Lars H. Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Jeg er etter hvert blitt ateist selv om jeg leste bibelen og gikk i kirken i min ungdom (tro det eller ei). Så slike forsamlinger som jeg leste om i Aftonbladet holder jeg meg langt unna. Donsø kommer nok til å bli et mål en eller annen gang, men ikke i et koronaår. Mandag tusler vi oss sakte nordover. Hvor langt? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Leste Boken frivillig, så langt kom aldri jeg. Men Albrects kanal og Marstrandsön kunne kanskje vært noe? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Nei nu må dere 2 slutt å drekk🧞♀️🧞♀️🧞♀️ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Vi har ennå et par 3-liters dunker rødt ombord før neste bunkringsstasjon, regner med at Hulda sørger for heller å ikke gå tom for rødt? Planen videre er pt. Dyrön mandag morgen før ny kuling ut på dagen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Systembolaget på Fagernes tilbød simpel rødvin til NOK 435 for tre liter. Som kompensasjon vartet de opp med gratis sprit ved inn- og utgang. Smakte forferdelig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Litt seriøst, så går det med litt av de små spritflaskene her også. Har jeg tatt i lokket på en søppelcontainer for å kaste bæsjeposen etter skipshunden, er det frem med flasken med Antibac. Å få sjuken her nede på ferie, er noe vi helst vil slippe. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Hulda skrev 52 minutter siden: Systembolaget på Fagernes tilbød simpel rødvin til NOK 435 for tre liter. Som kompensasjon vartet de opp med gratis sprit ved inn- og utgang. Smakte forferdelig. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Lars H. skrev 42 minutter siden: Litt seriøst, så går det med litt av de små spritflaskene her også. Har jeg tatt i lokket på en søppelcontainer for å kaste bæsjeposen etter skipshunden, er det frem med flasken med Antibac. Å få sjuken her nede på ferie, er noe vi helst vil slippe. Har godt med Antibac i båten jeg også. Er greit å være nøye på slikt når man er i en risikogruppe. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gunga Din Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Hulda skrev 1 time siden: Systembolaget på Fagernes tilbød simpel rødvin til NOK 435 for tre liter. Som kompensasjon vartet de opp med gratis sprit ved inn- og utgang. Smakte forferdelig. ......pass deg så du ikke blir ....... Styrmann var nede å kjøpte en 3-liter her til dobble prisen......på onsdag er vi tilbake i EU.....Midsommar på fredag Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Svensk Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Lars H skriver om Corona svenskar. Får hoppas detta är en advarsel till alla norskar så att vi kan ha sommarferie i våra hemmavatten för första gången på 15 år. Skönt att slippa dra till Danmark o Norge (dit vi inte får dra) för att finna oss en plats. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Midsommar på fredag ja, vi får planlegge et trivelig sted uten for mye håll igång (men litt stemning). Her noen bilder fra Gullholmen for 5 år siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Svensk skrev 10 minutter siden: Lars H skriver om Corona svenskar. Får hoppas detta är en advarsel till alla norskar så att vi kan ha sommarferie i våra hemmavatten för första gången på 15 år. Skönt att slippa dra till Danmark o Norge (dit vi inte får dra) för att finna oss en plats. vi lurer litt på om vi skall seile i Bohuslän i Juli, første gang på 20 år.............. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Vi skal være hjemme i hagen i juli (fellesferien/kaoset) som alltid! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 (redigert) Så ble det tid for å flytte litt på seg. Startet tidlig etter frokost nordover i 2m/s vind og flatt vann. Etter snaue 2 timer ankom vi søndre havnen på Dyrön der linene nå er byttet ut med gangbare dobbeltbåser. Her blir vi nok liggende en stund. Har nettopp fått melding fra Flid som vi har vært sammen med sydover at de er vel fremme på Læsø. Redigert 15.Juni.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sanztra Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Herlig lesing Lars, fortsatt god tur Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Faxen Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Må si du har bomma på været Lars. Må jo være fryktelig med den varmen. Kanskje det er bedre slik? Ha en fortsatt god ferie. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Og så ble det et lite Sagabåt-treff her! men på utsiden er det de STORE som passerer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 16.Juni.2020 Del på Facebook Svart 16.Juni.2020 Ser ut som det kan bli varmt....... https://www.gp.se/nyheter/göteborg/solig-och-varm-midsommar-väntar-i-göteborg-1.29679268 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2020 (redigert) Og så var midtsommardagen over. Jeg må si det ble plass til mange båter, på langbryggen lå de 5 utenpå hverandre. Men fredelig og rolig, mye stemmer men ingen dunk-dunk musikk. Idag var det mange som gikk, men fremdeles mange båter igjen. Vi drar nordover på mandag. Nå ligger vi trygt og godt. Redigert 20.Juni.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 20.Juni.2020 Del på Facebook Svart 20.Juni.2020 Fremdeles lungt nordover. Tror jeg talte 6 gjestbåter i Strömstad havn i morges. Før corona hadde de vel regnet med 600. Ingen grunn til å stresse med å komme hjem før 1. juli dette året. Tenker vi tar sommerferie i oktober/november. Om ikke smitten har eksplodert igjen. Hadde en internettkompis som tok siste reis for snaue to uker siden. Frisk som et ekorn. Rett i kjeller'n på no time. Konen hans fikk bare litt lett feber og hoste. Så vær forsiktig, ikke noe klemming på damer du ikke kjenner :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.Juni.2020 Del på Facebook Svart 20.Juni.2020 (redigert) Hulda skrev for 7 timer siden: Hadde en internettkompis som tok siste reis for snaue to uker siden. Frisk som et ekorn. Rett i kjeller'n på no time. Konen hans fikk bare litt lett feber og hoste. Så vær forsiktig, ikke noe klemming på damer du ikke kjenner :- Feilpost. Redigert 20.Juni.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 da har lars'rn vært på båttur på Koronakysten i 4 uker og lever i beste velgående. Det er håp i hengande snøre. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 Jo da, med god avstand til alle andre og flittig bruk av sprit (håndsprit altså), lever vi i beste velgående. Etter DyrönS ble det noen dager i Skärhamn (måtte bunkre rødt) før vi nå er tilbake i Fiskebäckskil. Men her blir vi ikke mange dagene med den havneavgiften de har nå i høysesongen. For vår båt betaler vi nå SEK350 +40 for strøm! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 24.Juni.2020 Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 Fyrakke'n. Det blir 400 kroner natta for en båt på 27 fot. Mulig vi venter med sommerferien til vintertakstene har lagt seg over skjærgården. Til neste år blir det tidlig ferie igjen. Hvordan er det med belegget? Ser på webcam at det er svært, svært få gjestebåter i Strömstad. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 Ingen problemer med plasser noen steder. Fredag blir det till privat (gratis) brygge, du vet nok hvor jeg mener. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.