Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Tenkte jeg ikke skulle nevne skalldyrtallerkenen de har der, før du faktisk kom dit... :) -det var det med å foregripe begivenhetenes gang... Skalldyrtallerkenen deres er godt kjent.

 

Jaggu så har de tilsynelatende tatt seg bryet med å legge plank rundt uteriggeren, ref siste bilde. Er nok mange gjestehavner som har noe å lære av det...

Link to post
Share on other sites

Har gått fra Florø, og er på vei mot Skjerjehamn. Må hilse på Olav igjen, da det er ca 2,5 år siden sist :-)

Tok korssundet, og det trengte ikke være så mye trangere syns jeg. Vurderte å ligge der for natta, men det var stusselig med ledige plasser da vi smøg forbi.

Legger ut noen bilder og en videosnutt senere i dag?

bilde

Link to post
Share on other sites

Ble fortalt av en hyggelig kar i Kalvåg,at Skjerjehavn ikke var særlig bra gjestehavn, bla. på grunn av urolige forhold med tanke på sjø/svell. Det hadde han helt rett i.
Når det attpåtil ikke var strøm på brygga, samt at det så helt for ille ut rundt på hele området etter en festival som hadde vært i helga, valgte jeg å gå videre. De ansatte hadde blitt småsure på de i båten bak oss, for de hadde tross alt jobbet i 16 timer, så strøm var liksom ikke prioritert.
Ikke innafor
Trodde ikke vi skulle finne noe gjestehavn før Bergen, da vi går innimellom og bortimellom, men en nydelig havn åpenbarte seg i form av Kjelstraumen, rett etter at vi hadde tatt fatt på " kanalturen"
Det ble en lang tur fra Florø, men det gjør at vi kommer litt før til Bergen, så det er helt greit.Legger ved noen bilder, samt en video fra Korssundet.



 

bilde

bilde

bilde

bilde

Mongstad

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

men det er jo nesten med propeller som innsats! :giggle:

Du må fyre opp bongotrommene nå Zitt.. om de virker mot

høy luftfuktighet vel å merke, og utenom hentetråd..

 

Tenk så mye de går glipp av her i dette regnværet..

 

Så må dere ombord endelig si fra om dere trenger noe i Bergen

eller området rundt, kjøring til eller fra osv. 

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dagen i dag starter litt grått, og det har regnet i natt.Lettere skydekke nå, så dette går veien :yesnod:

Kristiansund i et nøtteskall, sol en dag, havtåka dagen etter...

 

Veldig hyggelig å få følge turen deres forresten. Spøkelset her er vel at andre blir inspirert og regner med å være like heldige med været B-)

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Bergen!

Som dere ser er værgudene vanskelig å ha kontroll på, men tørker det opp mellom bygene så er det sommer.

Dere skulle selvfølgelig fått dere en tur med bane til Fløien eller Ulriken, for å få en oversikt over byen og skjærgården, men det krever jo klarvær.

Kos dere så lenge det varer!

 

......og der kom du meg i forkjøpet!

Link to post
Share on other sites

Oppsann - Bergen allerede..... Trodde jeg skulle få fornøyelsen av å møte dere i leia :)

Ligger i Strusshamn nå (også en idyll) og setter nesen videre nordover i morgen.

Takk for mange fine stemnigsbeskivelser og bilder

 

He he. Med det været som er nå, er det ikke så mange plasser vi stopper. Vi går til Bekkjarvik i morgen, da det skal være fint der. Korriger meg hvis jeg har feil ;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...