Jump to content

Totalrenovere atter en With Vital 15 med 40hk Mariner 1988


WithVital

Recommended Posts

Svart (redigert)

Tegnet ut så langt det er noe poeng denne hybridløsningen. Jeg tenker på den som en slags pickup. Akterdørken blir hevet og gjøres selvlensende selv om det går på bekostning av ripehøyde innvendig. Denne blir nær 50cm. Inne under taket blir det ikke ståhøyde, men 25cm lavere dørk enn akter. Skal prøve å lage det så jeg kan lukke inn til under tak med knepping av kalesjestoffstykker.

 

Får en ok kombinasjon av egenskaper med hybrid:

- selvlensende akter

- seng

- tak som solcelle kan monteres på (til elektromotoren)

- lagring i dørk akter (batterier til elektromotor)

- 178cm høy på det høyeste (kanskje den går inn i garasje på henger)

- Kan avbryte eller utsette overbygg hvis jeg fortsetter å være like treig...

 

Blir jo hverken speedbåt eller fiskesjark, men tror den blir en grei liten fiskebåt.

 

Hybriden innebærer ikke kortere fordekk (tidligere måtte jeg ha kappet både lukene fremme og hele fordekk) eller oppbygging av styrhus (vindussidene starter der vindskjerm er opprinnelig og ikke 30cm over), så kommer jeg ikke i mål fort nok kan jeg sette på vindskjerm først og deretter bygge tak neste år. Usikker på om jeg skal ha syrefast rekkverk akter og tror ikke det blir nødvendig med flyttbar styring. Tror det blir skyveluke i tak men vi får se.

 

Er jo en del igjen til skisser ligner båten, men litt etter litt skal jeg nok komme dit på et vis :)

 

stringere.jpg.07556f5fe4f10e521d55c4755a072b7f.jpg

 

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Gøy å tegne båter forresten. Prøver å streke opp Dracoen til Komodo:

screenshot.jpg.67950cf8dda019576fac8673118123d2.jpg

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 4 timer siden:

Spennende linjer :thumbsup: Ser du har lekt deg litt med både logo og navn :lol: Vi kan jo fortsette den diskusjonen i "Dracotråden" :smiley:

Flotters :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Fra 10.00 til 20.00 er garasjen så varm at jeg ikke klarer være der inne, men noen timer før og etter går greit. Snart ferdig med tverrliggende "stringere". Der jeg har midtstykke, blir skillet mellom ute og inne / akterdekk og under tak:

P_20180531_205255.jpg.dec71cc8ee3b93d032f208b1c682afe6.jpg

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev On 31.5.2018 at 0.29:

Er jo en del igjen til skisser ligner båten, men litt etter litt skal jeg nok komme dit på et vis :)

 

lurer på om jeg ikke ville ofret litt linjer for å få litt mer høyde foran i "styrhuset"  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 20 timer siden:

Hmm, det der ser ut som en kjent konstruksjon :giggle:

Jeg har etterhvert fått et bestemt intrykk av at min er mye vanskeligere å få til enn din. Men jeg aner at det heller er det at du er helt rå på å produsere :)

 

ivar skrev for 18 timer siden:

 

lurer på om jeg ikke ville ofret litt linjer for å få litt mer høyde foran i "styrhuset"  

Det kan det hende du har rett i at er lurt. Har faktisk ikke engang testet å tegne høyere tak uten å samtidig tegne en "sokkel" til vinduene og forkorte fordekk. Tenker du ståhøyde typ 185+ eller bare litt mer høyde?

