Jump to content

Nestenhavari på White Lady, eksosbend på VP 72A rustet og knekt


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

I og med at du nå har fått (endelig?) avslag fra forsikringsselskapet så er det i alle fall mer naturlig å dele navnet dems, samt nevne denne tråden for dem.

 

Det er meget dårlig reklame når forsikringsselskapet ikke tar ansvar for noe de har ansvaret for (etter mitt syn). Jmfr @sap_2000 sin kommentar som jeg er enig i.

 

For oss andre er det greit å vite hvilke selskap man skal styre unna. Det er ikke noe poeng å bruke et selskap som sniker seg unna ansvaret.

 

Men om det er rett å slippe navnet nå, eller gjøre det senere, det er jeg ikke rett person til å uttale meg om. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden:

Jeg har vært litt usikker om jeg vil legge ut hvilket selskap.  Da bør jeg opplyse selskapet om denne tråden. 

 

Dette er nok noe av det forsikringsselskapet hang seg opp i med en gang.  Da antok nok at jeg fikk maskinvare, som følge av dårlig vedlikehold eller teknisk feil. 

Derfor antok jeg at når de fikk rapporten fra Marex, at de ville se på saken med nye øyne. 

Den gang ei.   

 

Enig i at du tenker deg om før du nevner selskapet.

 

Men når det gjelder klagen til nemda.

Jeg tenker at vi kanskje har funnet et viktig punkt for å kunne snu saken med å få nemda til å vurdere med et annet utgangspunkt en selskapet.

Dette er ikke en motorskadesak.

Dette er en ytre hendelse som har medført vannintrenging i båtens originale og godkjente opplegg som denne gangen rammet motor på den siden ytre hendelse oppstod. 

Snakket med båtadvokaten? Viktig å formulere klagen på rette måten for å få kontorfolka som ikke var der og så hva som skjedde til å tenke regelverk med riktig utgangspunkt. Tenker vinklingen av saken er veldig viktig. 

Da kan kanskje dokumentasjonen fra Marex fungere på rette måten.

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Klagen er allerede sendt. Jeg har tro på å gi enkle, riktige forklaringer på hva som  har skjedd. Det er også en tråd på Båtadvokaten svarer forumet. Han har rådet meg til å klage. Dere kan lese tråden som ligger der. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Du skal jo møte dem igjen, og de er jo bare mennesker de også. Synes du godt kan gjøre det klart for dem at du vil legge ut navnet deres fordi du mener det er av allmenn interesse, men du kan jo godt gi dem en mulighet for å svare før du gjør det. Altså et par dager. Men jeg er ingen ekspert, her heller ;)

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Venter fortsatt på svar fra fkn. 

Men må innrømme at jeg tror saken nok er tapt. Desverre

 

Lagt til: jeg har også bestemt meg for å ikke opplyse om forsikrings selskapet sitt navn.  Dersom fkn gir dem medhold,  at det er slik det skal være. Og jeg tar feil. Så vil jeg ikke sverte selskapet. 

Redigert av Bjørn Løvjomås
Lagt til (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Har lyst til å oppdatere litt her i denne tråden. Saken ligger enda hos finansklagenemnda.  Sendte en melding til dem, for å høre hvordan det lå an. 

Svaret var greit. Det var lang saksbehandlingstid 🙂

Pga div hendelser og noen små investeringer,  så valgte jeg i samarbeid med min bank, å øke lånet på min båt. Når min kontakt da sjekker litt grundig på forsikringen sin side, så står det at de ikke dekker bobåter.  Dermed vil ikke banken øke lånet likevel, å ber meg sjekke med forsikringsselskapet at jeg har gyldig forsikring. Jeg tar kontakt med FRENDE.   Å får klart svar, de vil ikke forsikre bobåter. 😳

 

Da er saken grei for meg. Jeg må bytte selskap. Kontakter flere selskap, å havner samme dag over i Tryg. De har ikke noe slikt i sine papirer eller vilkår.  

 

Så kommer det som er grunnen til at jeg nå velger å offentliggjøre selskapets navn, nemlig FRENDE. 

I telefonsamtale, har fagleder båtskade opplyst til meg, at alle selskaper har like vilkår når det gjelder skade på motor alene. Når jeg nå leser vilkår til Tryg, finner jeg ikke slike vilkår.  Som jeg leser det, med mulighet for at jeg feiltolket, så ville skaden som ble påført min båt, blitt dekket i Tryg. 

Med andre ord så har fagleder båtskade i FRENDE løyet for meg. 

Slikt gjør meg egentlig litt sur.

 

Dette fant jeg ut i midten av januar.  Jeg har gått å irritert meg over dette nå i lang stund.  

Så derfor kommer dette innlegget nå, jeg vil advare dere mot denne måten å behandle kunder på. 

 

FRENDE påstår jo at de har Norges mest fornøyde kunder,  vel.. de har en misfornøyd en. Dvs.  Jeg er jo ikke kunde der mer, bortsett fra en forsikring på en hund.  

