sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 På enden av yttermolo? har ikke bestemt oss for om vi tanker der eller Lenger nord med tanke på rekkevidden videre. Pr nå har vi 30% på hovedtank (900 l) og 100% i ekstratanken på 600L og bare 55 nm igjen til KBH. Skal kjøre over litt fuel snart. Panel i taket. Sitter en pumpe som pumper over i hovedtank via et eget Racor filter. Litt ekstra sikkerhet synes jeg da vann og bøss blir igjen i ekstratanken/ filter Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Voksen reserve tank ..men smart løsning Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
BMF Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Hold indsejlingen og så 90 grader til styrbord på ydersiden af molen. Du ser tanken i indsejlingen. Dagspris 10.00 Dkr Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Ok vi rekker kanalen Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Nettopp passert Trelleborg, Sveriges sydligste by! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 6 minutes ago, Zitt said: Nettopp passert Trelleborg, Sveriges sydligste by! og litt til Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gunga Din Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 sap_2000 skrev for 1 time siden: Drøy bukt må jeg si. 60 nm rett frem uten noe i sikte. ............det blev en tur innom Utklippan ser jeg.....(er i California, så jeg ligger 9 tim bak her, kl er nå 9 'in the morning' !) jepp en drøy bukt er det....... tar meg en hel dag Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
LALUNA II Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Da ser de tut som Køben neste eller ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 God morron @Gunga Din og takk for hjelpen ? Fantastisk plass. Kanalen er forsert. Gøy det også På vei over sundet nå. Så hverken Saga eller Martin på Bron... ETA @BMF ca 18:50 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
BMF Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Check - Wind 0 til 1 m/sek fra Nord her lige nu :-) Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Gunga Din Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 sap_2000 skrev 6 minutes ago: Kanalen er forsert. Gøy det også litt historia for den som er interessert Kanalen bygdes mitt under krigen......da tyskerne minert utenfor Falsterbo rev, vilket forhindrede svenske båter att ta seg inn i Østersjøen https://sv.wikipedia.org/wiki/Falsterbokanalen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
LALUNA II Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 I København nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Sap: Ser fra bildene dine at dere av og til har et stort avvik mellom Heading og COG (GPS kurs). Dette kan korrigeres ved å "angi nord" på kartplotteren: Hjem -> Innstillinger -> Installasjonsoppsett for Autopilot -> Kompassinnstillinger -> Angi nord. Bør holde i hvertfall rundt 5knop eller mer når dette utføres. (Kan utføres i plan også) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 sap_2000 skrev 37 minutes ago: God morron @Gunga Din og takk for hjelpen ? Fantastisk plass. Kanalen er forsert. Gøy det også På vei over sundet nå. Så hverken Saga eller Martin på Bron... ETA @BMF ca 18:50 Martin sitter vel fremdeles inne... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Alltid interresant med historie @Gunga Din @Trond123 Vi er klar over det. Kompasset må antagelig omplasseres. Elektriske forbrukere bidrar til varierende avvik. @Key Freak Den som lever får se. Kanskje han er borte fra cella i morgen... Tusen hjertelig takk til @BMF for god hjelp. Var hyggelig å møte deg vi fikk en varm velkomst og ble guidet inn til fuelbrygga så båten fikk middag. Fikk mange gode tips om trafikk og vær av herr BMF. Nå sitter vi på havnekroa og venter på litt meneskelig føde så tusler vi videre. Har lyst til å komme lengst mulig, men vær og form bestemmer til slutt noen bilder Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
BMF Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 I lige måde herfra. Mine råd herfra var: Hold midt Øresund - der er trods alt næsten altid medstrøm. Herefter tæt Sjælland op til Hellebæk derefter stik nord mod kullen. Så har man da vist at holde trafiksepereringen ved Helsingør sådan nogenlunde. (iøvrigt sjældent set). Anbefalede enten Donsø eller Ochkerø som mål. (om crew holder så langt). Noget af en monsterbåd at se live incl crew in good shape. Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
MajorAndy Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Så passere I lige forbi mit hus!!! Vink! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 (redigert) Vi vinket som besatt @MajorAndy krysser over mot Kullen nå. Dessverre slutt på vindstille, men vi håper på å få det mest mulig i siden etterhvert. Pr nå er det ganske rett i nesa og vi holder mellom femten og tyve knop . Er litt signe nå, men vinden i morgen lenger nord frister ikke utaskjærs på svenskesiden. Vi får se. Alle muligheter er fortsatt åpne noen bilder fra paradiset tidligere Redigert 1.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Passbåten Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 For en opplevelse og for en tur! Jammen meg mer stein og staker enn jeg var klar over på østsiden nedover fra Stockholm. Det nærmer seg vel kjent farvann nå, så bortsett fra værmeldingen, som melder en litt sur kuling fra vest, burde jo reisen videre by på mye moro. Får håpe 9-15 m/s (Pater Noster) i morgen ikke gjør det til en krevende jobbe-tur. God tur videre! Gøy å følge dere.... Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 En må i køya, viktig at en hviler når det er enkelt. God tur videre. Mange veldig bra bilder. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Tak for symbolsk vink. Sidder på et torv i en landsby på Mallorca og venter på maden. Men følger jer og turen herfra og håber på gode forhold videre! Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 sap_2000 skrev 34 minutes ago: AHhhhhhh; nydelig. Stådingser her og der.. Her acet du. Tusen takk. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
sap_2000 Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Fikk dekning igjen på svenskesiden. Var rotete sjø opp mot kullen. Var nede i 10-12 kn og måtte dra av for noen innimellom. Nå er det meget bedre og vi er tilbake til 18. Vinden har meldt sin ankomst. Foreløpig rundt 5 msek fra NE. Vi håper på dreining mer mot V. Vi fortsetter så lenge alt er moro, og etterhvert brekker vi inn til høyre ett sted mellom Varberg og .....? tusen takk for følget og hyggelige kommentarer Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
pipe Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 (redigert) Som vanelig er det ett høyt trykk på å bruke kortest mulig tid på hente oppdragene men hvorfor det bestandig haster så mye kommer ikke like klart frem....syntes jeg. For meg hadde det vært totalt uaktuelt for knapper og glansbilder og ført båt fra tidelig om morgenen til seine kvelden dag etter dag mens man jager forbi alle steder som er verdt å stoppe. For all del så blir det noen fantastiske tråder å følge med på her inne så den saken er grei men det må da være hyggeligere for mannskapet med en litt slappere tidsplan der man har tid til å stoppe litt underveis,spise skikkelig mat og ta seg en ankerdram før solnedgang. Rett og slett være litt på tur samtidig som man utfører oppdraget med å føre en båt i fra A til B. Spørsmålet mitt er igrunn om det er dere som utfører oppdragene som hauser opp tidsjaget eller har oppdragsiverene kronisk dårlig tid? Antagelig kom dette spørsmålet i fra feil munn da jeg også er fæl til å henge i ramma til the bitter end når jeg skal gjøre noe eller for flytte meg selv eller familien. Redigert 1.Juli.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 De fleste har en jobb, dermed er tiden begrenset. Denne helgen er været langt fra optimalt, hvis en ikke skal vente til tirsdag ettermiddag bør en komme så nær Gøteborgsom mulig i natt. Blir humpete i morgen tidlig. Har selv svart belte i å seile forbi fine steder. De siste 5 turene på strekningen Oslo Kristiansand har jeg 4 ganger brukt mindre enn et døgn. Med seilbåt. Mange ombord som liker nattseilas. Ser de har god driv nordover. Blir spennende å se om de stopper i varberg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.