Jump to content

Bergtatt på tokt - sommeren 2016


Pequod

Recommended Posts

Trude holdt på å le seg ihjel da hun leste det om pikkpakk. Håper ikke rederinnen leser det du skriver, det kan bli skummelt for deg. Ellers følger jeg dere på MT.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi har lagt oss til i Strømstad for denne natta. Så fortsetter vi sørover i morgen og stikker innom Koster torsdag. Været i dag var flott, men det er meldt mye vind mandag og tirsdag, så vi ser det litt an.

 

Men vi skal til Fjällbacka på tirsdag åkkesom!

 

Nå blir det sen tacomiddag før vi legger oss. :-) Føsrte overnatting io båten med rederinnen!

 

 

bilde

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare å følge rådene fra folket her om å ta indre led. Det er en fantastisk tur forbi Daftö og nedover mot Tånge-flo, Nappstadsundet, Dillehuvudet og gå mellom Styrsholmen og Rundö ned til Råssöhamn. Vel verdt en stopp! På den ruten er du skjermet for alt av vind! Fra Råssöhamn til Resö må du utaskjærs et stykke.

 

Bare å pøse på med bilder og historie! Alltid positivt å følge dine innlegg!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ser at det er i Gulahumpen ligger på 7m/s fra S/SV nå, skal dra seg på til 12m/s ifl Windyty ila natten. Sikkert smart med "indre leden" som folk påpeker fra Strømstad. Men kanskje ligge på Råssø eller Resø (begge steder har longside plasser med 50-70cm høy flytebrygge) til det har roet seg utover i uka før en tar Gulahumpen - kan jo være noe å vurdere (mellom Havstensund og Grebbestad). Med forbehold om at du ikke har passert allerede (blåste jo nordavind i går, så var vel "rolig" sjø der på morran).

God tur videre !

Link to post
Share on other sites

Gjett om vi koser oss! Jeg er virkelig heldig som har klart å kapre en kvinne som rederinnen. Ingen sure miner fordi vi tok en natt ekstra i Strömstad.

 

Og i dag tok vi indre leden nedover fra Stromstad, en herlig tur! Nå har vi nettopp passert Havstenssund og gjør oss klar til Gula Humpen. Jeg er vel ikke ordentlig "konfirmert" her på båtplassen før jeg har vært gjennom der? :-)

 

Flere bilder fra turen legges ut når vi er i havn i Fjãllbacka. Her et par fra når vi passerte Havstenssund.

 

bilde

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

-virkelig flott å se bilder og høre beretningene fra sverigefarerne... blir jo rent inspirert og tenker selv at det nærmer seg. 

 

Tips er å stoppe i Grebbestad om du skal bunkre på systemet... Ellers er det masse flotte plasser der du har kommet nå....

Link to post
Share on other sites

Välkommen till Sverige.

Ser att du närmar dig Fjällbacka och gått runt lite i skärgården. Är detta sydligasre du varit med båt?

Hur långt är planen?

God tur vidare.

Rederinnen har bare en ukes ferie, så Fjällbacka blir siste stopp denne gangen. I morgen skal vi på krim-sightseeing og torsdag drar vi tilbake retning Koster.

Senere i sommer skal jeg utpå alene en uke eller to og i august med de to døtrene mine.

Og ja, dette er, foreløpig, det sydligste jeg har vært med båten! ?

Link to post
Share on other sites

Vi er nå vel installert longside i Fjällbacka. Havneverten var veldig hyggelig og det var ikke noe problem å ligge der vi lå.

 

Har tatt en tur i land og sett oss litt rundt og nå er det sen middag i båten. I morgen er det krimsightseeing og ferske rundstykker levert til båten.

 

Gula Humpen gikk knirkefritt. Fikk riktignok bølgene fra siden, men vinden var nede i 5 m/s. Blåste opp igjen da vi var framme.

 

Noen bilder fra dagens tur fra Strömstad og hit:

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...