Landcrab Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Chilli Solbris skrev 12 minutter siden: Er den den undervannskabelen på kartet du har dratt opp? 🥶 Godt det er du med så tilsynelatende godt humør som opplever dette, oss vanlige folk hadde nok ikke taklet dette like bra!! Burde nesten lage en liten vandrepokal til årets landkjenner på baatplassen.no, du er herved nominert😂😂 Hvis det ikke er «too soon» så er det jo et veldig gøy bakteppe for det hele at du tidlig i sommer delte den nøyaktige ruta di for denne leia😂 Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 https://e24.no/energi-og-klima/i/eJwx9Q/analytikere-venter-lavere-stroempriser-til-hoesten Skal du en tur til Suldalstraktene nå da? Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
MYVIVERA Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Chilli Solbris skrev for 1 time siden: Så var vi en tur oppe igjen! Når vi snakker pm tau i propellen…. Martin hos Ragnar Ringstad hadde følgende kommentar når vi byttet propeller i dag: «Feit strømkabel! Den var ny!!!» Det hadde de ikke sett før!😂😂😂 Lurer på hvor sikringen gikk…🤔🤔 Og jeg har fått nytt navn: Dagtölosen!😳😳 Får vel levere disse til rep fortest mulig! Holder korte intervaller på bytte!🤣🤣 Er Rävö uten strøm nå ☕️🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Landcrab skrev 1 time siden: Er den den undervannskabelen på kartet du har dratt opp? 🥶 Godt det er du med så tilsynelatende godt humør som opplever dette, oss vanlige folk hadde nok ikke taklet dette like bra!! Burde nesten lage en liten vandrepokal til årets landkjenner på baatplassen.no, du er herved nominert😂😂 Hvis det ikke er «too soon» så er det jo et veldig gøy bakteppe for det hele at du tidlig i sommer delte den nøyaktige ruta di for denne leia😂 Den pokalen skal jeg ha!!!😂😂😂 Men bare for fenne sesongen!😆😆 Vidar F.H. skrev 26 minutter siden: https://e24.no/energi-og-klima/i/eJwx9Q/analytikere-venter-lavere-stroempriser-til-hoesten Skal du en tur til Suldalstraktene nå da? Senker strømprisene så godt jeg kan!😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gullfisk Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Henger ikke med lenger jeg. Har du først knertet 5 bladerne, og så en av firebladerne, og nå en femblader igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Gullfisk skrev for 1 time siden: Henger ikke med lenger jeg. Har du først knertet 5 bladerne, og så en av firebladerne, og nå en femblader igjen? 😂😂😂 Heldigvis ikke fullt så gale! I våres når jeg var ute med kurs i D5L nappet vi såvidt borti kjettingen som holder brygga på plass. Og det kom svært så overraskende! I ettertid har jeg hørt om flere som har opplevd det samme. Så i juni hadde jeg med familien på tur. Gjennom Daftösund mot Rossö. Det gikk helt fint til jeg ble mer opptatt av å fortelle om området enn å følge med på området!😫 Då da ble det tur til Ragnar Ringstad og påsett av reservepropeller! Etter å ha vært på tur skulle vi legge til hos RR igjen i håp om å få nyrenoverte hovedskruer på plass før ferien. Når vi hengte på plass fendere synes jeg at bi kom veldig nærme Kjerringholmen! Og det var riktig! En bitteliten bunnkjenning der altså! Og så, etter å ha lagt værfast i Strömstad i fem dager så skulle vi til Fjällbacka! Vi kom til Rossö etter å ha klasket grundig nedpå ved Styrsholmen! Etter at det da ble en del vibrasjoner valgte vi å returnere til Ragnar Ringstad. For der kunne vi få satt på hovedskruene igjen😂😂. Og der er vi nå! Så når noen spør hvor vi tilbrakte ferien er svaret: For det meste på Ragnar Ringstad!🤪🤪 Så til dere som vurderer å bruke meg til båtfrakt! Velg en annen!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