 

Kan hende jeg må vente til stringerne er plastet og jeg kan trille ut av vater/ garasjen og sette opp en juksekonstruksjon av papp eller noe for å se hvor stort overbygget blir / kan være før jeg evt gjør flere endringer. Jeg kan tåle noe linjefeil / endringer hvis funksjon blir mye bedre :)

 

 

 

Ellers har jeg svettet meg til å få renkappet litt mer. Nå kan man se høydeforskjellen på "akterdekk" og inne i styrhus. Må bare bytte de blå og lage to kneplater som skal på utsidene av stringerne og bak til akterspeil:kappet1.jpg.32fa5dfe6391e0a182917e6fcacd1342.jpg

 

kappet2.jpg.9bf6dd7a5fbd61d2ca6d5866db3f03fd.jpg

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev for 1 time siden:

Det kan det hende du har rett i at er lurt. Har faktisk ikke engang testet å tegne høyere tak uten å samtidig tegne en "sokkel" til vinduene og forkorte fordekk. Tenker du ståhøyde typ 185+ eller bare litt mer høyde?

 

vil tro båten er i minste laget for å ha ståhøyde der, tenker mer å på å beholde litt mer høyde framover.  Litt pappmal bygging gir nok svar 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
ivar skrev 1 time siden:

 

vil tro båten er i minste laget for å ha ståhøyde der, tenker mer å på å beholde litt mer høyde framover.  Litt pappmal bygging gir nok svar 

Ah sånn ja.. Da skjønner jeg. Det er ikke så lett å se på tegningen, men han fyren som står med hodet ut av en takluke står så langt fremme det er mulig pga "dashbordet" (se bilde under). Tenkte å bare ha plotter og litt forskjellig elektronikk oppå dashbordet frem til frontvinduet, så det stupet i taket er utenfor alfarvei / oppå dashbord. Kan evt. lage oppbygd skyveluke over hus for å øke bakre høyde i styrhuset...

 

closeup.jpg.dfc4ccf31c2db735170357c3c9f0a3f3.jpg

 

Kan jo hende at en pappversjon vil vise at jeg burde kappe dashbordet eller i det minste korte det ned 10-20cm og rette av tak fremover. Da blir det neste år i så fall :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Siste bitene er kappet. Et par limtestet til før jeg gjyver løs...

 

ferdigkappet.jpg.143cd7dd48e071c48bba21d8e6a627ce.jpg

 

Mikrofilm:

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Har testet meg ferdig på liming av XPX mot XPS og XPS mot glassfiber, og får godt resultat med 40K + "sikling" av Sundolitt 300SL. Med sikling, mener jeg at jeg stryker (ikke "barberer") overflaten med en kniv i ca 40 graders vinkel ganske bestemt. På 300SL skaper dette et nydelig sprekkmønster av 2-4mm dype sprekker i overflaten som epoxyen ser ut til å gripe veldig godt. NB!: Funket ikke med XPS som har "hard" overflate. Det er noen XPS-plater som nesten har et 0.1mm skall utenpå som er hardere enn selve XPSen (som om overflaten var "lett flambert"). Dette ville jeg slipt meg godt inn i med 20-40k (eller ripet det opp på et vis?) for tilsvarende vedheft tror jeg. Kanskje strøket over med Aceton. Aceton funker ikke på Sundolitten uten "skall".

Blir jeg veldig inspirert kan det hende jeg redigerer en film av testene,men nå prioriterer jeg stringerbygging.

 

Ifm stringere tegner jeg drenering og lensing. Er helt blank på dette, så har du noen innspill er det bare å fyre løs. Hovedtanken er å la alle skott være lukkede celler. Lensebrønn blir nok bare en åpning med terskel i første omgang, men kan hende jeg lager kombi sløyebord og luke ned til brønnen hvor bensintanken skal være:

 

Untitled-2.jpg.e49ef737beef031e33b80ae71aba7258.jpg

 

 

fig1.jpg.00581a5c95c257d9aff328c0ab826844.jpg

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Når jeg ser på det nå lurer jeg på om jeg ikke må ha en form for lufting mellom skottene eller fra stottene og opp. Kanskje noe jeg kan åpne ved behov og ved lagring?  Tenke, tenke...

