Jump to content

Kinavarmer (planar kopi), erfaring fra folk som har?


Wester

Recommended Posts

Momsen blir reknet ut etter verdien som selgeren fysisk skriver på pakken. Di fleste utenlandske selgere som selger en del til Norge, kjenner regelverket her, og skriver som regel "Gift" eller en verdi som er lavere enn den reelle verdien, ofte under momsverdien. Du betaler heller ikke moms for gaver du mottar, uansett pris. Jeg kjøper en del både fra Asia og USA, og det er vanlig praksis fra begge plasser. Jeg spørr heller aldri om å skrive en lavere verdi på pakken.

Link to post
Share on other sites

Ser 5kw varmere under 1700kr med fri frakt, noe som er helt utrolig billig..

Når jeg ser på forbruk for disse så er forbruket oppgitt til 0,2-0,5l/t

For en ekte Webasto er forbruk oppgitt til 0,2-0,6l/t

Dvs at kina varmer trolig ikke gir 5kw, hvis det oppgitte forbruket er nøyaktig og korrekt.

 

Jeg har en Kina Webasto kopi, den er oppgitt til 0,2-0,63l/t, så kanskje den leverer de oppgitte 5kw..

Dette er versjonen jeg har:https://www.aliexpress.com/item/2017-Newest-free-Shipping-Air-Parking-Heater-5KW-12V-diesel-similar-to-webasto-diesel-heater/32788093763.html?aff_platform=aaf&cpt=1516348119652&sk=727MrBe&aff_trace_key=69983a9f40004fe391321adf04b8d891-1516348119652-07879-727MrBe&terminal_id=03f4b40cd579425aacc550c48da2f734

Link to post
Share on other sites

Wester skrev for 14 timer siden:

Hvordan "slippe" momsen tro. Skal visstnok være 25% og vil bli krevd av frakt selskap? Hva betaler man typisk i frakt?

 

Tror ikke du skal være så bekymret :) De fleste har fri frakt, men har aldri opplevd det som noe problem. De fleste skriver ned verdien ganske så mye, i alle fall på aliexpress. I dette tilfellet så tror jeg faktisk jeg ville valgt å betale litt mere for varmeren på aliexpress. Ali har et litt mere strengt regime for selgerne en eBay, og det er bare butikker i Kina som får lov å selge der. Jeg har til enhver tid 20-30 ordrer på tur Og handler sinnsykt mye der både til meg selv og andre. Magefølelsen min tilsier i dette tilfelle at dette er varer av god kvalitet. Ikke spør hvorfor, jeg bare kjenner den er der :giggle:

Link to post
Share on other sites

Vurderer tre varmere til Speiderbåter i vinter - 2 x D2 og D4

Prisen med komplett monteringssett ligger oppmot 50 000 kr inkl mva.

 

Frister med Kinamodell, men alle monteringsdelene som pumpe, tankrør, eksosslange og gjennomføring osv utgjør fort halve prisen an norsk pris.

Fant ett nesten komplett sett i en av linkene over, men da var prisen over 600 dollar.

Mons

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, mons said:

Frister med Kinamodell, men alle monteringsdelene som pumpe, tankrør, eksosslange og gjennomføring osv utgjør fort halve prisen an norsk pris.

Fant ett nesten komplett sett i en av linkene over, men da var prisen over 600 dollar.

https://www.ebay.com/itm/5000W-24V-Air-Diesel-Fuel-Heater-PLANAR-For-Car-Truck-Motor-Homes-Boats-Bus-Van/142651227951?hash=item2136acff2f:g:w4QAAOSwmOJaRfSR&vxp=mtr

 

OBS! Linken er en 24v

 

Gjennomføring får du i Norge til rundt 1000kr, hvis du søker litt..

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
mons skrev 1 time siden:

Vurderer tre varmere til Speiderbåter i vinter - 2 x D2 og D4

Prisen med komplett monteringssett ligger oppmot 50 000 kr inkl mva.

 

Frister med Kinamodell, men alle monteringsdelene som pumpe, tankrør, eksosslange og gjennomføring osv utgjør fort halve prisen an norsk pris.

Fant ett nesten komplett sett i en av linkene over, men da var prisen over 600 dollar.

 

Mener bestemt jeg har sett nær komplette sett til rundt 2000,- på ebay. Eneste jeg så mangle var vel skrogjennomføring for eksos. 

Link to post
Share on other sites

Personlig så synes jeg det går en nedre grense på prisen på disse billige diesel varmere fra Kina. De virker for billig til å være bra kvalitet og jeg vet av egen erfaring at det er ikke alltid overenstemmelser med det som står i beskrivelser og bilder med det du faktisk får i posten.

Jeg synes Planar er en veldig bra alternativ til for eks Eberspacher. Planar er et godt kjent merke (dog ikke nødvendigvis her på berget) til ca. en tredels prisen på Eberspacher.

Min Eberspacher D3 virker ikke men jeg har ikke kommet så langt at jeg vet hvorfor. Om den viser seg å være gåen så bytter jeg den ut med en litt større Planar fremfor å bruke mye penge på reparasjon på  en gammel Eber.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Ang. Rør dimensjoner på Kina varmere; Har forstått at det stort sett er 75mm på luftslanger. I min båt er det 65mm fra før. Bør vel gå greit å strupe ned til 65 på en 5kw varmer? Fins det overganger fra 75 til 65??

når det gjelder eksos så har jeg 42mm slange og det må det vel gå an å fikse overgang til..noensinne vet dimensjon på eksos på kinavarmer ?

Link to post
Share on other sites

38 minutes ago, Wester said:

Ang. Rør dimensjoner på Kina varmere; Har forstått at det stort sett er 75mm på luftslanger. I min båt er det 65mm fra før. Bør vel gå greit å strupe ned til 65 på en 5kw varmer? Fins det overganger fra 75 til 65??

når det gjelder eksos så har jeg 42mm slange og det må det vel gå an å fikse overgang til..noensinne vet dimensjon på eksos på kinavarmer ?

Det var en uvanlig dimensjon på en eksos slange.

24mm på Kina og europeiske varmere, vannvarmere har som regel 22mm på eksos.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...