7 knop Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Takk for fine oppdateringer. Du holder deg jo flytende og det er det jo det vigtigste Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 ‘Fjordplogen’ får etterhvert en ny betydning.. Ikke alle jordfresere som kan skilte med 2 x V10. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 7 knop skrev 1 time siden: Takk for fine oppdateringer. Du holder deg jo flytende og det er det jo det vigtigste Flyter flott av gårde!😅😅 Hvis mine tabber hindrer andre i å smelle på er det verdt å publisere! Fantino skrev 5 minutter siden: ‘Fjordplogen’ får etterhvert en ny betydning.. Ikke alle jordfresere som kan skilte med 2 x V10. 😂😂😂 Effektiv kabelkutter også!🤣🤣 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
leopard Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Chilli Solbris skrev for 1 time siden: 😂😂😂 Heldigvis ikke fullt så gale! I våres når jeg var ute med kurs i D5L nappet vi såvidt borti kjettingen som holder brygga på plass. Og det kom svært så overraskende! I ettertid har jeg hørt om flere som har opplevd det samme. Så i juni hadde jeg med familien på tur. Gjennom Daftösund mot Rossö. Det gikk helt fint til jeg ble mer opptatt av å fortelle om området enn å følge med på området!😫 Då da ble det tur til Ragnar Ringstad og påsett av reservepropeller! Etter å ha vært på tur skulle vi legge til hos RR igjen i håp om å få nyrenoverte hovedskruer på plass før ferien. Når vi hengte på plass fendere synes jeg at bi kom veldig nærme Kjerringholmen! Og det var riktig! En bitteliten bunnkjenning der altså! Og så, etter å ha lagt værfast i Strömstad i fem dager så skulle vi til Fjällbacka! Vi kom til Rossö etter å ha klasket grundig nedpå ved Styrsholmen! Etter at det da ble en del vibrasjoner valgte vi å returnere til Ragnar Ringstad. For der kunne vi få satt på hovedskruene igjen😂😂. Og der er vi nå! Så når noen spør hvor vi tilbrakte ferien er svaret: For det meste på Ragnar Ringstad!🤪🤪 Så til dere som vurderer å bruke meg til båtfrakt! Velg en annen!😂😂😂 Herlig med litt selv ironi etter en uheldig sommer men ligninga er at det det er kos uansett hvor en er med båt 😀😀 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 leopard skrev 36 minutter siden: Herlig med litt selv ironi etter en uheldig sommer men ligninga er at det det er kos uansett hvor en er med båt 😀😀 Vi prøver oss ut i morgen tidlig!😌😌😌 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Chilli Solbris skrev for 8 timer siden: Så var vi en tur oppe igjen! ..... Hæ, tatt propellene nå igjen !!! Ja ja, du brenner i alle fall ikke så mye diesel når du ligger hos RR da Men hva gjorde du helt nede i det sundet ved Styrsö? er jo veldig grunt nedi der. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Komodo skrev for 8 timer siden: Hæ, tatt propellene nå igjen !!! Ja ja, du brenner i alle fall ikke så mye diesel når du ligger hos RR da Men hva gjorde du helt nede i det sundet ved Styrsö? er jo veldig grunt nedi der. Det har gått forbausende lite diesel!😂😂 Gled forbi og inn i sundet med 10-15 meter! Det var nok! Fulgte ikke godt nok med! Har definitivt ingenting inne i der å gjøre!😌😌 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2023 Har endelig fått lagt opp kabelstrekk til kamera som har lugget pent i esken sin i ca et år. Originalkamera. Skulle gjerne fått speilvendt bildet. Det finner jeg ikke ut av hvordan gjøres! Tips tas i mot med takk! Det er kondens på innsiden av glasset. Irriterende! Håper det blir borte! Men nå har jeg ryggekamera på alke tre plotterne!😃😃😁 Bilde før kondensen dukket opp! Og så kom det en irriterende kondens på innsiden av glasset! Synes godt Her var det trangt gett! Det er lagt opp rør til å trekke i over alt i båten. Skal få laget et deksel til å dekke over hullene til kablene. På plass igjen. Forbasket irriterende med kondens. