På svai Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Bra! Greit å vite hvilket selskap dette er slik at vi kan unngå dem. Virker som om de er fullstendig firkantet og med dårlig skjønn.Denne saken tjener dem lite til ære. Håper det ordner seg til det beste for deg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2020 Er litt usikker på om jeg skal gi dem sjanse å svare før jeg røper navnet. Hva mener dere. Jeg ønsker absolutt ikke å gjøre noe galt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 I og med at du nå har fått (endelig?) avslag fra forsikringsselskapet så er det i alle fall mer naturlig å dele navnet dems, samt nevne denne tråden for dem. Det er meget dårlig reklame når forsikringsselskapet ikke tar ansvar for noe de har ansvaret for (etter mitt syn). Jmfr @sap_2000 sin kommentar som jeg er enig i. For oss andre er det greit å vite hvilke selskap man skal styre unna. Det er ikke noe poeng å bruke et selskap som sniker seg unna ansvaret. Men om det er rett å slippe navnet nå, eller gjøre det senere, det er jeg ikke rett person til å uttale meg om. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
lurvetass Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden: Jeg har vært litt usikker om jeg vil legge ut hvilket selskap. Da bør jeg opplyse selskapet om denne tråden. Dette er nok noe av det forsikringsselskapet hang seg opp i med en gang. Da antok nok at jeg fikk maskinvare, som følge av dårlig vedlikehold eller teknisk feil. Derfor antok jeg at når de fikk rapporten fra Marex, at de ville se på saken med nye øyne. Den gang ei. Enig i at du tenker deg om før du nevner selskapet. Men når det gjelder klagen til nemda. Jeg tenker at vi kanskje har funnet et viktig punkt for å kunne snu saken med å få nemda til å vurdere med et annet utgangspunkt en selskapet. Dette er ikke en motorskadesak. Dette er en ytre hendelse som har medført vannintrenging i båtens originale og godkjente opplegg som denne gangen rammet motor på den siden ytre hendelse oppstod. Snakket med båtadvokaten? Viktig å formulere klagen på rette måten for å få kontorfolka som ikke var der og så hva som skjedde til å tenke regelverk med riktig utgangspunkt. Tenker vinklingen av saken er veldig viktig. Da kan kanskje dokumentasjonen fra Marex fungere på rette måten. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Kanskje en ide å få båtadvokaten til å sende klagen på vedtaket ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2020 Klagen er allerede sendt. Jeg har tro på å gi enkle, riktige forklaringer på hva som har skjedd. Det er også en tråd på Båtadvokaten svarer forumet. Han har rådet meg til å klage. Dere kan lese tråden som ligger der. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Werlin Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Du skal jo møte dem igjen, og de er jo bare mennesker de også. Synes du godt kan gjøre det klart for dem at du vil legge ut navnet deres fordi du mener det er av allmenn interesse, men du kan jo godt gi dem en mulighet for å svare før du gjør det. Altså et par dager. Men jeg er ingen ekspert, her heller ;) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Har det blitt en konklusjon på denne saken? Håper det ble dekket, men frykter vel det ikke gikk den veien. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Jeg venter enda på svar fra Finansklagenemnda. Men kjenner jeg mister motet . Frykter det blir avslag. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Stå på - lykke til 👍 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Andora Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Hvordan går det med klagesaken?noen fremskritt eller tilbakeskritt🤔🤔 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 26.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2020 (redigert) Venter fortsatt på svar fra fkn. Men må innrømme at jeg tror saken nok er tapt. Desverre Lagt til: jeg har også bestemt meg for å ikke opplyse om forsikrings selskapet sitt navn. Dersom fkn gir dem medhold, at det er slik det skal være. Og jeg tar feil. Så vil jeg ikke sverte selskapet. Redigert 26.November.2020 av Bjørn Løvjomås Lagt til (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Andora Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Kjedelig,håper det løser seg🤔🤔👍👍 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 15.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Har lyst til å oppdatere litt her i denne tråden. Saken ligger enda hos finansklagenemnda. Sendte en melding til dem, for å høre hvordan det lå an. Svaret var greit. Det var lang saksbehandlingstid 🙂 Pga div hendelser og noen små investeringer, så valgte jeg i samarbeid med min bank, å øke lånet på min båt. Når min kontakt da sjekker litt grundig på forsikringen sin side, så står det at de ikke dekker bobåter. Dermed vil ikke banken øke lånet likevel, å ber meg sjekke med forsikringsselskapet at jeg har gyldig forsikring. Jeg tar kontakt med FRENDE. Å får klart svar, de vil ikke forsikre bobåter. 😳 Da er saken grei for meg. Jeg må bytte selskap. Kontakter flere selskap, å havner samme dag over i Tryg. De har ikke noe slikt i sine papirer eller vilkår. Så kommer det som er grunnen til at jeg nå velger å offentliggjøre selskapets navn, nemlig FRENDE. I telefonsamtale, har fagleder båtskade opplyst til meg, at alle selskaper har like vilkår når det gjelder skade på motor alene. Når jeg nå leser vilkår til Tryg, finner jeg ikke slike vilkår. Som jeg leser det, med mulighet for at jeg feiltolket, så ville skaden som ble påført min båt, blitt dekket i Tryg. Med andre ord så har fagleder båtskade i FRENDE løyet for meg. Slikt gjør meg egentlig litt sur. Dette fant jeg ut i midten av januar. Jeg har gått å irritert meg over dette nå i lang stund. Så derfor kommer dette innlegget nå, jeg vil advare dere mot denne måten å behandle kunder på. FRENDE påstår jo at de har Norges mest fornøyde kunder, vel.. de har en misfornøyd en. Dvs. Jeg er jo ikke kunde der mer, bortsett fra en forsikring på en hund. PS. For noen mnd siden sendte jeg mail til fagleder skade hos FRENDE, der jeg opplyste om denne tråden, og at jeg ville gå ut med navn på selskapet. Ikke fått svar på den henvendelsen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Det er egentlig drøyt av et selskap å si ‘det er slik hos alle’ eller ‘ingen gjør ditt eller datt’. En saksbehandler i et selskap kan ikke ha oversikt over hva alle andre selskap gjør. