Chilli Solbris Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Moro å følge folk som vet hva de driver med! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
På svai Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Imponerende tråd! Godt at det er høyt kvalifisert personell ombord til å rette opp I alt rælet... Tenker det blir godt å få kastet loss å komme seg avgårde. Særdeles glad og fornøyd for at dere legger så mye energy I å holde oss I hjemmehavnene oppdaterte underveis! Inspirerende! Ha en god og trygg seilas etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Helt utrolig at ikke alt er funksjonstestet og kvalitetssikret lenge før den forlot Kokkola. Enda godt det ikke er kunden selv som er der for å hente båten sin. Etter å ha dratt kortet på et mer enn middels beløp....... Lykke til med feilsøkingen, og turen videre. Jeg følger med! Tipper vi møtes et sted i Oslofjorden når vi er på vei utover. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Det er nesten så det flaut å si det, men du ser hvor fineværet holder seg. Egoismen har ingen grenser lenger, eller kanskje vi fortjener litt godsaker vi også. Det kan ikke bli snakk om å gå kanalene likevel da? Håper det ordner seg for dere, og at det finnes noen hull gjennom elendigheten! Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 sap_2000 skrev 25 minutes ago: Hva er standarden ombord, er det hvite bomullshansker dere bruker? Eller er det så kjedelig som engangshansker. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Det er doktor Sap.. som er forberedt på alle eventuelle hendelser. ?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Det er viktig å ikke legge igjen fingeravtrykk, Bjørn! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 (redigert) Begynner å komme litt mer ovenpå nå. Har knottet en rute så langt inn det går fra Landsort og sydover. Myyye staker der heldigvis. Vi må uansett ut å kjøre litt for å sette opp pilot og div. Om alt får bra så tusler vi hvertfall litt sydover i Stockholmsskjærgården. Skal få på AIS = SAP Om det blåste katter i natt, så er mer som bikkjer nå. Tipper kast opp mot 16/18. Kom inn en seilbåt til fuelbrygga i sted som slet noe jæ*** men gikk godt til slutt. Glemte frokosten, så gikk rett til lunsj Redigert 30.Juni.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
BMF Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Nu er det ikke fordi jeg vil lokke dig på havet, men der sejler da pinnebåte ret uden for Stockholm netop nu iflg AIS, MMSI: 211387230 fx. (kom fra Findland under natten)- MT melder 30 knob wind fra NE :-) - anyways er det medløbende sjø. Vinden kan hurtigt drje med W & NW. God tur Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
sap_2000 Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Er bare kjedelige latexhansker, @pacuare har alltid med, tilfelle. Mest for å ikke grise til resten av båten etterpå. Denne gangen har jeg også med et skift klær som kan ofres. Som regel blir det endel kjeft fra generalen ang nye t skjorter etc med rift eller flekker @Ben Sin Det har blitt travelt på slutten av mange årsaker. Dette var vi klare over, og jeg tilbød meg også å ta en endel IT setup underveis eller hjemme. Men de prekære systemene skulle vært kjørt opp og testet ordentlig, ja. Men, på en halv dag har vi fått gjort ganske mye, så det er jo ikke så gale. Er litt gøy og veldig lærerikt også. nærmer seg testtur nå. Kompis knotter rute på garmin mens jeg skal sende en faks Fingers crossed Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Godt å høre dere får litt IT tid viktig det .. Skal følge med Flott vær her i dag omtrent flatt på Jæren fikk jeg rapport om for et par timer siden men det er ikke der du er De svenskene har noe spesielt problemfarvann og problemvind ...men det løser seg Lykke til med calibrering Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
MajorAndy Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 De skal vist være glade for at du er om bord til at finde alle fejlene! Ingen bedring i vejret før søndag morgen, er jeg bange for, Og fra mandag skifter kulingen så til Kattegat, så heldige er I ikke. Her bedres det lidt tirsdag, dog. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Du er nok en av de mer "våkne og dyktige" båtførere jeg kan tenke med SAP, men du må få kjøpt deg slike hvite engangs-kjeledresser slik at du ikke gnir møkka utover i skinnsofaen Skjønt, det er vel ikke så mye møkk å dra med seg opp fra den kjelleren der... God tur ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
pacuare Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 VannTro skrev 27 minutes ago: Du er nok en av de mer "våkne og dyktige" båtførere jeg kan tenke med SAP, men du må få kjøpt deg slike hvite engangs-kjeledresser slik at du ikke gnir møkka utover i skinnsofaen Skjønt, det er vel ikke så mye møkk å dra med seg opp fra den kjelleren der... God tur ! I ett skikkelig motorrom er det bomullshansker for ikke å sette fingeravtrykk. Skal kunne gå inn i motorrommet i hvit lindress, ikke engangsdress. Litt mye elektronikk i moderne båter, mitt drømmeoppsett er en plotter som ikke er koblet til annet enn GPS antenne, ett ekkolodd frittstående, autopilot som styres via kompass, VHF som ikke er koblet til noe. (AIS er eneste unntaket fra regelen min). Av og på brytere på alt annet. Flytter timer fra mekking til båtbruk. Gøy å ha alt på båten elektronisk, men ser hvor mye jobb det er for å få det til å spille, og noe går litt for ofte feil. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 (redigert) Da er de begynt å bevege seg litt nedover ute og lukter på været og testkjører littDirekte link SAP marinetraffic Redigert 30.Juni.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Ais dumpet av nettet last posisjon 34 min. ser deg ikke lenger annen traffic beveger seg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Passerte Dalarö nå. Brukte litt tid inne fjorden og har fått satt opp AP ganske greit. Ser sikkert ut som fyllekjøring på AIS lol. Ellers dukker det stadig opp mer utstyr og funksjoner. Nå sitter vi å trykker på radaroppsett og leker med sonarene. Første gang jeg prøver front view. Vi får trykke litt videre mens vi tusler oss litt sydover i skjærgården. Her inne virker det som vinden har dreiet noe mer mot NE. Vi får vel en prøvesmak ved Landsort etterpå tenker jeg. Hva sier værprofetene om resten av dagen i dag? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
TB22 Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Knapp for dekkvask?? Sånn vil eg og ha!! Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Zitt Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Der er ingen bevegelse på MT såvidt jeg kan se! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 (redigert) God gammel Nord opp enda SAP ...godt å se ting begynner å samarbeide ...fikk du skikk på baugtrøsten ? Iflg. windy roer vinden seg litt i morgen hvordan sjøen oppfører seg i området ditt har jeg null peiling på kanskje bare føle på det båten bør tåle liten kuling greit men de lokale forholdene kan jo si noe annet Redigert 30.Juni.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 (redigert) dobbelpost Redigert 30.Juni.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Ais aktive igjen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 16ms ved Landsort sir Windy på direkte målinger nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
pacuare Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Når jeg ser på Windyty ville jeg prøvd å gått langt i dag. Det er mye vind frem til Øland, men det føler dere på med en gang dere kommer utaskjærs. Fylle diesel i Kalmar, forstette i natt helt til Malmø. Denne strekningen kan kjøres med en som sover. Vind ser ut til å være en OK natt. Lørdag ettermiddag ser ok ut (ikke bra, men ok) til Marstrand. Dere må egentlig være i Marstrand lørdag kl 18, søndag ser ikke trivelig ut, men fra Marstrand er det jo greit i mye vind innaskjærs. Ut fra Windyty ser jeg få alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.