Jump to content

Hentetråd Stavanger-Arendal-Skjebergkilen - Viksund St.cruz 310


VegJoh

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev 1 minutt siden:

Men da er det jo ikke samme mål som @Solbris IIoppgir, med 15 cm klaring. 

Skal ikke være enkelt...å er jeg i tvil...så vet jeg hva jeg gjør..😉

 

@Solbris II refererer til en 340 om jeg ikke tar helt feil. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det er nok mulig jeg må pakke med meg en tommestokk. Ble jo mye spenning rundt denne høyden. Men får jo gode innspill her fra @Brigg. Å du har jo litt erfaring fra disse båtene🙂 

Denne spesifikke båten har jo i tillegg til targabøyle, en ekstra bøyle til topplanterne og lyskaster. 

Er det standard?  Ser ikke slik ut på skissen på forrige side i tråden 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 59 minutter siden:

 

Kom inn et sitat fraBrigg her...  fikk ikke slettet.  Jaja.

Men spørsmål til @Viksund310, hvis ikke du synes det er mye bry, hadde det vært gøy å høre hvor høy din båt er, fra vannlinjen 👍

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

VegJoh skrev for 9 timer siden:

 

 

Det er topplanterna som stikker høyest på denne, og så vidt jeg husker ved befaring, så er det ikke noen vippe funksjon på denne, så den må isåfall demonteres for å legges ned, men det gir nok ikke mer enn en ca 15cm lavere båt. Alternativt er det jo hele riggen på targaen, men den er også fastmontert, så vidt jeg kan se.

 

image.png.6c47ff3902838d9b2d75e8b34568272c.png

Jeg har en 310 selv. Båten ligger i Mossesundet. Kanalbrua er oppgitt til 4,5 meters seilingshøyde, og jeg har aldri hatt problemer med høyden. Det er dessuten montert VHF antenne på siden av targaen, og det har hendt en sjelden gang ved ekstra høy vannstand at jeg har valgt å legge ned antennen. Tror ikke båten er mye over 4 meter på toppen.

For å demontere lanternemasten er det 4 muttere som må skrues av. Ingen stor sak.

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 23 timer siden:

Har du samme targabøyle og lanternebøyle som båten på dette bildet @Viksund310

image.png.db780847a21424ab9be6e73f3f0462bd.png

 

Solbris II skrev for 21 timer siden:

Ja forsåvidt. Men det er en 310 som har fått forlenget plattform og rr bygget om til 340😊😊

Jeg har samme bøyle og targa som på bildet. Men hvis det er en eldre 310, som nå har blitt 340, så er nok høyden noe forskjellig. Men ikke så mye, tror jeg. Flybridge er vel også litt større.

Det ligger en nyere 340 i samme havn som meg, og han går også fint under kanalbrua i Moss. Men sliter nok litt hvis vannstanden er en del over normalen.

Link to post
Share on other sites

Godt å vite at det er flere baatplassen Viksund 310 eiere i nærheten av meg, @GeirFrode (Jeg bor i Larkollen).  :smiley: Jeg må ettermontere ankervinsj på denne, så det hadde vært fint å fått sett hvordan dette er gjort originalt på tilsvarende båt hvis det hadde vært en mulighet ?

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Hei VegJoh.

Må jo huske på å gratulere deg med ny båt. (det hadde jeg helt glemt.:blush:)

Det er bare å ta kontakt, så finner vi sikkert en tid til å se på dette. Sender deg en IM med info.

Men jeg har egentlig ikke greid å få tak på hvilken modell du egentlig har? Så det var nevnt en ombygget 310 til 340 lenger opp i tråden her. Hvis det er det du har, så er det ikke sikkert at ting ser likt ut. Hvilken årsmodell har du?

Ellers kan jeg tipse om Viksund forumet på Facebook, mye nyttig info å få der. (hvis du ikke har funnet det allerede)

 

Link to post
Share on other sites

VegJoh skrev for 3 timer siden:

Godt å vite at det er flere baatplassen Viksund 310 eiere i nærheten av meg, @GeirFrode (Jeg bor i Larkollen).  :smiley: Jeg må ettermontere ankervinsj på denne, så det hadde vært fint å fått sett hvordan dette er gjort originalt på tilsvarende båt hvis det hadde vært en mulighet ?

Og ta kontakt når du skal ha vinsj @VegJoh😊😊

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

GeirFrode skrev 8 minutter siden:

Hei VegJoh.

