Jump to content

ikke kryss rett foran seilbåter!


knbo

Recommended Posts

Og så leng du ikke her godt igjennom disse kursene så skal du ikke uttale deg om hva de inneholder.

Hvis du må gjennomgå et kurs for å finne ut hva som står på læreplanen er jeg lite imponert over din evne til å tilegne deg kunnskap. Du burde imidlertid ha litt mer tiltro til andre.

 

Og en ting til. Du snakker om å vri og vrenge på alt, men ikke glem at det var du som startet denne tråden og gikk høyt ut og beskylte alle andre for alt mulig, men samtidig har du ignorert å svare på det som måtte passe deg.

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dersom jeg kommer seilende og se en som ligger å fisker, så holder jeg et godt øye med den som ligger der. Viker den ikke unna så endre jeg kursen slik at jeg unngår sammenstøt.  Men som regle så slipper jeg det, da de aller fleste viker unna før det er behov for det.

 

Så du har enda ikke forstått at man holder klar av alle som ligger stille i vannet?

Det gjelder om vedkommende fisker, har motorstopp eller av andre grunner ikke kan ta jolla under armen og løpe for livet.

 

Vennligst holde deg på land og ikke fortsett å med å sett andres liv i fare med din idiotiske oppførsel!

 

 

Nå SKAL jeg bryre reglene på forumet her, koste hva det koste vil!

 

Forbannede idiot, knbo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111

 

Om jeg blir kastet ut for dette så er det verdt det!

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lest alle innlegg i denne tråden, og mest sannsynlig er jeg i tregeste laget, men jeg forstår ikke dette helt.

La oss si at jeg ligger og fisker her på grunnen i den grønne sirkelen, mens en seilbåt kommer opp gjennom sundet til høyre på bildet. Han kan ikke se meg på den avstanden, og stiller autopiloten slik at vi blir liggende på kollisjonskurs. Etter en times tid kan han skimte meg, og jeg ham.

Når han skjønner at vi er på kollisjonskurs, så behøver ikke han å foreta seg noe etter loven?

Jeg har vanskelig for å se faren og fortsetter fiskingen. På innsiden av meg er det ca 0,5nm til land og på utsiden ca 2nm, så det er god plass til oss begge.

Jeg er dessuten opptatt med å få opp den 5kilo tunge torsken jeg har på kroken, det føles som det viktigste nå.

Men når burde jeg skjønt at dette kan gå galt og flyttet meg, når seilbåten var 1000meter vekke eller 100meter? Burde jeg kappe snøret med torsken på, starte opp og komme meg vekk. Når seilbåten har passert og jeg er tilbake på fiskeplassen oppdager jeg at en ny seilbåt er på vei, og sånn går den dagen.

Er det sånn virkeligheten er, og er det sånn vi vil ha den?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Zitt, gjennomgående har vel innleggene i tråden hevda at den som kommer, viker for den som ligger stille.

Trådstarteren startet med noe annet (nemlig at folk ikke bør krysse _foran_ seilbåter i fart, noe de fleste kan være enige i), men har ellers tilsynelatende ment at den som fisker i en sånn liten båt må flytte seg, om jeg husker riktig. Han har siden erklært at han ikke lengre deltar i diskusjonen i denne tråden.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Ser minst 4 båter (eller er det den samme?) som har vært på land. Disse bør du passe deg ekstra godt for.

Det er meg det, Bidevind! :yesnod:

 

Er det mulig!!!!

 

Så denne først i dag og har fått slått i hjel en hel dag på jobben :lol:

 

Jammen godt jeg har båt i Øsfold og ikke i Rogaland. Kan det nå være farlig å hente båter på Vestlandet tro? i så fall blir det slutt på hentetråder :sad:

Nei, henteturene vil gå som normalt, men båtene fraktes på landeveien forbi Stavangerområdet! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

 

 

Jammen godt jeg har båt i Øsfold og ikke i Rogaland. Kan det nå være farlig å hente båter på Vestlandet tro? i så fall blir det slutt på hentetråder :sad:

 

..............

 

Nei, henteturene vil gå som normalt, men båtene fraktes på landeveien forbi Stavangerområdet! :yesnod:

 

Nå ja..... enkelte henteturkapteiner trenger visst ikke hjelp fra Rogalands-folk for å kødde det til :rolleyes:

 

https://www.nrk.no/rogaland/baten-skal-sokast-gjennom-for-narkotika-1.13060447

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...