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Det sløyebordet var en fiffi løsning! Men tror du ikke det kan bli mye klin hvis det renner innvoller og gørr ned i lensebrønnen? Da får du jo en helsikes jobb med å rengjøre nedi der.

 

Vet ikke helt hva du ser for deg med alle skott under dørken. For min del tenkte jeg at jeg vil ha drenering mellom alle skott helt bak til lensebrønn, men med mulighet for å plugge der jeg har adkomst. Da kan jeg evt ta ut plugger for å sjekke at det er tett og tørt med jevne mellomrom, men jeg slipper å bore hull for å få ut vann på et senere tidspunkt ved et evt. uhell. Gummiplugger til dette har jeg kjøpt på Biltema og modifisert noe. Lufting skal man ikke trenge dersom det er helt tett (i mitt hode). Du får ikke kondens dersom du ikke har mulighet for å få inn ny luft. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 1 time siden:

Lufting skal man ikke trenge dersom det er helt tett (i mitt hode). Du får ikke kondens dersom du ikke har mulighet for å få inn ny luft. 

 

Glassfiberarmert polyester er ikke 100% vanntett. På en vanlig båt trekker det ganske mange liter i gjennom et skrog på en sesong om man ikke har skikkelig epoxyprimer, men selv da vil du alltid få litt som kommer igjennom. Så har du et hermetisk tett rom under vannlinjen, så vil det etterhvert samle seg vann der. Har selv forsøkt... :tongue:

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Komodo skrev for 3 timer siden:

Det sløyebordet var en fiffi løsning! Men tror du ikke det kan bli mye klin hvis det renner innvoller og gørr ned i lensebrønnen? Da får du jo en helsikes jobb med å rengjøre nedi der.

Tenkte å vippe slo ned i motorbrønnen og ha en liten spyleslange der. Eller er litt fiskeslo bra overflatebehandling av epoxy :)

 

Sitat

 

Vet ikke helt hva du ser for deg med alle skott under dørken. For min del tenkte jeg at jeg vil ha drenering mellom alle skott helt bak til lensebrønn, men med mulighet for å plugge der jeg har adkomst. Da kan jeg evt ta ut plugger for å sjekke at det er tett og tørt med jevne mellomrom, men jeg slipper å bore hull for å få ut vann på et senere tidspunkt ved et evt. uhell. Gummiplugger til dette har jeg kjøpt på Biltema og modifisert noe. Lufting skal man ikke trenge dersom det er helt tett (i mitt hode). Du får ikke kondens dersom du ikke har mulighet for å få inn ny luft. 

Jeg tror din løsning er veldig fin. Du kan drenere ut vann, og samtidig får du byttet luft.

 

Fortego skrev for 2 timer siden:

 

Glassfiberarmert polyester er ikke 100% vanntett. På en vanlig båt trekker det ganske mange liter i gjennom et skrog på en sesong om man ikke har skikkelig epoxyprimer, men selv da vil du alltid få litt som kommer igjennom. Så har du et hermetisk tett rom under vannlinjen, så vil det etterhvert samle seg vann der. Har selv forsøkt... :tongue:

 

Enig med deg i den Fortego, og derfor jeg fikk en aha-opplevelse da jeg så over skissene mine. Hadde opprinnelig tegnet et fryktelig avansert dreneringssystem med ikke mindre enn fire lensepumper (og varsellys og inspeksjonskanaler i PVC til kikhullskamera), men etter mange timer kom jeg i vilfarelsen til å tenke at skottene skulle være tette så jeg var sikret mot rask drukning når jeg kjører på skjær og store rovfisk.

