Jump to content

Totalrenovere atter en With Vital 15 med 40hk Mariner 1988


WithVital

Recommended Posts

Som sagt, du er et oppkomme av ideer :thumbsup:

 

WithVital skrev for 8 timer siden:

Prøvde i timevis å finne en annen måte, men ettersom ingenting er likesidig og støpen ser ut til å være rimelig tilfeldig (et par cm her og der avvik i alle bauger og kanter) hadde jeg ikke noe referansepunkt utover å lage en linje i kjølen når skroget var i vater og måle meg ut derfra. Så godt som umulig å måle fra senterlinjen med linjaler, tommestokker eller målebånd, for den varierende vinkelen på v-bunnen gjør at det bare er "luftlinje" som er interessant.

Ja, de suger til seg noen timer disse prosjektene våre :giggle:  Husker du hvordan jeg linjet opp når jeg skulle lime inn XPS til stringere i Dracoen? Det er jo alltids forskjellige måter å gjøre ting på. Der strakk jeg opp to snorer som jeg vatret ned til dørken fra.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 6 timer siden:

Som sagt, du er et oppkomme av ideer :thumbsup:

 

Ja, de suger til seg noen timer disse prosjektene våre :giggle:  Husker du hvordan jeg linjet opp når jeg skulle lime inn XPS til stringere i Dracoen? Det er jo alltids forskjellige måter å gjøre ting på. Der strakk jeg opp to snorer som jeg vatret ned til dørken fra.

 

Takk takk, og ja timene flyr når man klør seg i huet ;)

Jeg tenkte på den løsningen din, men ville slippe å lime fast punkter. Hadde jeg hatt smeltelim eller hurtigepoxy kan det hende jeg hadde gått den veien, men det falt seg bare sånn at jeg satt der med IKEA-hyllen og bambusgrillspydene...

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Vet det er kjedelig med masse småposter, men er så fornøyd med kneplate-stringerovergang-sidefeltrom-kappingen min at jeg legger ut to bilder. Denne ytterste delen av kneplatene fungerer også som vegg i rommet jeg tenker å lagre fendere i, akter på hver side av motorbrønn:

 

P_20180425_151822.jpg.704811756a1a586bff0dbe6145ad85ad.jpg

Den skarpe vinkelen skal bues når "stringerdelen" av denne platen kappes i rett dørkhøyde (ca 50mm lavere).

 

P_20180425_152204.jpg.59b0d176d265b8846ffe9c487d067462.jpg

Ovenfra og ned i styrbord fenderlagringsrom...

 

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Holder fortsatt på med stringere / dørkløsning. Komodo har gjort mye testing med XPS og epoxy tidligere, så jeg bygger litt videre på hans "forskning" og tester ut at min epoxy og XPS oppfører seg ordentlig. Så langt har jeg funnet ut at rette kutt i sundolitt 300SL XPS er helt ok å bare kutte fra en side med tapetkniv (30mm blad) og knekke mot kneet. Bruker stikksag med langt blad i kurver. Kutte helt med kniv er ganske vanskelig (slitsomt), og sage blir veldig rotete (elektrostatisk xps støv overalt).

Har satt en batch med XPS limt med SVAS KJEMI AS sin SR herder ("rask herder 5:1) mot XPS uten forbehandling (på glatt XPS) og en test på pusset XPS for å se om jeg merker noen forskjell i binding. Og så har jeg limt sammen to XPS-plater i falsesporet på kortside med samme lim for å ha noe å kutte stringere ut av. Dessuten snubler jeg fortsatt i drømmen om mikrosjark og driver å tester ut 20cm heving av innerliner...

 

Bare et øyeblikksbilde fra kaoset:

P_20180430_141531.jpg.28c2490dd55e08e0635aaea64d71f767.jpg

 

20cm heving av innerliner "midtskips" (13cm akter og 16cm i baug):

P_20180429_121545.jpg.2e3491fe809d40e0e79217434c19feff.jpg

Ca 80 cm fra rekka og ned til opprinnelig dørk. rundt 50cm hvis jeg lager selvlensende dørk...

