Jump to content

Bergtatt på tokt - sommeren 2016


Pequod

Recommended Posts

Fra Moss tok vi en liten omvei via Hankø og gikk i land der for litt is... Skipperen spiste selvsagt båtis...

 

bilde

bilde

bilde

Vi endte opp iSkjærhalden før det ble Strømstad og overnatting der. Blåste meget friskt over Sekken!

 

bilde

bilde

bilde

I dag ble det tur over til Koster der vi la oss på Vettnet og tok et par timer på land før vi dro avgårde igjen.

 

 

Været var flott på Koster, men etter å ha tråklet oss gjennom Syd-Koster slo været kraftig om før vi kom oss over Kosterfjorden.

 

Kom inn ved Resø som virket temmelig fullt da vi passerte, så nå ligger vi i Havstenssund og blir her. Tok en liten rundtur i området, men nå tørner vi inn for natten!

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Været kan man ikke gjøre noe med, så etter å ha veid for og imot har vi endt opp med å ikke dra videre til det som opprinnelig var planen.

 

Vi forsøkte oss på Gula Humpen, men den var seig i dag og jeg fant ut at det beste var å snu, også med tanke på at det er meldt mye vind og kuling i flere dager framover. Jentene skal tilbake på grunn av jobb og skole senest tirsdag, og selv om jeg har neste mandag som deadline, så fant jeg ut at det beste er å forandre planene.

 

Ville heller ikke skremme jentene ettersom de syntes overfarten fra Herføl gjennom Sekken på torsdag var i tøffeste laget. Skal jo ha dem med meg på båttur flere ganger!

 

Så nå ligger vi på Kalvön og blir her noen timer før vi drar videre. Tenker på indre led mot Strömstad, kanskje sjekke ut både Resö og Råssöhamn. Kose oss vil vi uansett gjøre!

 

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vist pokker var det en gammel Lierbuss:-)

 

God tur videre Pequod, artig å følge med på turen. Fin reportasje i Båtens Verden også !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Artig med bussen du hadde på et bilde. Gamle Lierbussen. Artig å se igjen, lenge siden de oransje gikk i her i Lier. God tur videre.

Jeg tenkte det samme. :-) Tok Lierbussen fra Drammen til St. Hallvard vgs i 3 år. Russ 87...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Siden det er meldt dårlig vær i området et par dager nå har jeg forberedt meg på landligge til onsdag, i verste fall. Vi er derfor på vei inn til Halden. Der kan vi besøke kjente og ta en tur innover Iddefjorden hvis vi har lyst og det blåser kuling lenger ut.

 

Jentene tar i så fall toget hjem i morgen formiddag mens jeg kan putre videre i bedre vær onsdag.

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kom oss inn til Halden før det begynte å blåse opp og regne. Ny rapport følger når båten begynner å røre på seg igjen...

 

Har jo et gavekort på restauranten på Sand Marina som jeg vant på Østfoldtreffet som må brukes, så jeg drar vel innom der på onsdag, regner jeg med. Ellers er planen å være hjemme i løpet av neste helg... :-)

bilde

Link to post
Share on other sites

Etter å ha ligget værfast i Halden siden søndag er Bergtatt underveis igjen.

 

Målet er Sand Marina på Spjærøy. Der ligger jeg til i morgen ettermiddag ettersom det skal blåse opp igjen i natt og på formiddagen.

 

Har et gavekort hos Veldig Sulten som jeg vant på Østfoldtreffet, så det blir forhåpentligvis en bedre lunsj på meg i morgen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...