Jump to content

Hentetråd Stocholm til Oslo - Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Det begynte å bli litt i overkant, så vi vagte å stikke halen mellom beina å gå inn.

Over 3M sign krapp sjø ble for mye for en skarve østlending og nordlendingen nektet ikke :lipseal:   

 

dvs.  Det var ikke et lett valg.  Det var håndterbart der ute, men jeg ville ikke rissikere noe mer, så da det blåste opp litt til og toppene blåste av, ble valget tatt. de siste 5 nm før vi kom i le var pepret med grunner og granitt rett utenfor sporet.  Ble vaskemaskin i 10 min men det gikk bra. 

 

Ville sjekke båten også. Filtre, og om luftinntakene holdt høytrykken ute.  Det gjorde det.  Ikke en dråpe i motorrommet.  

 

Er vilt imponert over hvor massiv denne båten oppfører seg i grov sjø. 

 

Jeg har spylt ned skuta, og nå venter en bedre brødblingsmiddag.  

Mulig vi tusler litt videre innaskjærs og så får vi se videre. 

 

Tusen takk for alle oppdateringer om vær.  Har ikke hatt kapasitet til å sjekke all verden hvordan natten og morgendagen ser ut litt lenger sør.  

 

Får knotte en ny rute og lese litt.

 

 

IMG_0697.JPG

IMG_0698.JPG

IMG_0699.JPG

IMG_0701.PNG

IMG_0702.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Litt sjø ja på bildene ..bedre å roe ned litt få sjekket båten kipt om noe uforusett skulle dukke opp når en ikke er helt inne med båten enda
Været roer seg litt utover kvelden /natta så tusling innaskjærs et stykke til før natta er sikkert ikke dumt legger jo noe mil bak seg
Blir vel hårete å tenke på Kalmar i dag ?


 

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Virker som en helt utrolig rå båt! Med fantastiske sjøegenskaper.

Eneste utfordring jeg kan se er vel den særdeles høye graden av computerisering og integrasjon. Helt topp om alt virker som det skal. Men, utfordrende om noe svikter eller fusker. Men, jeg er enig med SAP at en slik tur med denne kjøremaskinen må være en utrolig opplevelse. Og, ikke minst, læring :thumbsup:

 

Og, veldig fornuftig av dere å gå til havn når været er slik det er og dere ikke er gjennomkjent med båten enda.

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Der er en indre lei hele vejen til Västervik. Der er cirka 50 NM dertil nu. Herefter burde det være meget enklere resten af vejen til Kalmar.  Bliver spændende at se om de drejer ud inden da. Men det er noget close quarter manøvrering i høj hastighed, så det er med at holde tungen lige i munden. 

Link to post
Share on other sites

Øresund midt lørdag:

Lørdag den 1. Juli vil området fra Københavns Havn og Øresund få besøg af op mod 80 Powerboats
- de vil sejle følgende rute:
Kbh Havn, Drogden Fyr,Øresundsbroen og til Malmø havn.
- herfra til Flakfortet i tidsrummet 10:00 - 13:00

Kl. 14:30 - 16:30 sejles fra Flakfortet til Tuborg Havn, afsted til Veen, der rundes om bagbord og ind foran Rungsted Havn.
Herfra sydpå til Charlottenlund Fortet.
Kl. 17:00 til 18:30 sejles der speedtest fra Charlottenlund Fort mod Tuborg Havn, hvor de hurtigste både når over 200 km/t.
Udvis godt sømandsskab og hold god afstand til hinanden

Da der samtidig sejles Sjælland Rundt og vinden er aftagende er det ligeledes vigtigt og viderebringe denne information så alle på vandet er opmærksomme på den øgede aktivitet i Øresund og nord for Københavns Havn.

 

SAP - tror ikke du skal blande dig i det selskab. 32 knop/t er ikke nok,,,, ;-)

Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig

Link to post
Share on other sites

De når ikke Kalmar i aften, er mit bud. Der er 125 nm og det tror jeg ikke, de har fuel til. Mit bud er Oskarshamn i aften. 60 nm og højst sandsynligt fuel at få. 

 

God info, BMF.? Selv om jeg ser, at mange opgiver Sjælland Rundt nu efter otte timer i totalt vindstille omkring Møn. ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...