radar og plotteroppsett som funker er essensielt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 26 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Hadde ventet meg en telefon når du dro i gang jeg.. ? vekke sørlenningen Hadde tenkt til å vekke deg personlig passerer Svenner på utsia for en gangs skyld. 0,3 m kvaps men vil holder rundt 33 kn uten slamring dette er redskap som er som skapt for leveringsturer med dårlig tid. Kompis går på jobb i morgen tidlig, men tror det går med god margin. Er du på båten bjørn ? ETA WP ved torungen er 1:31 time i denne farten. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) Jeg er på land. Men kommer nedom om du passerer innaskjærs. Du kan legge deg inn med baugen den veien jeg hadde akterenden.. 35 knop ser jeg nå.. Men du er for sen...jeg er våken.. Redigert 1.Mai.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Ok sees snart. Ca 37 nm og 1 time igjen, Hehe Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Jeg vet hvor du er..live overvåking... ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Nå har han tatt igjen to helikoptere, ett småfly og delfinene slapp taket for en halv time siden, Bjørn! Du kan sikkert begynne å varme kakaoen! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 2 hours ago, MajorAndy said: God tur! Er noget misundelig... Hyggelig å se deg igjen på BP MA godt å ha danish mission control med på laget har du fått båten på vannet ennå? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) 4 minutes ago, Zitt said: Nå har han tatt igjen to helikoptere, ett småfly og delfinene slapp taket for en halv time siden, Bjørn! Du kan sikkert begynne å varme kakaoen! Då må love å slå ned kulingen rundt tuppen etterpå Zitt så skylder jeg deg en Og du Bjørn; du skal ikke ta nattoget hjem fra Stavanger i kveld da? Just thinkin' Redigert 1.Mai.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Jo..jeg skulle gjerne det.. Men har min yngste datter hos meg.. Så jeg får være hjemme denne gangen.. grønn av misunnelse.. du får ta meg ei bittelite runde på fjorden.. Så jeg ser hva jeg går glipp av.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Frissy Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Ser ut som været har holdt seg godt siden vi dro oppover. Flott båt og meget bra marsjfart dere holder. God tur videre Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Skjønner det bjørn. Dette er helt rått. Passerer Risør nå litt over 3 timer etter at vi dro. Med tanke på at vi hadde endel tåke og tidvisredusert fart den første timen er det ikke så hakkanes gale. Tommel opp for Sargo Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Flid Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) sap_2000 skrev 12 minutes ago: Dette er helt rått. Passerer Risør nå litt over 3 timer etter at vi dro. Med tanke på at vi hadde endel tåke og tidvisredusert fart den første timen er det ikke så hakkanes gale. Tommel opp for Sargo Da er dere heldige som slipper unna tåka. Den ligger som et teppe over Borgen og Håøya foreløpig. God tur videre. Redigert 1.Mai.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) Har alle Trawlerskippere et skjult fartsgen? Kan være et nytt forretningsområde dette; fartsabstinenshjelp for Trawlergutter ? God tur videre, SAP. Hils Bjørn ? Redigert 1.Mai.2017 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 Sjekket været nå videre på ruta. Holder seg stabil. 10 ms ved Torungen. 12 ved Lindesnes. 16ms I kasta. 10 ms øst på lista. 12 i kasta. Obrestad har bare 7ms. Øst. Ta deg en tur inn langs land og hils på herr sjøllru Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) Fikk tåka vi og Flid. Snart fremme hos onkel Bjørn Redigert 1.Mai.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 1.Mai.2017 Del på Facebook Svart 1.Mai.2017 (redigert) ser humpete ut på Lindesnes annbefaler å gå tett på land ta Spangreid kanalen og ut med Farsund tror jeg er lurt i dag Sjøtemperatur: 8 °C Lufttemperatur: 7,1 °C Bølgehøyde: 1-1,5 meter, svak/noe sjø. Barometertrykk: 1021 hPa svakt stigende. Sol opp 05:39 og sol ned 21:19 Vindretning: Øst/Nordøst. Vindstyrke: 12 m/sek, liten kuling Redigert 1.Mai.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.