Jump to content

Hentetråd Stavanger-Arendal-Skjebergkilen - Viksund St.cruz 310


VegJoh

Recommended Posts

Komodo skrev 44 minutter siden:

Jeg skjønner at det åpner seg opp med muligheter :thumbsup:  Forhandler du båtutstyr Erik?

Ja, men jeg har ikke tenkt å bruke forumet til markedsplass. Jeg vil gjerne få mene ting uten at det blir koblet til kommersialitet. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 5 timer siden:

Hvordan er statusen med planleggingen @VegJoh, begynner du å få oversikt? Du er jo et rotehue, men vi må vel på en eller annen måte klare å få denne jolla til Østfold :giggle:


Tja, jeg er usikker på om vi skal gjøre det på innfallsmetoden eller på det mere folkelige «på sparket», men vi får den vel østover omsider :giggle::giggle:

 

Tror det meste er på plass nå, så får vi la værgudene styre resten :pray:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Jeg ligger også å venter i Stavanger før å hente hjem en Barracuda 1125 Olympic til Østfold.

Men jeg henger meg gjerne på deg/dere i steden for å kjøre alene.

 

Fra kl 8 i morgen bitti ser det vel ikke så gæernt ut. Det styggeste jeg kan se på windy er byer opp til 10m/s mellom Lista og Farsund kl 14, men håper å ha kommet in til farsund til kl 12.

Vurdere å prøve kl 0800 på Mandag i 23 knop sørover.

 

Ligger intill RS stasjonen så i morges  snakket jeg med en av folka på RS om vind og væer.

Han trodde nok at det kom til å bli en del gammel stor sjø der i morgen så tipset hans var egentlig at gå der tidligere i dag.

 

Jeg blev imindlertid stoppet av en vinduspussermotor som nesten satte fyr på innertaket.

Så dagen har gått til å bytte plass på två pussermotorer med alldeles for lite og dårlige verktøy:)

 

Noen I stavanger eller litt lenger sorøver som har en vinduspussermotor med 50mm aksel til salgs?

 

MWSnap053 2021-04-25, 17_12_10.png

Link to post
Share on other sites

Vi drar fra Stavanger imorgen i 18:30 tiden. Hvis jeg kunne sendt deg en PM og grovt utnyttet din erfaring som får med deg utpå der hadde jeg satt pris på det

mvh 
windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Slik jeg ser det nå, så er det 4 timer med relativ frisk vindmelding fra midt på dagen til rundt kl 16. Den kan godt holde seg slik enda en time eller to. Så bruker sjøen noe tid på å roe seg. Jeg vurderer veldig sterkt å vente til tirsdag morgen.  Da har sjøen natta på å roe seg. Videre melding fra tirsdag mot onsdag er lite vind. Dermed er det stor mulighet for at varsel på tirsdag kan slå til. 

Det kan nok være mulig å dra nedover sent mandag.  Men komforten øker nok på tirsdag.  

@Windy37GM, du har en relativt god sjøbåt. Så den vil nok tåle sjøen på mandag ettermiddag.  Du har også fart nok til å komme deg til Farsund før det mørkner. 

Men jeg tror absolutt du vil få en finere tur tirsdagen. 👍

 

@Almvik

Det vil fort bli noe graps rundt middagstid nedover fra Jæren. Så vurder gjerne å holde igjen en dag, så blir turen mye bedre 👍

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev On 24.4.2021 at 7.32:

Gratulerer med ny fin båt

Takk for det, @Gullfisk

 

Havelle skrev for 23 timer siden:

gratulerer med ny båt!

Takker @Havelle

 

Bjørn Løvjomås skrev for 20 timer siden:

Å håper @VegJoh fortsatt får en fin tur hjem fra Arendal til andre siden av fjorden.  

Det håper vi også. Ser at været utover i uken også er relativt ustabilt ennå, men det setter seg vel litt nærmere helgen og man får litt mer forutsigbarhet får en håpe.

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Solbris II said:

Nå er du på rette forum @Almvik! Får du slått følge med disse er du godt ivaretatt.

 

Ja Nu føler jeg meg tryggere. :)

 

2 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Det vil fort bli noe graps rundt middagstid nedover fra Jæren. Så vurder gjerne å holde igjen en dag, så blir turen mye bedre 👍

 

Ja då gjør jeg det, en må lytte på erfarne sjøfolk. =)

Når planerer du å gå?

Ska forsøke få ordnet en pussermotor også, får jeg tak på en i sentrum ? Kjørte elektrisk sparkesykel ut til Maritim på Lørdagen, men fikk 250kr bot når jeg satte den fra meg utanfør butikken i 10 minuter da det var uttanfør tilatt sone.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...