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Planlegging

Godt å ha et grafikkprogram når jeg skisserer. Mange tanker og ideer kan tegnes opp, og skrus av og på oppå grunnskissen fra dropdownmenyen (den største paletten til høyre). Mange rare ideer kan avlives, men det er samtidig nesten ingen ideer som er for "dumme" før de er tegnet.

mangetanker_mai2018.jpg.7beb868c702551ce729485042086febb.jpg

 

 

Autoballast

Ingen regel uten unntak så klart. En av ideene jeg forkastet (ihvertfall til dette skroget) var å lage en drenering som sørget for at tyngdepunktet ikke ble oppå dørken hvis en flodbølge (vanlig her i Oppland tror jeg) skulle skylle over båten. Artig å leke med, men gir ingen mening i denne båten når all plass til ballasttank faktisk er proppet full av bly (batterier). Blir "vanlig" drenering / selvlens med omvendt diagonal inn / ut. Men skissen og tankene rundt "autoballastdørken" er jo lagd, så da deler jeg likegodt:

autoballast.jpg.2024566a54ba4f47077af6ccbd5d3a2f.jpg

autoballast1.jpg.f349fecb3d27711824e0667d588955e6.jpg

 

 

Foto

Fotograferer skroget, og tegner videre rett på bildet før jeg markerer opp og kapper ting.

P_20180506_105028.jpg.22b0007886eada995d746b11649da264.jpg

 

 

Litt jobbing blir det...

De to innerste senterstringerne er plassert (bare punktfestet) og "kladdeXPS" (blå xps) kappes grovt for å få en visuell feedback på løsninger. Er nok litt sånn "legoingeniør" og trenger byggeklosser :)

P_20180506_121207.jpg.28c2d00e2505f481920292fe8419cc90.jpg

 

 

Noen dager (-ok da. De fleste...) er "jobben" stort sett kos med testplassering av ting, støvsuging og bare sitte å klø seg i huet og drømme seg bort...

P_20180506_121953.jpg.d0f0bb6f430dab28cff3990ab5339d1d.jpg

P_20180506_122553.jpg.f20090d4c53d05982f65aa5dd3446dd8.jpg

P_20180506_122829.jpg.2402d4f74054c17edf6789bb16f52ef0.jpg

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Har testet forskjellene på å bruke "fillebiter" av ganmel PU-kjerne kontra oppfliset XPS som filler til epoxy. Ser ut som XPS i flisekutter er ok, men det trenger også mindre granuler. Skal lage en masse sagspon av XPS og ha i som fyll neste gang.

 

Jeg bruker SVAS 3:1 lamineringsepoxy og Sundolitt 300SL:

 

 

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Grovskisse Hybrid:

 

hybrid.jpg.b176407d900caac99828c6517564b1a7.jpg

Mindre hus. Mindre jobb. Mer "Linge-formet" (fjordling17-ish).

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Nero II skrev for 3 timer siden:

Tror dette kan bli bra. Men jeg ville lagt bunn tak vannrett. Blir litt sånn Andy Capp med lua langt ner i panna når du drar den så lengt ned fremme. 

Hvordan har du tenkt å få heva skroget så du kommer opp til den heva innerlineren?

 

Takk for innspill! Du har kanskje rett i at det blir litt Andy Capp. Skal se hvordan linjene blir på ordentlig når den td kommer. Skroget er litt Andy Capp i seg selv, så det kan hende det fungerer med en mildere kurving.

 

Mht hevingen er planen å kappe til XPS-blokker på 25 eller 50 cm og tilpasse dem enkeltvis før jeg laminerer dem til en ramme (en på hver side pluss en tupp). Jeg tenker å bruke gjengestenger på 6mm fra biltema (syrefaste) for å feste gjennom topp, ramme og bunn. Muligens muttere inni ramme også, men tror laminert XPS blir sterkt nok i seg selv til å tåle å bli skist imellom topp og bunn...

