Tom Rør Svart 23.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 Det ble fyrt st.Hansbål her, men å klemme den vesle torsken, er sikkert straffbart, da den er for ung:-) Jeg liker også den norske båten best :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Her i Svolvær er det en utfordrende gjestehavn. I går gikk to selbåter på grunn, og i dag da jeg sto opp, lå seilbåten tvers over meg på brygga med kraftig slagside.Den har faktisk lagt seg enda mer ned nå. Den ene som gikk på i går, ble advart, men skulle bare prøve. Det kan bli dyrt. :-( Redigert 24.Juni.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Svolvær er en trivelig og flott plass! fint når det er finvær! Har vært der flrere ganger med MTB. Skulle gjerne feriert i Troms, Nordland og Helgeland med egen skute en gang! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Snekker'n Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 .. i dag da jeg sto opp, lå seilbåten tvers over meg på brygga med kraftig slagside... Hvis du lå på brygga med en seilbåt tvers over deg så er det godt gjort å stå opp! Spøk tilside, trist med båter som blir utsatt for slikt. Kan du supplere med et bilde for oss som sitter foran PC'en i stedet for å være tilstede i den virkelige verden? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Dette var en utleiebåt, og eier var innom og så på elendigheten. Det kom en journalist fra Lofotposten, og vi spurte pent om han kunne legge ut bilde fra lang avstabd, sånn at båten ikke var så lett å kjenne igjen. Det kunne han ikke love, så vi får se hva han legger ut der. Jeg vil ikke legge ut på nett, av respekt for eier. Håper dere har forståelse for det? Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Fullt forståelig. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
seilofil Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 http://www.lofotposten.no/vagan/svolvar/lppluss/havnevesenet-vurderer-a-skilte-for-a-unnga-dette/s/5-29-206719 Bilde fra havna i Svolvær. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Må være abonnent for å se :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Er en litt slu, klikker en på meldingen om at en er abonnement likevel. Da får en beskjed at de i øyeblikket ikke finner abonnementet, men en får likevel adgang en kort periode intil de finner ut at det bare var en bløff! Redigert 24.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Luring du Lars :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Og i og med at bildet allerede er i avisen, kan jeg vel like så godt gjengi det her med Mon Bijou på første siden i Lofotposten! Kilde: Lofotposten Redigert 24.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Khe. Er det brygga som holder den oppe ? Smart om den tar inn vann, men.. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Disse kaiene var merket med dybde for sirka hvær båtlengde da de ble lagt ut.Desverre bare med laminerte A4 ark stifta fast på kaikanten.Disse forsvant etterhvert som stiftene rusta vekk.Lokalkjente forsøker som regel å advare seilbåter som legger seg på utsatte plasser,men det virker som de tror de blir forsøkt lurt vekk og blir ofte liggende. Redigert 24.Juni.2016 av gunped (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Disse kaiene var merket med dybde for sirka hvær båtlengde da de ble lagt ut.Desverre bare med laminerte A4 ark stifta fast på kaikanten.Disse forsvant etterhvert som stiftene rusta vekk.Lokalkjente forsøker som regel å advare seilbåter som legger seg på utsatte plasser,men det virker som de tror de blir forsøkt lurt vekk og blir ofte liggende. Reservert senkekjølsbåter ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Det opplevde jeg i går Gunped. En lokal mann forsøkte å si fra at det var for grunt, men fyren ville prøve. Det gikk rett på grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Kontraster Når den nye hurtigruta møter den gamle :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Jeg har nok mest sans for den gamle. Jeg hadde som 17-åring sommerjobb som radiooffiser på Sanct Svithun, 6 turer tur/retur Bergen-Kirkenes, året før den forliste. Redigert 24.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Brigg Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Den nye er helt nye Spitsbergen som er på jomfrutur og skal døpes mens den er i Svolvær. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Tom Rør Svart 25.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2016 (redigert) I dag gikk vi fra Svolvær, og tok en runde innom Trollfjorden. Gikk innom Kabelvåg for å kikke, og der lå det båter fra alle verdenshjørner ifbm. vestfjordseilasen.Ligger nå i Henningsvær, og skal innom Stamsund i morgen for å fylle diesel, og vi har ikke bestemt endelig destinasjon for morgendagen enda.Deilig å ta ting på sparket :-) Kabelvåg Henningsvær Redigert 25.Juni.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Juni.2016 Del på Facebook Svart 25.Juni.2016 Hvis du ser rett vest over fjellet når dere er i Stamsund, så ser du Utakleiv helt ut mot havet. Der vokste min mor opp, men flyttet til Stamsund som forholdsvis ung. Jeg var der en gang på besøk til min oldemor for 100 år siden. Med litt flaks og tilfeldigheter så kunne jeg stått på kaien i Stamsund og tatt i mot dere. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Vi ligger nå i Reine, etter en overnatting i Nusfjord, som var en av de flotteste stedene jeg noen gang har vært med båt. Her noen bilder fra turen :-) Litt fra Reine Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Fantastisk Tom Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Fantastisk natur! Jeg tør å si offentlig at jeg er misunnelig. Dødsens misunnelig for å være ærlig Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Takk for fine bilder Tom. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Hyggelig å kunne dele, men det blir litt lite tekst da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.