Må jo huske på å gratulere deg med ny båt. (det hadde jeg helt glemt.:blush:)

Det er bare å ta kontakt, så finner vi sikkert en tid til å se på dette. Sender deg en IM med info.

Men jeg har egentlig ikke greid å få tak på hvilken modell du egentlig har? Så det var nevnt en ombygget 310 til 340 lenger opp i tråden her. Hvis det er det du har, så er det ikke sikkert at ting ser likt ut. Hvilken årsmodell har du?

Ellers kan jeg tipse om Viksund forumet på Facebook, mye nyttig info å få der. (hvis du ikke har funnet det allerede)

 

 

Takk for det, 

 

Når det gjelder min båt så er det en standard St.cruz 310 fra 2005. Det som ble nevnt om en ombygget 310 til 340 var nok snakk om en båt som @Solbris II hadde fraktet ca. samme rute tidligere. Facebook tråden har jeg allerede fulgt en liten stund i prosessen med å anskaffe ny båt, men er mer glad i baatplassen enn Facebook :flag_bp:

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

VegJoh skrev 12 minutter siden:

 

Takk for det, 

 

Når det gjelder min båt så er det en standard St.cruz 310 fra 2005. Det som ble nevnt om en ombygget 310 til 340 var nok snakk om en båt som @Solbris II hadde fraktet ca. samme rute tidligere. Facebook tråden har jeg allerede fulgt en liten stund i prosessen med å anskaffe ny båt, men er mer glad i baatplassen enn Facebook :flag_bp:

Baatplassen er definitivt bedre enn Facebook. 😊😊

Ja, det stemmer at den vi fraktet rundt var ombygd. Nå skal det sies at det ikke er mulig å se. 
Jeg synes disse båtene er helt fantastiske! Gode i sjøen, utrolig godt utnyttet plass og seng som er lang nok til at mine 194 cm lå meget godt! Nå mener jeg at @Atroennhar kjøpt en meget god madrass til forkabinen. 
Den dagen jeg skal ned i størrelse blir definitivt St Cruz med i betraktningen høyt opp på lista!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Gratulere med en båt som seiler opp som en liten framtidsdrøm for min del! 

Ønsker dere en god tur, ser ut til å være et skuddsikkert team i alle fall :) 

 

Når det gjelder høyde og passering Spangereid: 

Ta skikkelig rennafart, så passererer du greit neste gang også. Båten tilpasser seg  :giggle:

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev Just now:

Når det gjelder høyde og passering Spangereid: 

Ta skikkelig rennafart, så passererer du greit neste gang også. Båten tilpasser seg  :giggle:

God ide, tror jeg forsøker dette.👍 Regner med det er slik du passerer sluser og.  Bare å ta fart.. hvertfall nedover:giggle:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 23 minutter siden:

God ide, tror jeg forsøker dette.👍 Regner med det er slik du passerer sluser og.  Bare å ta fart.. hvertfall nedover:giggle:

Ja, slusene stenger jo allerede i midten av august, så etter dette er det POWER som gjelder😅

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev 30 minutter siden:

Ja, slusene stenger jo allerede i midten av august, så etter dette er det POWER som gjelder😅

Jeg tenker det at du må få egen rabattkode på Solbris Maritime. Kvantumsrabatt!😂😂😂😂😂

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev 1 time siden:

Når det gjelder høyde og passering Spangereid: 

Ta skikkelig rennafart, så passererer du greit neste gang også. Båten tilpasser seg  :giggle:

Det var vel det kapteinen på denne båten også tenkte i 1994.

 

Her smalt skipet M/T «Champion» inn i Varoddbrua 27. desember 1994. Arild Øvsthus som også den gang bodde i Torsvikveien, forteller nå at han skjønte det måtte gå galt da han så det gigantiske skipet utenfor vinduene hjemme. – Jeg løp og hentet kameraet og fikk tatt bildene av kollisjonen. Det var veldig spesielt, sier Arild Øvsthus.

 

Her smalt skipet M/T «Champion» inn i Varoddbrua 27. desember 1994. Arild Øvsthus som også den gang bodde i Torsvikveien, forteller nå at han skjønte det måtte gå galt da han så det gigantiske skipet utenfor vinduene hjemme. – Jeg løp og hentet kameraet og fikk tatt bildene av kollisjonen. Det var veldig spesielt, sier Arild Øvsthus. FOTO: ARILD ØVSTHUS
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...