Framtia Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 hva med denne (Jeanneau 42.2)? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=161715037 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 https://www.dba.dk/bavaria-44-ocean-aarg-2003/id-106294747/ bavaria 44 ocean. Centercocpit Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Jeg ville ikke valgt centercockpit om jeg skulle bodd i båt. Synes det har stor verdi å ha litt gulvplass/rom i cocpipit. Beste løsning etter mitt syn er direkte inngang fra akter, og ingen ratt/pidestall/løygang/bord som man må passere hver gang man skal inn og ut. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Jeg er ganske enig med deg Framtida når det gjelder sentercockpit. Lett tilgang bakfra setter jeg pris på. Det blir litt som hekkporten på White Lady Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Framtia skrev 37 minutter siden: hva med denne (Jeanneau 42.2)? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=161715037 Denne tipper jeg har samme størrelse som bav 42 i forpigg. Der blir det desverre for trangt. Men de er fine de franske båtene. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Too Much skrev for 6 timer siden: Denne er vel aktuel?. Kun et skrog å vedlikeholde også, desuten krenger den når du seiler, det er halve moroa. Henteturen bør være overkommelig for enkelte :-) NOR Registrert er den også. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=154346552 Ganske bra båt dette. Skal lure på hvor langt ned den kan komme.. ligge på været litt å se? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Too Much Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Bare å ta opp telefonen. Være åpen på at prisen er noe over det du kan betale. Ulempen er selvfølgelig at du har røpet maks prisen din i denne tråden :-) Det er lov å sondere markedet samt å ta en hyggelig prat med selger og prate pris / utstyr / tilstand uten å være ufin. Meldinger ala "denne får aldri solgt til denne prisen der den ligger, kjøper den for 900k, budet står 10 minutter" fungerer som regel ikke. Båten skal jo selges, så da gjelder det å ha god kontakt med selger før eventuelt prisen reduseres og noen snapper den. Blir den for dyr så vet du hva prisen ble og kan fortsette letingen med fakta om prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Kjøp båten og seil den hjem via Karibien! Den ligger jo i Pole position Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Velkommen etter Bjørn Skjønte at du tenkte å konvertere til seilbåt jfr dette innlegget i sommer. En helt annen opplevelse å være ombord i seil kontra motorbåt. Bare å begynne å glede seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Takk @Dykker, det var nok en riktig antakelse. Vi får se hvor dette fører hen. Men det er starten på en prosess Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Lanber skrev for 1 time siden: Kjøp båten og seil den hjem via Karibien! Den ligger jo i Pole position Det er noe med å lære seg å krabbe...før en skal gå.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Bjørn Løvjomås skrev 16 minutter siden: Det er noe med å lære seg å krabbe...før en skal gå.. ? Har alltid hørt at Norskekysten er noe av det mest krevende som finnes. Tror du er kompetent nok i bøtter og spann ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Det var veldig pent sagt @Pinkvin, men når det kommer til seiling er jeg nok en grønnskolling. Min erfaring er seilbrett på 80 tallet, og et comeback på 2000 tallet. Pluss 2 timer i en willing31 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
aileenll Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Allan E skrev for 5 timer siden: https://www.dba.dk/bavaria-44-ocean-aarg-2003/id-106294747/ bavaria 44 ocean. Centercocpit Det er to bavaria ocean i Tvedestrand en 36' og en 38'. De står på land nå, men mulig du kan kontakte eierene for en omvisning. De har vesentlig høyere kvalitet en andre bavariaer jeg har sett. Og i 44' er det ingen løygang å snuble i og en stor og romslig akterkabin! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Tom Rør Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Jeg så denne tråden først nå, og satt nesten butter chickenmiddagen i halsen. Dette blir spennende lesning framover. Jeg skjønner deg litt, og det er et tøft valg du evt. gjør. Lykke til med letingen⛵️⛵️ Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Tom Rør skrev 17 minutter siden: Jeg så denne tråden først nå, og satt nesten butter chickenmiddagen i halsen.... Jeg sølte ut en kaffekopp på skrivebordet, ringte Bjørn sporenstreks på telefonen og snakket nesten en time med ham før jeg fikk roet meg Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Tom Rør skrev 20 minutter siden: Jeg så denne tråden først nå, og satt nesten butter chickenmiddagen i halsen Det er godt jeg kan bidra til noe positivt Tom? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 aileenll skrev for 2 timer siden: De står på land nå, men mulig du kan kontakte eierene for en omvisning. De har vesentlig høyere kvalitet en andre bavariaer jeg har sett. Og i 44' er det ingen løygang å snuble i og en stor og romslig akterkabin! Legger det bak øret, tusen takk Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
enslagsgjest Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Hva med Bavaria 47 ocean? Litt over budsjett og du må til utlandet for å finne en. https://sailboatdata.com/sailboat/bavaria-ocean-47-cc Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Takk for tips. Setter pris på all hjelp. Ser ikke helt for meg senter cockpit. Men der er nok mye fordeler med det og. Hva er best? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
enslagsgjest Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Jeg ville ikke latt cockpitløsningen bestemme hvilken båt jeg hadde kjøpt. Hvis jeg skulle seile i ekstremt vær så hadde jeg tenkt på det, men det skal vel ikke du så vidt jeg vet. Centercockpit føles tryggere og mer beskyttet, men kan bli litt trang ved havneliv. Jeg ville aldri hatt båt med åpen hekk. Fordeler er det jo, angående drenering, men hadde aldri følt meg trygg i en sånn cockpit. Se nøye på Bav 47 Ocean. Svær owners cabin, lett tilgjengelig hekk og dekkshus med vunduer, så du slipper kjellerfølelsen. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Ask Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Hei Eg har hatt båt med sentercockpit. Targa 96. Då me hadde båten, så elska me centercockpit, men i dag ville eg ikkje kjøpt ein slik båt. Båten skal vera stor, om ikkje centercockpit tek for mykje plass. Ein sit òg vel høgt i båtar med centercocpit. Ein ting å tenkja på er at det bør vera lett, og trygt, å gå om bord og på land. Ein høg, og bratt, trapp ned til salongen er òg noko det kan vera ein føremon å unngå. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Du har flere gode poeng her som jeg nok kanskje ikke tenker grundig nok over. Vinduer er jo noe jeg har lært å sette pris på Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Allan E Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 En er vel mest inne i en båt når en bor i båt hele året. Greit med god plass under dekk. De ocean båtene er vel litt mer påkosta enn vanlige bavaria tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Stefanesai Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Nå har jeg en forkjærlighet for (og sparer til) Nauticat. Se om du finner en Nauticat 43, solid tung seiler, dekkshus, lite treverk utendørs og en direkte lekker akterkabin. Og som ellers, topp kvalitet. Kanskje litt i overkant av budsjett, men den som leter osv... Lykke til ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.