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Werlin Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Ja, det må man si var en guffen erfaring med Frende. Synes det er viktig å få frem slike erfaringer. Dette er profesjonelle selskap med juridisk ekspertise og man står ofte ganske alene i en situasjon mot dem. Som forbrukere ligger vår makt i informasjonsdeling, dersom noen selskap opererer på den måten Frende her gjør må man varsle om det slik at alle kan styre unna. På den måten gjør man det ulønnsomt for dem å operere på slike måter. På samme måte bør man skryte av de selskapene som ikke opererer som Frende og gjore det mer lønnsomt for de ordentlige selskapene og drive hederlig. Utrolig lei opplevelse du har hatt Bjørn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 16.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Takk for støtte. Det betyr mer enn dere aner. Jeg ønsker å være rettskaffen. Å liker ikke å snyte hverken forsikring eller andre. Men samtidig så ønsker jeg at andre skal være likedan mot meg. Å dersom jeg oppdager løgn liker jeg det særdeles dårlig. Det gledelige i dette, er jo at motor hat fungert veldig bra siden dette uhellet. Måtte starte motor nå i kuldeperioden, pga mye is der jeg lå på Havstad. Det var vel ca 8 kuldegrader ute. Selvfølgelig ikke så kaldt i motorrom. Men likavel startet disse grønne skjønne i kjelleren rimelig greit, uten noe særlig røyk. Slike ting gjør meg også litt glad 🙂 Viktig å fokusere på de positive små saker, å ikke for mye på dritten rundt 🤪 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Martine29 Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Har fulgt denne tråden og hadde jeg opplevd dette så ville jeg virkelig tatt kontakt med den såkalte 4.statsmakt nemlig mediene. Tv2 hjelperDeg har opp gjennom årene tatt opp små og store saker. Og dette er en sak som helt sikkert opprører alle her inne. Viktig at de som leser dette også kommer med støtteerklæringer til deg og ikke bare tenker at dette ikke skjer meg. Nå må du bare stå på krava og lykke til. I ærbødighet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marida Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Igjen er det dessverre slik at det man betaler for forsikring har to priser, nemlig en før og en etter skade. Har derfor Gjensidige (som sikkert er dyrere) som er bra etter skade. Sjekket nå ifm frost og snø. Der har de vilkår jeg kan leve med Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Det triste i denne sake, i tillegg til at du er skadelidende, er at du opplever det vi alle frykter, nemlig at vi ikke får dekket det vi er sikre på at vi er forsikret mot. Man sover godt om natten, i forvissing om at alt er på stell. Jeg har hatt trøbbel en gang ifbm en skade, og forbannet meg på at jeg ikke skulle ha noe med det selskapet å gjøre mer. En annen sak, som ligner litt på din, var etter båtkjøp i UK, å finne ut etter flerfoldige uker at selskapet jeg hadde tegnet forsikring i ikke forsikret båter "der nede". Min lærdom av disse to sakene, er at man ikke bare skal se prislappen på premien, men hva selskapet faktisk dekker, og hvor fornøyde kundene er. Du har min fulle støtte og sympati, og det gamle selskapet ditt, står nå på min liste over selskaper jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Taskeladden Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 (redigert) Dette var bare trist å lese. FRENDE Forsikring kommer ALDRI til å få en eneste krone av meg. Dette er ELENDIG kundebehandling. Håper de får bokettersyn hver måned i hele 2021. Om noen søker på FRENDE Forsikring på google, så hadde det jo vært kjekt at dem var nevnt såpass mange ganger i denne tråden at den kommer høyt oppe på treff. Folk bør advares mot FRENDE Forsikring sin kundebehandling. Taskeladden Redigert 16.Februar.2021 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post Share on other sites More sharing options...
navid Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Helt klart! Dette er en historie som både berører og opprører oss alle. Takk for at du deler den. Du har også min fulle støtte og sympati. Useriøse forsikringsselskaper har vi ikke bruk for. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Trist lesning, og treffer spesielt siden jeg har hus, vogn, biler og båt forsikret hos Frende. Kommer til å gjøre en vurdering om dette er rett plass å være... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Werlin Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Taskeladden skrev 10 minutter siden: Dette var bare trist å lese. FRENDE Forsikring kommer ALDRI til å få en eneste krone av meg. Dette er ELENDIG kundebehandling. Håper de får bokettersyn hver måned i hele 2021. Om noen søker på FRENDE Forsikring på google, så hadde det jo vært kjekt at dem var nevnt såpass mange ganger i denne tråden at den kommer høyt oppe på treff. Folk bør advares mot FRENDE Forsikring sin kundebehandling. Taskeladden Det var min tanke også. Greit å få med seg at dette gjelder Frende. Ellers så er @Martine29 inne på noe lurt. Få tak i det du har av dokumentasjon og ta en tlf til TV2 hjelper deg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 16.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Havelle skrev 1 minutt siden: Ellers så er @Martine29 inne på noe lurt. Få tak i det du har av dokumentasjon og ta en tlf til TV2 hjelper deg. Det kunne nok være en tanke. Men føler det blir feil, så lenge saken ligger hos Fkn. Vet jo ikke hva de faller ned på. Så får ta opp en ny vurdering når den avgjørelsen faller. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.