 

Har styra litt med Osmose tidligere, og selv om dette handler om fukttransport og ikke fenomenet Osmose / Plastpest, hentet jeg frem noen gamle skisser og oppdaterte litt for å klargjøre for meg selv:

semipermeabler.jpg.4ad67297027bb04051eaac56d0bcc3c4.jpg

Veldig kort, så finnes ikke så vidt jeg vet noe (plastpåførbart til båt) som tetter noe som helst for vann 100%. Hvis noe trekker til seg en gitt prosent vann, blir dette vannet også gjort tilgjengelig for "noe" som ligger tilstøtende enten det er luft eller annen plast.

Epoxy er i min bok det greieste og tetteste*, men jeg vet at det trekker en prosent eller to vann over tid. Det vannet må kunne flytte på seg hvis jeg ikke vil ha det inni epoxyglasset, og i mitt skrog vil det bare kunne skje innover i det gamle Polyesterlaminatet. Polyesteret igjen trekker mer vann enn epoxy, så hvis jeg benytter et medie som er tettere enn Polyester på innsiden av gammelt laminat, kommer polyesteren til å forbli så fuktet som det kan bli (2-3%?) og det er fysisk umulig å få ut fukten (non-destruktivt).

 

I båter generelt er nok ikke dette at polyester trekker vann noe stort problem. Polyester hele veien fører ikke til låsing av fukt. Ved opplag tørker det ut helt fint. Unntaket er alle båter som har andre typer materialer som lagrer mer fukt enn polyester enten i kjerner eller som pynt. X-finer er kanskje "tried and tested", men mange klarer å overse at det også "failed miserably" (i mine 100-års minimum-øyne). Jeg tror vanlige (fornuftige) folk overser x-finerens bakside fordi det tar så lang tid før en x-finerplate er så ødelagt at den må byttes ut.

 

Uansett. Fordi jeg vil lage et "åpent innover" (diffusjonsmessig) laminat som kommer til å transportere vann kun innover, må jeg ha en lufting og en drenering. jeg er helt sikker på at temperaturforskjellene mellom X, Y og Z vil gjøre at det blir kondens inne i kammeret Y. Jeg tror at luften inne i Y vil bli varmere / kaldere enn vann (X) og / eller luften ute (Z) på flere tidspunkter ila dagen / året. Når den blir varmere, utvides molekylene og kan binde mer vann (den blir en tørst svamp). Når lufta blir kaldere slipper den fra seg vann på kalde overflater. Uten drenering eller lufting, går ikke dette vannet noe sted. Med mitt laminat, hvor jeg sperrer Polyester fra utsiden, kommer vann for det meste kun fra Polyesteret tror jeg.

 

For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av dette er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg anbefaler å sjekke selv og prøve å forstå alle disse prinsippene, for jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det :)

 

* tror det finnes sperresjikt som er tettere enn epoxy i massevis, men det er over mine budsjetter og kunnskaper å ta tak i hvis det ikke bare heter "bunnstoff".

 

Edit: Fillern at BP ikke kan øke bildekvaliteten noen hakk. komprimeringen egner seg veldig dårlig til detaljerte ting ser jeg. Er du like svaksynt som meg, kan du laste ned Illustrasjonen "Fukttransport i båtskrog" herfra: https://drive.google.com/file/d/1z_Ujj7ziOkZ-mZJ0lkVDDotzZ5tnEoj1/view?usp=sharing

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Når jeg blir så imponert over alt du kan, så må jeg også si fra at det sløyebordet tror jeg du vil få problemer med i praksis. Se på en vanlig fiskebåt: Slo klarer de å spyle, men skjell hoper seg, de er klisne, og de sitter som støpt når de har fått tørke. Tenk deg åssen det vil samle seg nedi en rørkonstruksjon du ikke regelmessig kan får løfta ut og rengjort ordentlig. 

Jag tror den gode ideen vil føre til mye helsike i praksis. 

Men, så systematisk utprøvende som du arbeider, så tester du vel ut ulike alternativ og finner en løsning. Kunne du f.eks ha avrenning på utsida av båten?

