Bjørn Løvjomås Svart 4.August.2016 Del på Facebook Svart 4.August.2016 Synes det ser ut som du har det bra jeg. Selv om solen har forlatt deg. Håper den kommer tilbake nå snart. Men har enda ikke sett deg i naturhavn. Må kanskje lokke deg med ut på et lite skjær her i Arendal. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
joachimo Svart 4.August.2016 Del på Facebook Svart 4.August.2016 En svært positiv tolkning Tom. Akkurat slik jeg kjenner deg. Andre ville laget et helvete og maset om villmannskjøring og galematias. God tur videre. Ser fram rtil å møte dere igjen i hjemmelige farvann. Stakkaren var sikkert på vei for å starte aggregatet. Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2016 Synes det ser ut som du har det bra jeg. Selv om solen har forlatt deg. Håper den kommer tilbake nå snart. Men har enda ikke sett deg i naturhavn. Må kanskje lokke deg med ut på et lite skjær her i Arendal. De fleste havnene vi har ligget i er jo nesten som naturhavner Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 4.August.2016 Del på Facebook Svart 4.August.2016 Enda en gang imponerer du med flotte og inspirerende bilder. Røvær skal absolutt få seg et besøk. Rutevalg er jo snart fiks ferdig for folk som skal seile langs kysten, og med god dokumentasjon og illustrasjon. Jeg regner med at dere har hatt bedre plass på sjøen enn dere er vandt til på deres hjemmebane. Har dere hatt den følelsen av færre båter som er i veien? Det nærmeste var vel han i Kuleseidkanalen, og selv han var jo ikke så stort problem. Håper det går greit over Jæren og Lista! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2016 (redigert) Det er helt klart vært mindre båter hele veien, enn det vi er vant med hjemmefra, men vi har ofte startet ferien før folk flest, og avsluttet etter dem, og da har det ikke vært så ille på de stedene vi har vært. F.eks. Danmark, og sørlige Sverige.Vi er fremdeles lamslåtte av den vakre kysten vi har her i landet, og som noen på brygga her sa tidligere i dag. "ikke si det til noen", for da blir det trengsel her også :-)Noen bilder fra i kveld Redigert 4.August.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astridhj Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Takk for fine bilder. Nå fikk jeg lyst til å seile ut til Røvær igjen. Hva er planen videre? Sitér dette innlegget Link to post
Hippocampus Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Dronebilder Røvær ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Takk for fine bilder. Nå fikk jeg lyst til å seile ut til Røvær igjen. Hva er planen videre? Er på vei til Skudeneshavn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 (redigert) Nå sitter jeg her og tenker mine egne tanker igjen, og da kan jo alt skje. Jeg leser på nettet at en amerikansk reiserapport har kåret følgende: Verdens ti beste steder å besøke. Jeg finner ingen norske steder der på listen, og det er gjerne like greit, men vi vet bedre! http://www.bt.no/reise/Amerikansk-reiserapport-Her-er-verdens-ti-beste-steder-a-besoke-na-787485_1.snd?xtor=RSS-2 En annen ting. Jeg synes at navnet Mon Bijou er et strålende navn på båten, men så snakket jeg med en kamerat som hadde sett bilder jeg har lagt ut på Facebook. Han lurte på hvem som eide den fine båten. - Jo, det er rørlegger Tom i Oslo det, svarte jeg. - Jamen da burde båten hete Onkel Toms hytte, var hans kommentar. Redigert 5.August.2016 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Av det jeg kan lese på nettet ser Kulleseidkanalen mest spennende ut.Det hadde nok vært spennende å gå Røyksundkanalen, men kanskje ikke i positiv forstand ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Nå sitter jeg her og tenker mine egne tanker igjen, og da kan jo alt skje. Jeg leser på nettet at en amerikansk reiserapport har kåret følgende: Verdens ti beste steder å besøke. Jeg finner ingen norske steder der på listen, og det er gjerne like greit, men vi vet bedre! http://www.bt.no/reise/Amerikansk-reiserapport-Her-er-verdens-ti-beste-steder-a-besoke-na-787485_1.snd?xtor=RSS-2 En annen ting. Jeg synes at navnet Mon Bijou er et strålende navn på båten, men så snakket jeg med en kamerat som hadde sett bilder jeg har lagt ut på Facebook. Han lurte på hvem som eide den fine båten. - Jo, det er rørlegger Tom i Oslo det, svarte jeg. - Jamen da burde båten hete Onkel Toms hytte, var hans kommentar. Jeg er onkel, og båten er jo hytta vår, samt at det er mer hytte enn juvel, men jeg tror vi beholder Juvel allikevel ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Skudeneshavn er akkurat så fin som jeg trodde, selvom været kunne vært bedre. Det regner ikke, så da skal man vel være fornøyd. Tok noen bilder i dag også. Haugesund og Karmsundet først, og deretter nydelige Skudeneshavn Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Skudeneshavn er en perle. For egen del: den aller første gjestehavnen jeg overnattet i. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Rogaland skuffer ikke så langt :-) Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Våger du å prøve på en topp 3 liste over steder dere har besøkt til nå? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Jeg liker de stedene som er litt utafor, så Sørgjæslingan,Ona,og denslags steder er ihvertfall kandidater. Nusfjord er også flott, men der er det liksom litt "tilgjort". Skal prøve å evaluere når vi er hjemme igjen, etter at vi har fordøyd alle inntrykk. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at dette skal gjentas før eller siden. En kyst som den vi er velsignet med, er helt unik :-) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Skal dere litt innover i Ryfylke også, eller går dere rett sørover? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Båttransport D5L Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Vil anbefale dere å ta turen innom Kvitsøy Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Ja, ta en tur til Kvitsøy! Der er de god på huvring! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Hvis det lar seg gjøre å gå dit på mandag, blir det tur til Kvitsøy. Det er den nest siste på "to do" lista. Været er ikke vår venn framover, men vi får se hvordan det utarter seg. Mulig Zitt må hyre inn hjelp med flere trommer :-) Hva er Huvring? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Huvring høres ut noe etandes :) Tror jeg trenger litt tromming jeg også. Flyr til Kjevik på mandag og tar Grandezzaen nordover i løpet av neste uke. Kunne tenke med sol i Mandal mandag, tirsdag og onsdag og deretter flatt hav over Jæren og Stad. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Det virker som om det er en seiglivet periode med vind for tiden, men vi gir ikke opp troen! Huvring er kvitsøyisk og betyr krabbe! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 En kyst som den vi er velsignet med, er helt unik :-) Det kan ikke sies bedre! Og det er så mye å velge i at du kan komme tilbake år etter år og stadig finne nye opplevelser. Takk for bildene fra Rørvær. Forstår ikke hvorfor vi alltid har gått forbi der uten å dra innom. Neste gang skal vi ihvertfall dit! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Det er det som er bra med sånne tråder som dette. Man blir inspirert og får tips om nye plasser å dra til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 (redigert) Velkommen til Skudeneshavn - en perle! Våger å komme med et par anbefalinger: - Vafler hos Johannes (Majorstuen kafé) - Rett ved det store barometeret, er det en en veldig, veldig liten pub i kjelleren under kunstgalleriet. Tidens Minde heter den - og initiativtakeren selv står bak "disken", en utrolig hyggelig kar! - Vil dere strekke på beina, er det flotte turstier rett øst/nordøst for sentrum. Dere finner stiene fra idrettsanlegget/gamlehjemmet. Edit: Dersom Søstrene Søt&Sur er åpent, anbefales også kanelbollene deres :-) God helg :-) Redigert 6.August.2016 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.