 

Skal ha stående støtter på innsiden av skrog opp til innerliner av XPS (4 stk) på den åpne dørken bak som avstivere.

 

Foreløpig har jeg bare lagd tre heveklosser til hver side, men gitt at tegningen jeg styrer med er relativt korrekt, er det disse målene jeg skal bygge heveklissene (rammen) ut ifra (markert hver 25. cm fra akterenden). Det gule er hevingen omtrent:

 

hevelse.jpg.2731f7dfceb9d067da323a7edc445eda.jpg

Det røde er flyttbar styreposisjon (ingen konkrete skisser ennå)...

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev On 11.5.2018 at 23.35:

Har testet forskjellene på å bruke "fillebiter" av ganmel PU-kjerne kontra oppfliset XPS som filler til epoxy. Ser ut som XPS i flisekutter er ok, men det trenger også mindre granuler. Skal lage en masse sagspon av XPS og ha i som fyll neste gang.

 

Jeg bruker SVAS 3:1 lamineringsepoxy og Sundolitt 300SL:

 

 

 

 

Det du driver med er jo banebrytende "forskning" som du på en glimrende måte visualiserer og publiserer. Dette blir jo søkbart og tilgjengelig for hele verden i ettertid! Det vil garantert komme andre som får nytte av disse eksperimentene ved senere prosjekter, ombygging og reparasjon :yesnod: Men jeg er kanskje litt usikker på hva du ønsket å finne ut?

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 50 minutter siden:

 

Det du driver med er jo banebrytende "forskning" som du på en glimrende måte visualiserer og publiserer. Dette blir jo søkbart og tilgjengelig for hele verden i ettertid! Det vil garantert komme andre som får nytte av disse eksperimentene ved senere prosjekter, ombygging og reparasjon :yesnod: Men jeg er kanskje litt usikker på hva du ønsket å finne ut?

Er nå et stykke opp til Dracoen i forhold til dokumentasjon og ikke minst produksjon, men tusen takk Komodo! Du vet nok hvor fint det er med tilbakemeldinger ?

 

Ville mest bare teste forskjellen på PU og XPS som filler fordi PU er for porøst og trenger mye glassfiber for ikke å knuse. Da blir det tyngre enn jeg vil. Lærte at XPS (sundolitt 300sl) i flisekutter fungerer, men trenger fortykning og at mikroglass muligens ikke er tingen (mistenker at mikroglass ødelegger binding litt). Har et pulver fra SVAS som han har skrevet "mikrofyllstoff" på som jeg skal teste. Konsistens som Silica, men så mye billigere at jeg tror det er noe annet (har sendt mail men ikke fått svar ennå).

 

En vakker dag husker jeg ikke hva jeg har gjort, så da kan jeg også Google ?

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev 12 minutter siden:

En vakker dag husker jeg ikke hva jeg har gjort, så da kan jeg også Google ?

Ja, ikke sant :giggle: Det er også litt av motivasjonen min for å skrive en detaljert tråd. 

 

Send meg adressen din på en IM, så skal jeg sende deg en liten bit av den XPSèn som jeg har brukt. Den er av en hardere kvalitet. Så kan du klemme litt på dem og sammenligne. Greit å ta litt i det også, ikke bare lese tekniske spesifikasjoner.

Link to post
Share on other sites

Måten du vil gå frem på for å heve skroget, høres spennende ut. Du får styrken i blokkene, gjengestengene, og så - går jeg ut fra - glassfiberen som danner yttervegg. høres sterkt nok ut. I tillegg kommer overbygg og innerliner? 

Jeg gleder meg til å følge med.

Link to post
Share on other sites

Nero II skrev for 13 timer siden:

Måten du vil gå frem på for å heve skroget, høres spennende ut. Du får styrken i blokkene, gjengestengene, og så - går jeg ut fra - glassfiberen som danner yttervegg. høres sterkt nok ut. I tillegg kommer overbygg og innerliner? 