Link to post
Share on other sites

@Nero II og @Komodo: Jeg stoler på dere om at det blir for mye søl ved å la det gå i lensebrønn eller motorbrønn. Tusen takk for innspill! :) Høres ikke umulig ut å ha en egen fast slange fra sjøyebordet som jeg enten kan slenge over ripa eller ha fast installert på et vis, men som jeg kan demontere og rense eller i verste fall bytte ut.

 

Tegne og tenke mer. Kanskje google litt og se hva som finnes der ute også :)

 

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Fortego skrev for 2 timer siden:

har du et hermetisk tett rom under vannlinjen, så vil det etterhvert samle seg vann der. Har selv forsøkt..

Såpass, det var jeg ikke klar over!

 

WithVital skrev for 2 timer siden:

Tenkte å vippe slo ned i motorbrønnen og ha en liten spyleslange der.

Ja, det er jo greit. Men jeg tenkte at det fort renner litt klin ned i lensebrønnen også.

 

WithVital skrev 26 minutter siden:

@Nero II og @Komodo: Jeg stoler på dere om at det blir for mye søl ved å la det gå i lensebrønn eller motorbrønn. Tusen takk for innspill! :) Høres ikke umulig ut å ha en egen fast slange fra sjøyebordet som jeg enten kan slenge over ripa eller ha fast installert på et vis, men som jeg kan demontere og rense eller i verste fall bytte ut.

 

Tegne og tenke mer. Kanskje google litt og se hva som finnes der ute også :)

Se på løsningen til @NilsPils, den er enkel og genial! Jeg har seriøse planer om noe lignende på Viksunden (får vondt i ryggen av å sitte på huk på badeplattformen og filitere makrell) 

Link to post
Share on other sites

Tusen takk @NilsPils - rota rundt i Profilen din på jakt etter sløyebord men endte opp med å beundre noen gigantiske fartøyer under produksjon i mer eksotiske land?

 

Smart løsning! 80x40 omtrent?

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, WithVital said:

Tusen takk @NilsPils - rota rundt i Profilen din på jakt etter sløyebord men endte opp med å beundre noen gigantiske fartøyer under produksjon i mer eksotiske land?

 

Smart løsning! 80x40 omtrent?

 

Husker ikke målene nøyaktig, men 80 x 40 (eller litt mindre?) kan være i nærheten. Det er fint å få slo og dritt overbord direkte. Det blir ellers nok rusk i drenasjerenna rundt lukene på dørken.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Ny runde tegning av drenering og lufting av stringere og lagring inne i dørken / bærekonstruksjonen. Ikke at jeg tror det blir heelt sånn jeg tegner, men når jeg tegner husker jeg i det minste hva jeg skal sørge for å plassere omtrent hvor :)

 

drenlens1.jpg.021a80732f89dbc1717f3602cbeebfec.jpg

 

fig1a.jpg.1745a0a86027a8b1f27147fe14473581.jpg

Denne lukesløyebordbenken er mer en ide og et konsept som kunne vært artig å teste ut enn noe jeg _skal_ ha...

 

fig2a.jpg.831b2f935316df8ded8d3905f00d362b.jpg

Målene er helt på villspor. Kun omtrentlig mengde dingser og hvor...

 

fig3a.jpg.ea9ed634ebd7358d0230197dbc01336d.jpg

Tror jeg lager disse "kanalene" på forhånd heller enn å bore ut så jeg får plastet ordentlig...

 

 

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev for 2 timer siden:

Denne lukesløyebordbenken er mer en ide og et konsept som kunne vært artig å teste ut enn noe jeg _skal_ ha...

 

alltid artig med ting som er smart designet og som fyller flere funksjoner.   Jeg husker bl.a at Mørebas hadde noe lignende på 70-tallet.   Nedfelt, så var det dør/luke til tankrommet bak, i midtre stilling så ble det til et bord , og under bordet var det en liten vask, som kunne brukes om man brettet luka / bordet helt opp 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...