 

PS. For noen mnd siden sendte jeg mail til fagleder skade hos FRENDE,  der jeg opplyste om denne tråden, og at jeg ville gå ut med navn på selskapet. 

Ikke fått svar på den henvendelsen. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ja, det må man si var en guffen erfaring med Frende.

Synes det er viktig å få frem slike erfaringer. Dette er profesjonelle selskap med juridisk ekspertise og man står ofte ganske alene i en situasjon mot dem. Som forbrukere ligger vår makt i informasjonsdeling, dersom noen selskap opererer på den måten Frende her gjør må man varsle om det slik at alle kan styre unna. På den måten gjør man det ulønnsomt for dem å operere på slike måter. På samme måte bør man skryte av de selskapene som ikke opererer som Frende og gjore det mer lønnsomt for de ordentlige selskapene og drive hederlig.

 

Utrolig lei opplevelse du har hatt Bjørn.

Link to post
Share on other sites

Takk for støtte. 

Det betyr mer enn dere aner. Jeg ønsker å være rettskaffen. Å liker ikke å snyte hverken forsikring eller andre. 

Men samtidig så ønsker jeg at andre  skal være likedan mot meg. Å dersom jeg oppdager løgn liker jeg det særdeles dårlig. 

Det gledelige i dette, er jo at motor hat fungert veldig bra siden dette uhellet. 

Måtte starte motor nå i kuldeperioden, pga mye is der jeg lå på Havstad.  Det var vel ca 8 kuldegrader ute. Selvfølgelig ikke så kaldt i motorrom. Men likavel startet disse grønne skjønne i kjelleren rimelig greit, uten noe særlig røyk. Slike ting gjør meg også litt glad 🙂

Viktig å fokusere på de positive små saker, å ikke for mye på dritten rundt 🤪

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Har fulgt denne tråden og hadde jeg opplevd dette  så ville jeg virkelig tatt kontakt med  den såkalte 4.statsmakt  nemlig mediene. Tv2 hjelperDeg har opp gjennom årene tatt opp små og store saker. Og dette er en sak som helt sikkert opprører alle her inne. Viktig at de som leser dette også kommer med støtteerklæringer til deg og ikke bare tenker at dette ikke skjer meg.  Nå må du bare stå på krava og lykke til. I ærbødighet.

Link to post
Share on other sites

Det triste i denne sake, i tillegg til at du er skadelidende, er at du opplever det vi alle frykter, nemlig at vi ikke får dekket det vi er sikre på at vi er forsikret mot.

Man sover godt om natten, i forvissing om at alt er på stell.

Jeg har hatt trøbbel en gang ifbm en skade, og forbannet meg på at jeg ikke skulle ha noe med det selskapet å gjøre mer. 
En annen sak, som ligner litt på din, var etter båtkjøp i UK, å finne ut etter flerfoldige uker at selskapet jeg hadde tegnet forsikring i ikke forsikret båter "der nede".

Min lærdom av disse to sakene, er at man ikke bare skal se prislappen på premien, men hva selskapet faktisk dekker, og hvor fornøyde kundene er.

Du har min fulle støtte og sympati, og det gamle selskapet ditt, står nå på min liste over selskaper jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

 

Link to post
Share on other sites

Dette var bare trist å lese. 

FRENDE Forsikring kommer ALDRI til å få en eneste krone av meg.  Dette er ELENDIG kundebehandling. 

 

Håper de får bokettersyn hver måned i hele 2021. 

Om noen søker på FRENDE Forsikring på google, så hadde det jo vært kjekt at dem var nevnt såpass mange ganger i denne tråden at den kommer høyt oppe på treff. 

Folk bør advares mot FRENDE Forsikring sin kundebehandling. 

Taskeladden


 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev 10 minutter siden:

Dette var bare trist å lese. 

FRENDE Forsikring kommer ALDRI til å få en eneste krone av meg.  Dette er ELENDIG kundebehandling. 

 

Håper de får bokettersyn hver måned i hele 2021. 

Om noen søker på FRENDE Forsikring på google, så hadde det jo vært kjekt at dem var nevnt såpass mange ganger i denne tråden at den kommer høyt oppe på treff. 

Folk bør advares mot FRENDE Forsikring sin kundebehandling. 

Taskeladden


 

Det var min tanke også. Greit å få med seg at dette gjelder Frende.

 

Ellers så er @Martine29 inne på noe lurt. Få tak i det du har av dokumentasjon og ta en tlf til TV2 hjelper deg.

Link to post
Share on other sites

Havelle skrev 1 minutt siden:

Ellers så er @Martine29 inne på noe lurt. Få tak i det du har av dokumentasjon og ta en tlf til TV2 hjelper deg.

Det kunne nok være en tanke.  Men føler det blir feil, så lenge saken ligger hos Fkn.  Vet jo ikke hva de faller ned på. Så får ta opp en ny vurdering når den avgjørelsen faller. 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...