Jeg gleder meg til å følge med.

Det fineste med lavere hus er at jeg slipper å one-off konstruere "sålen" til huset og kan gå rett på hus / overbygg oppå innerliner. Huset er stort sett vinduer, så da tror jeg jeg slipper unna med å "one-off"-produsere taket ?

Veldig hyggelig at du henger med Nero!

 

Komodo skrev for 18 timer siden:

Ja, ikke sant :giggle: Det er også litt av motivasjonen min for å skrive en detaljert tråd. 

 

Send meg adressen din på en IM, så skal jeg sende deg en liten bit av den XPSèn som jeg har brukt. Den er av en hardere kvalitet. Så kan du klemme litt på dem og sammenligne. Greit å ta litt i det også, ikke bare lese tekniske spesifikasjoner.

Det var veldig hyggelig Komodo! Du hadde en 700-sak? Det hadde vært gøy å teste faktisk. Den blå jeg har noen rester av er hardere enn den 300sl-tingen, men jeg vet ikke hva den blå er (har ingen merker / logoer lenger).

 

IM på vei ?

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Henger med og henger med, fru Blom: Både du og Komodo jobber på et nivå som jeg har store problemer med å henge med på, men som jeg følger med stor interesse fordi jeg synes jeg lærer mye. Så når det inni mellom kommer et spørsmål som ei kløne kan svare på, så er er jeg der gjerne. Ellers er det som på benkene bakerst på bedehusene: Han er der, han lytter , men han er ikke kallet til å tale. 

Link to post
Share on other sites

Nero II skrev On 14.5.2018 at 17.23:

Henger med og henger med, fru Blom: Både du og Komodo jobber på et nivå som jeg har store problemer med å henge med på, men som jeg følger med stor interesse fordi jeg synes jeg lærer mye. Så når det inni mellom kommer et spørsmål som ei kløne kan svare på, så er er jeg der gjerne. Ellers er det som på benkene bakerst på bedehusene: Han er der, han lytter , men han er ikke kallet til å tale. 

Ha ha! :) Ikke si det til noen, men jeg sitter egentlig der jeg også. Har bare stukket av og later som jeg kan ting :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Perfekt Epoxyvær noen dager gjorde at jeg kastet meg rundt og lagde hulkiler av epoxy+Collodial Silica og plastet over hele akterspeilet med noen lag sånn vev med csm. Ikke mulig å filme imens man bruker hustigherdende epoxy i 26+ grader, så det ble bare et bilde eller to i ettertid. Har bare noen liter igjen av sakteherderen (GL), og må spare den til stringere.

 

Akterspeilet er nå 40mm. Plata jeg lagde er 32, så da er det 8mm glass i tillegg til plata. Speilet er nok noen millimetre tykkere nederst, for der har jeg lagt totalt tre lag vev med csm innover i båten både på sider og bunn.

 

P_20180516_195748.jpg.cb674d53142b46778e4294d9f5599713.jpg

 

P_20180516_195833.jpg.7d28bbf02c5a026bfe6a29d99c57ff02.jpg

 

Skal teste et par småting til med XPS før jeg fester kneplatene og starter å bygge stringerne og lenseting og tankplass osv. Gleder meg ?

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Tester fortsatt forskjellige måter å lime meg inn på XPS. Har funnet at PU-lim sitter veldig godt. Har en "sats" stående nå hvor jeg har lagt vevd duk og csm rett i PU mot xps for å sammenligne med epoxy. Skal la det herde ut før jeg sliper ned til glass og legger epoxy oppå og river hhv PU- og epoxytestene i filler:

P_20180521_085937.jpg.aca07d1c73ac47091c93ecde3fa5db0e.jpg

Epoxyprøver til venstre, PU-lim til høyre. PU ser ut til å væte ut både duk og CSM helt greit.

