Jump to content

Kinavarmer (planar kopi), erfaring fra folk som har?


Wester

Recommended Posts

Leste en «feedback» der det sto «This is a great heater for cold Norway. I ordered one more” Nå vet ikke jeg om den skulle brukes I båt. Disse varmere heter forresten «Parking Heaters».

Jeg er egentlig litt skeptisk selv om jeg har bestilt en. Jeg kommer til å undersøke den grundig og muligens prøvekjører den uten å montere den i båten. Jeg har en Eber 3DL-C i båten nå som jeg har tenkt å ta ut og ta en overhalling på (vet ikke hva som feiler den så langt). Hvis jeg får den i gang igjen så kan det hende jeg bruker den og har kinavarmeren i bakhånd… Vet ikke helt men vi får se.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte også å kople opp Kinavarmer og teste den litt i "benk" før den settes inn i skuta ? Fikk e-post i dag fra selger om at den var sendt, så er på vei. blir spennende og teste. Har lest flere erfaringer på "baatfolk på Facebook" fra folk som har de i båt og er godt fornøyd..

Redigert av Wester (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 13 timer siden:

Betyr det at minst like mange er misfornøyde?

 

Er vel ingen som faktisk har installert denne som er misfornøyde. Men det er veldig mange der som er skeptiske til disse varmerne. I følge mange av de så kommer alle båtene som installerer disse til å brenne opp. For det må jo være noe galt med de siden de er så billige. 

Link to post
Share on other sites

Har ikke prøvd disse planar-varmerene selv. Men jeg har prøvd Eber en gang, i en firmabil. Snaut et år gammelt utstyr, og på tross av mange forsøk og verkstedturer fungerte aldri den Eberen. Den duret litt, og stoppet. Hver gang.

Så for min del har jeg bare dårlig erfaring med Eber, og da kan vel neppe Planar være dårligere? :D -Så jeg kommer til å prøve Planar fra Kina i min båt når den kommer på sjøen. Det kan jo umulig være dårligere enn Eberen jeg har prøvd tidligere??

 

Link to post
Share on other sites

I dag fikk jeg en melding fra selgeren om at de hadde nettopp fått in en ny leveranse av varmeapparater men de trengte 8 virkedager for å teste og klargjøre før de kunne sende. Fikk også tilbud om refusjon av salgssummen dersom det passet bedre. Det har jeg takket ja til. Vet ikke.. fikk plutselig kalde føtter så nå tror jeg jeg skal la det ligge en uke eller to før jeg evt. bestille et annet sted.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

7 hours ago, Komodo said:

Nei, bør ikke det. 

Betyr det at de som kjøper disse kjører med uisolert eksosslange, lydpotte (som i bil) og uten innsugningslyddemper? Ser jo at man kan isolere eksoslange oglyddemper selv og kanskje til og med lage seg en lyddemper til innsuget.

Link to post
Share on other sites

Det jeg mente er at det nødvendigvis ikke trenger å koste 3300 for å få montert opp en billigvarmer. Lyddemper til innsugsluft følger med i mange av settene, det gjør eksosslange også. Slangen må nødvendigvis ikke isoleres, det kommer an på montasjen. Eksosgjennomføring har flere lagt ut link til fra ebay til en annen pris, men mange har jo varmer fra før, og dermed også gjennomføring ferdig montert. 

 

Jeg oppfattet innlegget ditt slik at om man kjøper en billigvarmer må man regne med et kostbart montasjesett, og at mye av gevinsten ved å handle billig blir spist opp der. Men det er mulig jeg misforstod? 

Link to post
Share on other sites

Wester skrev for 1 time siden:

@PiperBill det var jo kjedelig da ? stod at de hadde på "lager" når du bestilte?

 

ang. Monterings utstyr så har veldig mange en varmer de bytter ut og kan i en viss grad benytte slanger mm

 

Ja litt kjedelig. Selgeren heter Zhibinoppa. Samme selger som den du lenket til.

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Hei

Det er en med aluminiums hus på 5kw med lcd panel og fjernkontroll på nettet. Har noen av dere sett en 8kw med det samme utstyret. Her er linken til den i aluminium dersom noen er intressert   https://www.ebay.com/itm/302594746391?ul_noapp=true

Reidar

Redigert av Philonica III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Komodo said:

Det jeg mente er at det nødvendigvis ikke trenger å koste 3300 for å få montert opp en billigvarmer. Lyddemper til innsugsluft følger med i mange av settene, det gjør eksosslange også. Slangen må nødvendigvis ikke isoleres, det kommer an på montasjen. Eksosgjennomføring har flere lagt ut link til fra ebay til en annen pris, men mange har jo varmer fra før, og dermed også gjennomføring ferdig montert. 

 

Jeg oppfattet innlegget ditt slik at om man kjøper en billigvarmer må man regne med et kostbart montasjesett, og at mye av gevinsten ved å handle billig blir spist opp der. Men det er mulig jeg misforstod? 

Det var det jeg mente ja. Men jeg ser jo at noen sikkert kan klare seg med uisolert slange og potte. I min båt ville ikke det fungert da det er mye annet utstyr i umiddelbar nærhet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...