Bonita I Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Får håpe slepet holder, og at vi unngår en katastrofe. Må bare få uttrykke min beundring over alle de som setter liv og helse på spill i en slik situasjon. Så får jeg (og flere .. ) sitte trygt i sofaen og uttrykke og mene både det ene og det andre. INGEN av oss har vært oppi situasjonen, og har kunnet vite hva som har vært lagt til grunn for de beslutningene som har vært gjort - og nå ser det ut som det får en lykkelig slutt, tross alt .... Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Vosso63 Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Ms Fortuna skrev 11 minutter siden: Riktignok ikke verdensmester men... ...Så la oss ikke kjekle om det. Jeg må, i forsvar for meg sjøl, få påpeke at siste melding fra kystverket på det tidspunkt jeg skreiv innlegget, var at skipet ikke ville grunnstøte. Da noen av ekspertpanelet ikke klarte å se hvordan skipet skulle unngå dette, heiv jeg meg hodeløst inn i praten. Etter den uendelige diskusjonen etter Helge Ingstad visste jeg jo at jeg bare skulle lese og ikke si noe høyt, men så gjorde jeg det lell! Det er jo spennende med nettbaserte kunnskaper og satellitter som virker som øyne slik at vi kan følge med på tilbørlig avstand. Jaja. En får vel gå tilbake til AIS og kystverkets bølgevarsel! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Fikk noen bilder av en kamerat ista, ser ikke kjempe koseligt ut der ute (han er der) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 .. så da blir neste spørsmål: hvor kommer de til å dra den montro? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grand Banks jr Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Koselig er det nok ikke. Godt at de kan hente god kunnskap og innsikt her da Du får hilse og si at vi beundrer dem. @ivar, du kom meg i forkjøpet. Det lurte jeg også på. Det var skrevet tidligere hos Kystverket at de vil dra det et sted de kan ankre opp og stabilisere før de sleper inn til land. Hvor er det rolig nok? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
bellen Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Smp.no melder at skipet trolig blir slept til Breisundet. Dei trenger dypt vann å jobbe i, på grunn av at den avrivne kranarmen mest sannsynlig henger i wirene under fartøyet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 (redigert) .. og helst en plass uten for mye "grums" i farvannet tenker jeg..? edit: tenkte ikke på kranen Redigert 7.April.2021 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bellen Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Breisundet er både bredt og dypt, så det er nok mest sannsynlig den mest gunstige plassen i området. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 NRK melder at den slepes helt til Ålesund?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Ålesundområdet sier SMP Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bellen Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Big Horn skrev 1 minutt siden: NRK melder at den slepes helt til Ålesund?? Breisundet er rett sør for Ålesund, så det er jo i området. Det er ikke mange timene med sleping før dei er der. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2021 Hører de melder om at de har slep i begge ender på havaristen... De sier fortsatt at det skal slepes til Ålesund... Tror det var bra de slo til nå...kunne lett gått gale dette ellers... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Slepet av båten som falt av dekk på havaristen er snart fremme i Florø. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Code0 Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Ligger noen ferske bilder tatt av Kystvakta her: https://www.kystverket.no/Nyheter/2021/april/kystverket-setter-statlig-aksjon/ Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Takk til: Kristin Ballantine-Marthinsen, kommunikasjonsrådgiver Kystverket. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Chiefengineer Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 De har vel fortsatt ei utfordring med ankerkjettingene om havaristen har sluppet mye ut. Ser ut som at begge ankerene er ute men hvor mye kjetting? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Har de folk ombord i havaristen under slepet? er der evt noen av det opprinnelige mannskapet? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Er nok bare savage folk ombord hvis de er der nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jabra Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 (redigert) Ser av MarineTraffic at det er en nederlandsk slepebåt på veg mot havaristen nå. Redigert 7.April.2021 av jabra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Grand Banks jr Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Godt Tar nok litt tid før den tauebåten tar igjen slepet. Den går med 4,7 knop, og slepet går fra dem i ca 2,6 knop. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Ms Fortuna skrev for 2 timer siden: Det er fint med forum der man kan drodle og diskutere saker, men nå må kanskje noen her roe ned verdensmester taktene i sjømannskap et par hakk. Sikter du til noen spesielle innlegg eller debattanter? Kanskje du kan være litt konkret. Jeg synes ikke de spekulasjonene som har vært i denne tråden har vært spesielt ille. Og så er det jo engang slik at det er vårt privilegium i dette forumet å kunne sitte i sofakroken og være litt besserwisser av og til. Hvis vi ikke kan få lov til å spekulere litt ender vi vel bare opp med å sitere artikler fra NRK og TV2. Blir ikke noe diskusjon av det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rolf Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Komodo skrev 7 minutter siden: Sikter du til noen spesielle innlegg eller debattanter? Kanskje du kan være litt konkret. Jeg synes ikke de spekulasjonene som har vært i denne tråden har vært spesielt ille. Og så er det jo engang slik at det er vårt privilegium i dette forumet å kunne sitte i sofakroken og være litt besserwisser av og til. Hvis vi ikke kan få lov til å spekulere litt ender vi vel bare opp med å sitere artikler fra NRK og TV2. Blir ikke noe diskusjon av det. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Hedwig Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 @Komodostøttes! Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 7.April.2021 Del på Facebook Svart 7.April.2021 Skjønner ikke at ankerene er ute selv om det ser slik ut på film. Båten ble jo forlatt med framdrift og autopilot. Hvis ankerene er sluppet helt ut burde slepebåtene kunne dregge de og slepe etter ankerkjettingene. Hvis de ikke er sluppet er det vel en relativt enkel manuell operasjon for å stoppe drift mot land samt lage mulighet for slepebåtene? Enklere enn å sette ordinær sleper? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.