 

9270974513182.jpg.2e0222fc2ababaee09f022405855e377.jpg

Tester Cascol med vevd duk. Tror de fleste ekspanderende PU-lim (Gorilla Glue osv) er like bra. Mulig 2.komponent PU-limet fra Cascol er hakket bedre igjen, men det blir for dyrt selv om det sikkert er fint. Jeg bruker ikke vann til å aktivere limet. Det "eser" mindre ut og herder litt tregere, men jeg vil ikke introdusere vann i min bruk. Luftfuktigheten får holde ?

 

Og så er gjengestengene til hevingen kjøpt inn. Har bestilt slike "halvkulemuttere" fra eBay / kina fordi jeg ikke fant noen rimelige i Norge. Tenker å erstatte de to som blir synlige med halvkuler, men legge i noen ekstra skiver oppe og nede så jeg enkelt kan feste på diverse ting senere (fiskeutstyr / fiskehjul og slikt):

Untitled-1.jpg.77adbe20ed25cc5a2400743769e49242.jpg

 

De som blir synlige byttes ut med slike:

61kr0rJd1rL._SL1500_.jpg.27ff640e25a3504b51b36548d4228286.jpg

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Lime- og lamineringstester fortsetter. Epoxy og glassgiber sitter like godt som PU-lim (cascol trelim) og glassfiber på XPSen min (Sundolitt 300SL). PU-limet imponerer faktisk og væter ut duk og matte uten problemer. Jeg tilsatte ikke vann, og lot det herde litt lengre enn vanlig.

 

Har fått pakke i posten i dag fra selveste Komodo og gleder meg til å sammenligne Divinycell og andre typer XPS for å sikre meg at jeg har akseptabel vedheft til 300SL:

P_20180528_145002.jpg.db6df46cd1aa44525b944942cc725231.jpg

(Neida kjære. Det er ikke giftig, og skal ikke oppbevares på kjøkkenet. Jeg skal bare ta bilde av det...)

 

Tusen hjertelig takk Komodo :)

 

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Komodo skrev 57 minutter siden:

Bare hyggelig! Vi er på båttur, men nå har det kommet en regnskur, så da blir det baatplassen.no samt litt lesing i bok  ?

Kose dere :)

 

Tenkte å forsøke å tegne en Dracomodo 2300 (eller hva den nå skal hete) Stemmer det at din Draco 20-fot er 610 x 231 x 76 (over vann opp til ripa?) cm sånn som denne? (pluss akterendring):

Untitled-1.jpg.4840a2ec584658b994d4dcad014bf17c.jpg

 

draco-2000-1.jpg.2ffffcabd00d0df966daf84c673c408c.jpgdraco-2000-2.jpg.69560b29d7bd2d77ad148c71da831ec8.jpg

 

Hvis noen besitter mer detaljerte skisser på 20-foteren er det bare å poste her :)

 

 

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev 11 minutter siden:

Tenkte å forsøke å tegne en Dracomodo 2300 (eller hva den nå skal hete) Stemmer det at din Draco 20-fot er 610 x 231 x 76 cm sånn som denne? (pluss akterendring):

Oi, så kult!  Nei, det stemmer ikke helt. 610 er skryt,  så det må være med plattform bak. Jeg har målt lengden fra fenderlist til fenderlist (utvendig), og da måler den 580 cm. Jeg kan evt også spe på med flere mål når vi er hjemme. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 3 timer siden:

Jeg har målt lengden fra fenderlist til fenderlist (utvendig), og da måler den 580 cm. Jeg kan evt også spe på med flere mål når vi er hjemme. 

Den er god. Jeg tar utgangspunkt i det jeg har og så kan jeg tilpasse senere :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Har renkappet og slipt ned bunnen innvendig. Må nok på et lag eller to med duk før stringerene, men jeg håper jeg får det til "vått-i-vått" og kjemisk binding til stringere for det er så mye styr med sliping.

 

Og så har jeg kappet litt mer XPS:

P_20180529_165417.jpg.b24234f7e96841e64bbafdae4d70bcf4.jpg

 

Ikke så spennende, men video viser litt hva jeg har gjort:

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...