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MagnusB Svart 10.August.2023 Link til dette innlegget Svart 10.August.2023 Du må nok koble deg til kameraet ditt med en pc, via nettverket. For og så logge inn på kamera sin konfigside, der vil du nok kunne snu og vende på bildet som du vil :) Kjedelig med kondensen, spørs vel om det blir noe bedre av seg selv. Hør med de du kjøpte kameraet av.. Og et tips, den strømkoblingen er jeg redd ikke overlever vinteren hvis den er ute i elementene. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 10.August.2023 Link til dette innlegget Svart 10.August.2023 Har du prøvd å vende polene på strømmen? Mener å huske det var sånn jeg gjorde det ved vending av et ryggekamera en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 MagnusB skrev for 9 timer siden: Du må nok koble deg til kameraet ditt med en pc, via nettverket. For og så logge inn på kamera sin konfigside, der vil du nok kunne snu og vende på bildet som du vil :) Kjedelig med kondensen, spørs vel om det blir noe bedre av seg selv. Hør med de du kjøpte kameraet av.. Og et tips, den strømkoblingen er jeg redd ikke overlever vinteren hvis den er ute i elementene. Skal høre med Navico om kondensen og hvordan jeg skal vende bildet. Er jo helt håpløst at det ikke fremgår av manualen. Den strømkoblingen er nok grundig pakket inn etter at bildet ble tatt!😊😊 Grufolf skrev for 8 timer siden: Har du prøvd å vende polene på strømmen? Mener å huske det var sånn jeg gjorde det ved vending av et ryggekamera en gang. Det skal jeg sjekke om jeg kan gjøre! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MagnusB Svart 11.August.2023 Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Bra :) Ikke snu polariteten på kameraet, det vil ikke hjelpe, men i verste fall skade kameraet. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 MagnusB skrev 19 minutter siden: Bra :) Ikke snu polariteten på kameraet, det vil ikke hjelpe, men i verste fall skade kameraet. Ja, tenker det samme. Kobler ikke noe som helst før jeg har sjekket det ut. 😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
NC9 Svart 11.August.2023 Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Lurte på hvor du fikk kjøpt den kontakten til 12V på kamera Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 NC9 skrev for 1 time siden: Lurte på hvor du fikk kjøpt den kontakten til 12V på kamera Den følger originalt fra Simrad. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
oystein_k Svart 11.August.2023 Link til dette innlegget Svart 11.August.2023 Chilli Solbris skrev for 18 timer siden: Har endelig fått lagt opp kabelstrekk til kamera som har lugget pent i esken sin i ca et år. Originalkamera. Skulle gjerne fått speilvendt bildet. Det finner jeg ikke ut av hvordan gjøres! Tips tas i mot med takk! Det er kondens på innsiden av glasset. Irriterende! Håper det blir borte! Men nå har jeg ryggekamera på alke tre plotterne!😃😃😁 Bilde før kondensen dukket opp! Og så kom det en irriterende kondens på innsiden av glasset! Synes godt Her var det trangt gett! Det er lagt opp rør til å trekke i over alt i båten. Skal få laget et deksel til å dekke over hullene til kablene. På plass igjen. Forbasket irriterende med kondens. Sender deg instruksjon på Mail Må bruke PC og onvif device manager Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2023 oystein_k skrev for 20 timer siden: Sender deg instruksjon på Mail Må bruke PC og onvif device manager Supert! Tusen takk!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 31.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2023 Litt god musikk!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2023 Link til dette innlegget Svart 31.August.2023 Ingenting er som lyden av diesel for 10.000kr i timen 😊🫶 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.