Sjøbliss Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Lars H. skrev for 7 timer siden: Men er en ikke redd for å få skitt på fingrene, går det bra. Gratulerer med godt utført job b! Takk for det 👍 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Tom Rør Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 God tur til dere. Satser på rundhåndet dokumentasjon, så alle med sverigeabstinenser (og oss andre) får dosene sine med feriebilder 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Riktig god tur sydover, Trude og Lars. Regner med mange flotte bilder og reiseskildringer. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 (redigert) Trudelutt er observert fra verandaen. I godt driv nedover Mossesundet. Første etappe er i gang. Hadde en liten passiar på VHF'en med skipperen ombord og ønsket dem god tur i finværet Redigert 20.Mai.2020 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Takker for bilder Bonus, greit å bli fulgt med. Nå ligger vi sammen med en håndfull andre båter i Strömstad, indre havn. Det var en aldeles nydelig tur. Vi hadde sol fra skyfri himmel, vind og sjø inn bakfra, 3m/s og under 0,5m sjø. ved ankomst her 18 grader. Nå er gjesteflagget på plass også, og jeg skal snart få middag. Imorgen tror jeg det blir tur til Fjällbacka, og så videre til Hunnebostrand, vi får se det ann. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Da blir det ikke noe rødvinstreff denne gangen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Bonus skrev for 7 timer siden: Hadde en liten passiar på VHF'en med skipperen ombord og ønsket dem god tur i finværet Hva er kallesignalet på Mossebryggen? 🤪 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 (redigert) Hulda skrev 14 minutter siden: Da blir det ikke noe rødvinstreff denne gangen :-) Nei, det ble dyrkjøpt italiensk fra polet! Sjøbliss skrev 6 minutter siden: Hva er kallesignalet på Mossebryggen? 🤪 Bonus! Ellers er å berette at havneavgiften for vår 27 fot båt er SEK200, pluss 40 for strøm her i Strömstad. Redigert 20.Mai.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
YngveKL Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 10 minutes ago, Lars H. said: Nei, det ble dyrkjøpt italiensk fra polet! Bonus! Ellers er å berette at havneavgiften for vår 27 fot båt er SEK200, pluss 40 for strøm her i Strömstad. Hva ble det servert til den dyrekjøpte italieneren fra polet da? God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Sjøbliss skrev 20 minutter siden: Hva er kallesignalet på Mossebryggen? 🤪 Derom diskuterer de lærde ... men jeg bruker fortsatt ‘Bonus’ ved oppkall ... Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 God tur Lars og tak for billederne indtil videre Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 (redigert) Bonus skrev 31 minutter siden: Derom diskuterer de lærde ... men jeg bruker fortsatt ‘Bonus’ ved oppkall ... Bra det. Håper egentlig du kommer på sjøen igjen. Men sånn er det. Kall meg opp med Sofia, selv om @Bjørn LøvjomåsLøvjomås brukte Sjøbliss. Svarer på det også jeg 🍷 Beklager @Lars H. skal slutte avsporingen! Redigert 20.Mai.2020 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bonus Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Sjøbliss skrev 14 minutter siden: ... Kall meg opp med Sofia, selv om ... brukte Sjøbliss. Svarer på det også jeg 🍷 Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 19 hours ago, Flid said: Hamburgsund i kveld. Hunnebo i morgen tidlig og deretter Smøgen hvor vi har avtalt bunkring. Flid i Hunnebo Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 1 hour ago, Lars H. said: Nei, det ble dyrkjøpt italiensk fra polet! Bonus! Ellers er å berette at havneavgiften for vår 27 fot båt er SEK200, pluss 40 for strøm her i Strömstad. 70,- for 36 fot i Hunnebostrand Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 (redigert) Lars H. skrev for 3 timer siden: Ellers er å berette at havneavgiften for vår 27 fot båt er SEK200, pluss 40 for strøm her i Strömstad. Tanum Kommune, Grebbestad - Hamburgsund og Fjellbacka er dyre selv på denne tiden. Hunnebo til Malmøen har vårpriser fram til midtsommer. Redigert 20.Mai.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 (redigert) Jeg minnes når vi møttes på Resø under ferieturen deres for 2 år siden. (Ser på båtloggen min at det var 14 mai 2018). Ønsker dere god tur og gleder meg til å følge reisebrevet deres Redigert 20.Mai.2020 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Flid Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 (redigert) Lars, det er i Hunnebo det skjer. Se dyrene på fordekket i den blå båten. Redigert 21.Mai.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 (redigert) Trodde det var innreise forbud til Sverige eller utreise fra Norge om man ikke har jobb på ene siden av grensen. Eller er det sånn "at vi ikke kan se den grense på vann" ? Men over vann er det noen grense bøyer. Leste om en båt på sørlandet som hadde kommet inn i norsk farvann og ble innbrakt av politiet. Redigert 21.Mai.2020 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Key Freak Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 Chris284 skrev 14 minutter siden: Trodde det var innreise forbud til Sverige eller utreise fra Norge om man ikke har jobb på ene siden av grensen. Det er ikke forbudt å reise til Sverige, men man må i karantene når man returnerer til Norge. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
lurvetass Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 God tur og ferie @Lars H. og Trudelutt. Vi hilser fra årets første overnatting på Krukehavn, Hvasser. Dere er jo godt kjent der også tror jeg. Vi følger dere og noterer fine steder til fremtidige turer. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Hulda Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 (redigert) I år er det anbefalt ferie i Norge. Og det frister virkelig: Etter først og ha kjørt fast firehjulstrekeren i en snødrive, var vi en halvtime etter klar til å entre hytta: 14 varmegrader og drøyt halvannen meter snø foran inngangen. Jeg vet det er mange, blant annet Trudelutt & Co, som misunner oss. Utedass. Vi reiste hjem i ettermiddag. Redigert 21.Mai.2020 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 Flid skrev for 7 timer siden: Lars, det er i Hunnebo det skjer. Se dyrene på fordekket i den blå båten. Han der har jeg støtt på både i 2017 med snekka og i fjor med nybåten! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 Og ikke minst, @Lars H. : God ferietur! Drar nok til Sverige i år jeg også, men det blir på sensommeren. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 (redigert) Blåmann og geitene hans har vi ikke sett ennå, men vi er i hvert fall godt fortøyd her i Hunnebostrand etter en tur på flatt vann fra Strömstad via Kosterfjorden, Gule Humpen og Humparne. Her er det faktisk godt med båter (vi er kun to norske). Men så er det jo langhelg med Kristi Flygardag idag som de sier her nede. Og jeg som trodde det ikke var bra å si Himmelspretten! Redigert 21.Mai.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.